Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۸۰ خانواده زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان کرمان قرار دارند، گفت: بر اساس تلاش‌های انجام شده از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان، در حال حاضر تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند کرمان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان بیان کرد: با توجه به توسعه کمک‌های خیران به انجمن حمایت زندانیان و نیز توسعه درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان زمینه‌ای فراهم شده که تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش قرار گیرند.
وی افزود: خانواده‌های زندانیان نیازمند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی با مشکلات متعددی روبرو هستند و با مشاهده میدانی وضعیت خانواده‌های زندانیان نگاه قضات و خیران به حمایت از این خانواده‌ها به میزان بسیار زیادی تغییر می‌کند، زیرا بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند در شرایطی به سر می‌برند که با مشاهده این وضعیت دل هر انسانی به درد می‌آید.
موحد، کمک‌های مالی به خانواده‌های زندانیان را ناچیز دانست و خاطرنشان کرد: مستمری‌های ماهانه ارائه شده به خانواده زندانیان جوابگوی نیاز‌های آن‌ها به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی نیست.
وی بر انتخاب یک مشاور اقتصادی به منظور هدف گزاری صحیح‌تر در حوزه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان تاکید کرد و گفت: هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان درصدد هستند که بهترین زمینه‌های قانونی سرمایه گذاری اقتصادی را شناسایی کرده و از این مسیر کمک‌های ارائه شده به خانواده زندانیان را افزایش دهند.
موحد، تمرکز بر فعالیت‌های تولیدی را از رویکرد‌های اصلی انجمن حمایت زندانیان کرمان برشمرد و با اشاره به این مطلب که در سال جاری بالغ بر یک میلیارد تومان برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند هزینه شده است، تصریح کرد: در استان کرمان همچنین تاکید شده که قضات تصمیم گیرنده به ویژه قضات فعال در دادسرا‌ها قبل از صدور حکم نسبت به دیدار با خانواده زندانیان و بررسی وضعیت آن‌ها اقدام کنند تا در نهایت حکم صادره متناسب با جرم متهم و حکمی واقعی و عینی باشد.
وی با اشاره به فعالیت نهاد‌های حمایتی در کشور از جمله بهزیستی و کمیته امداد، عنوان کرد: متاسفانه شرایطی به نحوی است که روز به روز بر مددجویان این مراکز افزوده شده و با توجه به محدودیت‌های مالی و امکاناتی، کار برای این نهاد‌ها نیز دشوار شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: نهاد‌های مردمی با دستِ باز و به دور از چارچوب‌های اداری زمینه مناسب تری برای کمک به افراد در معرض آسیب دارند.
موحد یادآور شد: در معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان نیز زمینه‌های مناسبی برای همکاری با مجموعه‌های دست اندرکار در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.
وی با اشاره به ورود معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان به ساماندهی شهرک صنعتی، عنوان کرد: در این منطقه با جمعیت قابل توجه و با جرایم متفاوت و گسترده، اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی منطقه آغاز شده است و با توجه به تدوین سند جامع ساماندهی این منطقه و بر اساس آمار‌های موجود و بافت جمعیتی آن، منتظر حضور بخش غیردولتی برای توسعه فعالیت‌های حمایتی هستیم.
سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان باید به نحوی باشد که ماهانه درآمد داشته باشد تا بتوان کمک‌های لازم را به خانواده زندانیان نیازمند ارائه کرد.
حسینی، توسعه کمک‌های مالی، درمانی و آموزشی را از نیاز‌های خانواده زندانیان محروم دانست و افزود: خیران کمک حال بسیار خوبی برای مجموعه زندان‌ها هستند و تلاش می‌شود که این کمک‌ها در مسیر مشخص در انجمن حمایت زندانیان جذب شده و سپس به زندان‌ها اختصاص یابد تا در زمینه‌های مورد نظر خیران هزینه شود.
در این نشست زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان به منظور کسب درآمد بیشتر و افزایش کمک‌ها به خانواده زندانیان نیازمند، روند احداث ساختمان جدید این انجمن، جلب کمک‌های خیران در حوزه درمانی مددجویان نیازمند زندان‌ها و راهکار‌های تسهیل صدور ضمانت نامه‌های بانکی برای انجمن حمایت زندانیان مورد بررسی قرار گرفت.   بیشتر بخوانید: امکان ملاقات تصویری زندانیان و خانواده‌های آنان در گلستان فراهم شد انتهای پیام/ برچسب ها: حمایت از زندانیان خیرین دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمایت از زندانیان خیرین دادگستری کرمان اقتصادی انجمن حمایت زندانیان خانواده های زندانیان نیازمند انجمن حمایت زندانیان کرمان خانواده زندانیان نیازمند خانواده زندانیان خانواده ها تحت پوشش زندان ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله