Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: اولین رویداد استارتاپی مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با هدف جلب ایده‌های نوآورانه در زمینه «بسته بندی عناب و فرآورده های آن» و به منظور حمایت از این ایده‌ها تا مرحله تولید محصولات قابل عرضه به بازار، ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ابراهیمی، امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه محصول عناب در ایران تاکنون آن گونه که شایسته آن است مورد توجه قرار نگرفته و بسیاری از مردم هنوز از خواص و ویژگی‌های ممتاز آن اطلاعی ندارند، برگزاری این رویداد اقدام موثری در در معرفی عناب است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: علیرغم اینکه ایران در بین کشورهای تولید کننده عناب در جهان رتبه سوم را دارد، نتایج مطالعات صورت گرفته در موضوع تولید و فرآوری این محصول نشان دهنده ضعف تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در زمینه این محصول استراتژیک است.

ابراهیمی ادامه داد: تقریبا تمامی صادرات عناب از مراکز تولید این محصول به سایر نقاط کشور و خارج از کشور بصورت محصول خام و فرآوری نشده و در بسته بندی های غیر استاندارد است.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه از ۷۱۶۷ تن عناب تولیدی در سال گذشته مجموعا ۳۵۰ تن عناب آن هم بصورت خام به ارزش ۳۶ میلیارد ریال از گمرکات کشور صادر شده است که تنها معادل پنج درصد عناب تولید شده در کشور است و این موضوع منجر به سود حداقلی تولید عناب برای تولید کنندگان آن شده، لذا توجه به بسته بندی عناب اگر مهمتر است تولید آن نباشد، قطعا به همان میزان مهم و نیازمند توجه است.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های کشور در حوزه بسته بندی محصولات مختلف غذایی و از طرفی وجود ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات، رویداد نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های عناب قصد دارد با حمایت از ایده‌های خلاقانه و فناورانه در این زمینه، شرایط را برای ورود عناب در بسته بندی‌های مناسب به بازار فراهم کند.

مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور تشویق صاحبان ایده به مشارکت در این رویداد ملی جوایز ارزنده ای شامل اهداء مبلغ ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان وجه نقد به ایده های برتر اول تا سوم و همچنین بهره مندی از وام قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۱۰۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا در گام اول به تقویت و پرورش این ایده ها بپردازند.

ابراهیمی یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند ایده های خود را تا ۲۰ تیرماه با مراجعه به تارنمای دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به آدرس: https://uastartup.uast.ac.ir/fa/form/۴۲۰/annab ثبت و در این رویداد ملی شرکت کنند.

گفتنی است، این رویداد با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی، بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند، صندوق کارآفرینی امید، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاد دانشگاهی (بیرناب)، شرکت محصولات غذایی امیرجان و شرکت زرین برگ خاوران برگزار می شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عناب منطقه خراسان جنوبی جهاد دانشگاهی دانشگاهی خراسان جنوبی بسته بندی عناب جهاد دانشگاهی علمی کاربردی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است