Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشجو طی روزهای گذشته آیت الله رئیسی منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که ایرانیان داخل و خارج کشور درخواست‌های خود را از رئیس جمهور منتخب مطرح کنند. همچنین وی با بسیاری از فعالان حوزه‌های مختلف و مسئولان صحبت کرده است تا با استفاده از نظر اکثریت و مشورت با تمام اقشار جامعه، دولت مردمی خود را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با مدیران رسانه‌های اصلاح طلب گامی بزرگ بود که موجب تحسین رئیس جمهور منتخب از سوی رسانه‌های اصلاح طلب و فعالان عرصه سیاست و رسانه کشور شد؛ اما کمی بعد این اقدام مثبت از سوی دفتر محسنی اژه‌ای، رئیس جدید قوه قضائیه نیز تکرار شد. تداوم این حرکت مثبت، می‌تواند تاثیر بسزایی در مدیریت کشور داشته باشد.

اصلاح طلبی به شعار نیست، به کارنامه است

دیدار مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های اصلاح طلب با رئیسی در روز سه‌شنبه (25 هرداد 1400) درست چند روز قبل از برگزاری انتخابات، اولین اقدام از جانب ایشان بود که تعجب همگان را برانگیخت. محمدعلی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه ابتکار، در این دیدار با تحسین مواضع رئیسی در مناظره سوم، گفت:  دوره مدیریت رئیسی در قوه قضائیه اصلاح طلبانه بود، اصلاح طلبی به شعار نیست به کارنامه است که شما دارید.

متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در ادامه این نشست اذعان کرد: اگر آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضائیه بسیار موفق عمل کرد برای این بود که  درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد. وی ادامه داد، اگر در اتاق مسئولان به روی مردم بسته باشد اطرافیان با استفاده از اعتبار مسئول می‌توانند فساد کنند.

انتقادات حتما خوانده می‌شود!

احمد زیدآبادی نخستین چهره سیاسی بود که پس از انتخابات در روز چهارشنبه، (9 تیرماه) در کانال شخصی خود از تماس دفتر رئیس جمهور منخب با او برای دریافت دیدگاه‌ها و پیشنهادات درباره مسائل مختلف کشور خبر داد و نوشت: «درخواست‌شان دریافت انتقادات، نظرات و پیشنهادات من به آقای رئیسی در مقام ریاست‌ جمهوری بود. گفتم؛ اگر بخواند، چراکه نه؟ تاکید کردند که حتما می‌خواند. با خود فکر کردم، خب، چه بهتر از این؟ لذا تصمیم گرفتم باتوجه به مجموعه امکانات و محدودیت‌های آقای رئیسی، آنچه را به صلاح کشور و کمک به گذر ایران از این وضعیت اسفبار می‌دانم، به‌ طور صریح و روشن و بدون هرگونه سانسور، هر از گاهی به صورت مکتوب به دفتر او ارسال کنم و چنانچه به اندازه مثقالی هم موثر افتد، خالی از ارزش نخواهد بود.»

پس از این اعلام، چهره‌های دیگری هم از تماس‌های مشابه خبر دادند. غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، ضمن تایید تماس با ایشان یادآور شد: «مهم این است که پیشنهادها و انتقادهایی که از ما دریافت می‌کند، به آن ترتیب اثر دهند، یعنی تاثیرگذاری آن اهمیت دارد و اگر حالت تبلیغاتی نداشته باشد، کار مثبت و خوبی است.»

زود قضاوت نکنیم

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران، هم شخصیت دیگری بود که درباره‌ تماس دفتر رئیس جمهور منتخب با خود گفت: بر اساس چیزهایی که شنیده‌ام گویا با اکثر احزاب تماس گرفته‌اند. در طی این تماس جویای نظرات و پیشنهادهای ما شدند و گفتند اگر نقطه نظر خاصی داشتیم به آنها اطلاع دهیم. اگرچه کار خوبی است اما اینکه انقدر رسانه‌ای شود را درک نمی‌کنم. ارزیابی مثبت یا منفی آن را باید به آینده موکول کرد و ببینیم آیا از این نظرات استفاده خواهد شد یا خیر. فعلا برای قضات زود است. وقتی نتیجه‌ این اقدام را دیدیم، بعد می‌توانیم راجع به آن صحبت کنیم.

اما الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، صبح روز پنجشنبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از سوی دفتر سید ابراهیم رئیسی با او تماس گرفته‌اند یا خیر، گفت: نه فعلاً با من تماسی گرفته نشده است.

