Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:01:29 GMT

زخمی شدن ۸ نفر بر اثر تیراندازی در تگزاس

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۱۴۶۱

زخمی شدن ۸ نفر بر اثر تیراندازی در تگزاس

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در یک حادثه تیراندازی در شهر «فورت ورث» ایالت «تگزاس»، دست‌کم هشت نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» گزارش کرد، روز گذشته (دوشنبه)، طی یک حادثه تیراندازی در کارواش در محله‌ای واقع در جنوب غربی فورت ورث در حدود ساعت ۰۱:۳۰ صبح به وقت محلی، هشت نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، حادثه تیراندازی فوق پس از یک مشاجره بین دو مرد رخ داد و ظاهراً در حالیکه دو فرد در حال مشاجره بودند، یک فرد دیگر، محل را ترک کرد و با یک اسلحه بازگشت و شروع به تیراندازی کرد و سپس چند نفر نیز در منطقه اسلحه‌های خود را بیرون آوردند و با تیراندازی به وی پاسخ دادند.

هنوز علت تجمع این گروه از افراد در کارواش نامشخص است. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، وضعیت زخمی‌های این حادثه به ثبات رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که هنوز نامی از مظنونین این حادثه منتشر نشده است و آمار نشان می‌دهد که یک دختر جوان نیز در حین فرار از این حادثه، پس از برخورد با یک خودرو، دچار سانحه شده و زخمی می‌شود.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون، کنگره این کشور حاضر نشده است اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور انجام دهد.

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند در بیش از ۴۰۰ تیراندازی که از جمعه تا یکشنبه در سراسر این کشور اتفاق افتاده دست‌کم ۱۵۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیراً منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده‌اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می‌کند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان آمریکا تگزاس تیراندازی کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: مأموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

کد خبر 6089765

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک