Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «اندیشه‌های امام خمینی(ره) در آینه نگاه معاصر» به‌تازگی با گردآوری حمیدرضا یوسفی و میثم بلباسی توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

انقلاب اسلامی ایران در کنار انقلاب فرانسه، انقلاب اکتبر در روسیه، انقلاب چین و انقلاب کوبا از تاریخ‌سازترین انقلاب‌های تاریخ بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری متفکرانه انقلاب اسلامی ایران با امام خمینی (ره) بوده است که با درکی متفاوت از مسایل سیاسی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال معماری ایرانی مستقل و پیشرفته بوده است بیداری همه‌جانبه و «تولد دوباره» ملت ایران، هدف اساسی امام(ره) بوده است.

کتاب مورد اشاره، مشتمل بر ۶ گفتار با عنوان‌های گستره دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، فرهنگ، هویت و کشورداری از دیدگاه امام خمینی(ره)، سیاست خارجی و جهان‌بینی امام خمینی(ره)، جایگاه و حقوق انسان از دیدگاه امام خمینی(ره)، نوع سیاستگذاری و نقش عقل از دیدگاه امام خمینی(ره) و ولایت، عرفان و روحانیت از دیدگاه امام خمینی(ره) است.

این‌کتاب مقالاتی از «عبدالحسین خسروپناه»، «غلامرضا جمشیدی‌ها»، «احمد راهدار»، «عبدالوهاب فراتی»، «غلامعلی سلیمانی» و ... را شامل می‌شود. گردآورندگان مقالات نیز سعی کرده‌اند تجددخواهی و دو لایه هویت اسلامی و ایرانی را در دیدگاه امام خمینی(ره) بررسی و تحلیل کنند.

در بخشی از پیش‌درآمد این‌مجموعه نوشته شده است:

تئوری «انعطاف‌پذیری هویت ایرانی» یک پیش داوری تاریخی است که سرچشمه آن به سستی هویت حاکمان ایران در ۵۰۰ سال گذشته به طور عام و یکصد سال گذشته به طور خاص برمی‌گردد. ریشه این سستی و ناکارآمدی از بی‌سوادی همه جانبه حاکمان کشور ما بوده است. آنچه شخصیت آیت‌الله خمینی را در تاریخ سیاسی ایران برجسته می‌کند، این است که امام خمینی(ره) به عنوان یک دانشمند، فقیه، عارف و فیلسوف وارد صحنه سیاسی ایران شده است.

این‌کتاب با ۴۳۰ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5251691 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاددانشگاهی تهران امام خمینی ره مقاله تازه های نشر ترجمه انتشارات سمت رونمایی کتاب معرفی نشریات قاسم سلیمانی کتاب فلسفه ادبیات کودک و نوجوان کتاب و کتابخوانی تجدید چاپ ادبیات دفاع مقدس ادبیات آمریکا ادبیات داستانی دیدگاه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟

عروس ارشد امام در خاطراتی از همسرش شهید آیت الله مصطفی خمینی گفته بود: آقا مصطفی اصلاً از وضعیت نجف راضی نبود و می‌گفت اگر به خاطر امام نبود، در این‌جا نمی‌ماندم و به ایران برمی‌گشتم؛ البته جدا از وضعیت امام، خود ایشان هم اگر به ایران می‌آمد دستگیر می‌شد.

به گزارش عصر ایران، صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳، خبر فوت معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی، دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی و عروس ارشد امام (ره) منتشر شد.

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

او در خاطره‌ای دیگر که جماران منتشر کرده، درباره همسرش گفته بود؛ «آقا مصطفی مثل بقیه آخوند‌ها و روحانیون نبود و خیلی مدرن و امروزی بود و مثل برخی از روحانیون در خیلی از مسائل و موضوعات از جمله حجاب، سختگیری نمی‌کرد و به من نمی‌گفت این جوری رو بگیر و یا آن‌گونه که در میان زنان نجف، به‌خصوص زن‌های روحانیون متداول و متعارف بود، از من نمی‌خواست مثل آن‌ها پوشیه بزنم؛ ولی دیگران در این زمینه سختگیری می‌کردند و اگر بدون پوشیه بیرون می‌آمدیم، به امام خبر و گزارش می‌دادند.

یادم هست یک روز که پوشیه‌ام را روی صورتم نینداخته بودم، یک روحانی دنبالم آمد و گفت پوشیه‌ات را روی صورتت بینداز، اما من اعتنا نکردم و به راهم ادامه دادم، ولی او دست بردار نبود و تا درب منزل مرا تعقیب کرد و به دنبالم آمد و خانه را شناسایی کرد و بعداً قضیه را به حاج آقا مصطفی گفت، اما حاج آقا مصطفی که اصلاً به این چیز‌ها اعتقاد نداشت، به جای این که دل به دل او بدهد، چند تا بد و بیراه به او گفت. آقا مصطفی اصلاً از وضعیت نجف راضی نبود و می‌گفت اگر به خاطر امام نبود، در این‌جا نمی‌ماندم و به ایران برمی‌گشتم؛ البته جدا از وضعیت امام، خود ایشان هم اگر به ایران می‌آمد دستگیر می‌شد.»

دیگر خبرها

  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است