Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:14:48 GMT

بازار سرمایه نیازمند هماهنگی تیم اقتصادی دولت است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۱۶۲۲

بازار سرمایه نیازمند هماهنگی تیم اقتصادی دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، ماشاالله عظیمی، کارشناس بازار سرمایه درباره رشد قیمت سهام گفت: این بازار مبتنی بر امید با شاخص‌ها متغیر اقتصادی و غیر اقتصادی است که متغیرهای رفتاری در این بازار بسیار مؤثر است.

عظیمی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر از متغیرهای رفتاری گفت و افزود: برخی از متغیرها از جمله آگاهی بخشی، نظارت، تقویت صندوق تثبیت و ایجاد پوشش‌های لازم برای ریسک سهامداران مواردی است که دولت آینده به آن توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس بازار سرمایه افزود: رشد معقول بازار سرمایه و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، جزو بایدهای مورد نیاز این بازار است.

وی از افزایش آگاهی‌های مردم از بازار سرمایه گفت و افزود: تصمیم گیری بهینه سهامداران نیازمند آموزش و تجربه است.

عظیمی گفت: باید به روند افزایش رشد سهام و سهامداران پاسخ معقول داد.

وی ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت جدید را تنها رقیب دولت در اقتصاد اعلام کرد و افزود: باید تیم اقتصاد از هر نظر باهم هماهنگ باشد.

عظیمی نقش آفرینی دولت در اقتصاد را عدم دخالت در امور اقتصادی اعلام کرد و گفت: وظیفه دولت سیاست گذاری و بستر سازی برای اقتصاد کشور است نه چنبره بر اقتصاد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی، برای اقتصاد مردمی است، گفت: اجزای دولت باید با وزارت اقتصاد هماهنگ باشد. مردمی‌تر از بورس نداریم. هر کس با هر سرمایه‌ای در کمال شفافیت می‌تواند خرید سهم کند و تعلل صندوق توسعه ملی و مقاومت کردن بانک مرکزی در رشد بازار سرمایه تأثیر گذاشت.

عظیمی گفت: ورود شرکت‌های فناور و شرکت‌ها خرد و متوسط به بازار بورس می‌تواند جان تازه‌ای برای بورس باشد.

در ادامه سیدروح‌الله حسینی‌مقدم، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه هم در مقابل نگاه سیاسی دولت مردان فضای انتخابات و تغییرات سیاسی را دنبال می‌کند تا بتواند تصمیم گیری‌های اقتصادی آینده را پیش بینی کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دولت جدید در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در تداوم روند مثبت بازار سرمایه تأثیر خواهد داشت، گفت: ریزش قیمت سهام در چند ماه گذشته، پیش از انتخابات، و سبز شدن شاخص بورس و اطمینان مجدد سرمایه گذار در بعد از انتخابات امری طبیعی است.

حسینی مقدم پیش بینی کرد با فرض ثابت بودن همه شرایط این رشد شاخص بازار سرمایه تا پایان شهریور ادامه یابد.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در ارتباط اینترنتی گفت: بورس آینه تمام نمای اقتصاد کشور است که باید روند رو به رشدی داشته باشد و خوب کار کند. از طرفی شاخص بورس باید نمایش واقعی اقتصاد جامعه باشد در غیر این صورت ثبات نخواهد داشت.

وی به جهش شدید قیمتی در بورس از اواخر سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این جهش مبتنی بر واقعیت جامعه نبود و شاخص بورس ثبات نداشت و منفی شد. افزایش شاخص باید ریشه در رونق اقتصاد کشور داشته باشد تا ثبات پیدا کند.

طغیانی یکی از وظایف بازار سرمایه و بورس را تأمین مالی‌های درازمدت در اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: این تأمین مالی در بازار اولیه باید به سهولت باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: وظیفه مدیر بورس ایجاد یک بازار منصفانه و شفاف است.

وی با انتقاد از دولت در پرداخت نکردنِ مطالبات تولید کننده برق گفت: ریشه مشکلات برق و پدیده خاموشی‌ها در رفتارهای دولت و دخالت‌های دولت در تولید است و قیمت گذاری‌ها مکرر اتفاق بیفتد.

کد خبر 5251617

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی مهدی طغیانی بازار سرمایه سهام اوپک پلاس قیمت دلار اوپک وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی قطع برق شاخص کل بورس ویروس کرونا قیمت نفت رمز ارز اقتصاد آمریکا بورس تهران نهاده های دامی بانک مرکزی ایران بازار سرمایه اقتصاد کشور تیم اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است