از بد گمانی تا فال نیک گرفتن اصلاح‌ طلبانه

محمود صادقی، نماینده سابق دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نیز در رابطه با این مسئله گفت: با خود من هم از دفتر آقای رئیسی و اژه‌ای تماس گرفتند و همان نکات را درخواست کردند و قرار شد از طریق یک خط ارتباطاتی نظرات خود را به اطلاع این دوستان برسانیم. با ارزیابی‌ها انجام شده مقداری از بدبینی اولیه فاصله گرفتم و از این که با توهم توطئه به قضیه نگاه کنم نگرانی ندارم اگرچه ممکن است این کار تبلیغاتی باشد اما دلیلی برای این که نیت بدی پشت پرده باشد پیدا نکردم و بعد از رد و بدل کردن چند پیام، امروز چند پیشنهاد را ارائه دادم.

وی ادامه داد: درباره معیارهای انتخاب کابینه نظراتم را مطرح کردم، همچنین پرسیدم ممکن است که بخواهم اطلاعات محرمانه به آقای رئیسی برسانم که گفتند برای آن می‌توانم مکالمه خاصی انجام بدهم. البته این پیشنهاد که هماهنگی صورت بگیرد تا از این فرصت استفاده شود خوب است.

صادقی اذعان کرد: در مجموع باید این موضوع را به فال نیک بگیریم، آقای رئیسی قبلا هم در قوه قضاییه با فراکسیون‌های مختلف مجلس جلسه گذاشتند، حرف‌ها را شنیدند و حتی برخی پیشنهادات خاص را اجرا کنند. هدف ما این است که اهداف اصلاح‌طلبانه اجرا بشود حتی اگر به دست کسی که اصول‌گراست. فکر می‌کنم باید برخی از شائبه‌ها و نقدها را کنار بگذاریم و از این فرصت استفاده بهینه کنیم.

تماسی با فرکانس‌های مثبت برای جامعه

انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این تماس‌ها را مثبت ارزیابی کرده و گفته است: «این اتفاق هم به نفع جامعه و هم به نفع دستگاه‌ها و قوای مختلف است. به هر حال به نظرم آنچه اتفاق افتاده کار پسندیده‌ای است و اگر مستمر و واقعی باشد و انتقادات دریافت بشود می‌تواند موثر باشد.»

حسین نورانی نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت، در این زمینه تصریح کرده است: «اقدام خوبی که عینا از جانب دفتر آقای رئیسی هم انجام شده و این کار گرچه جای حق انتخاب و کنشگری نهادی و مدنی و ایجاد فضای باز نقد و نظر را نمی‌گیرد، اما می‌تواند فتح بابی برای یک سری گفت‌گوها و افزایش درک متقابل باشد. حداقل اینکه حس انتقال حرف‌ها و درد دل‌هاست.»

اکبر منتجبی سردبیر روزنامه سازندگی و احسان مازندرانی فعال رسانه‌ای هم از دیگر چهره‌هایی بودند که از سوی دفتر رئیس جمهوری منتخب با آنها تماس گرفته شده است.

دولت آشتی ملی در حال تحقق

اما محمد مهاجری فعال رسانه‌ای هم در تحلیل خود از این رویداد اینگونه نوشته است: «اکنون چند تن از افرادی که با آنها تماس گرفته شده، موضوع را رسانه‌‌ای کرده‌اند و چنین بر می‌آید که آنها از این ایده پشتیبانی کرده‌اند. اینکه خروجی چنین ارتباطی چه خواهد شد و آیا یک امر تشریفاتی است یا واقعا منشا تاثیر خواهد بود، در آینده مشخص می‌شود اما به نظر می‌رسد کاری که صورت گرفته، در داوری اولیه می‌تواند مثبت باشد.»

درباره تصمیم و نیت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای دعوت از نفراتی با جریان فکری متفاوت یا حتی رقیب، گمانه‌های بسیاری را مطرح است؛ اما به نظر می‌رسد این رویداد در صورت تداوم و تثبیت، نشان از درک درست روسای سه قوه از شرایط خاص کشور و جهان دارد. امید و اعتماد مردم به بهبود شرایط به دلایل متعددی کاهش پیدا کرده است؛ میزان دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در حال افزایش است و نمی‌توان منکر برخی شکاف‌های به وجود آمده در کشور شد. ترمیم این شکاف‌ها نخستین گام کاستن از مشکلات اقتصادی در کشور است. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که رئیس جمهور منتخب موفق به ایجاد همبستگی ملی در راستای تشکیل ایران قوی می‌شود یا خیر.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور منتخب آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز

ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گزارش عملکرد هفتگی این سازمان که _ شنبه هشتم اردیبهشت _ منتشر شد، اعلام کرد در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت تعداد ۵ هزار و ۲۵۶ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی صورت گرفت که بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

بر اساس این گزارش طی یک هفته گذشته ۱۵۲۱ آتش‌نشان به عملیات‌ها اعزام شدند که مجموع عملیات‌های انجام شده ۴۰۲ مورد بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۵۰ عملیات مربوط به حریق، ۲۷۲ عملیات امداد و نجات، ۴۲ بازدید پیشگیرانه و ۴۳۵ مورد مربوط به اعزام ناوگان بوده است.

کد خبر 748471

دیگر خبرها

  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد