Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:58:03 GMT

۳۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۳۱۳۲

۳۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: یکی از محوری ترین مباحث در تعالی اسلام ناب و موضوع تمدن سازی، مسئله امام شناسی است.

وی بیان کرد: یکی از محوری ترین اقدامات امام رضا (ع) پس از حضور در طوس، تبیین نقش امامت و امام شناسی در لایه های نخبگانی و فرق و ادیان مختلف در مناظرات علمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: زیارت جامعه کبیره دنیایی از معارف الهی بوده و درون مایه این زیارتنامه با ارزش یک دوره امام شناسی از لسان انسان کامل، یعنی وجود بابرکت و نورانی امام هادی (ع) است.

دیلمی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ فضیلت در حوزه امام شناسی و جایگاه امامت در این زیارتنامه مطرح شده است.

وی گفت: در تاریخ هرجا پیوندی و شاخصه ای بر اساس شاخصه های امامت و ولایت نهادینه شد و رقم خورد همراه با پیروزی و رویش بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی بر بلندای جهان ایستاده و نظاره گر افول تدریجی و حتمی تمدن پوسیده جهان غرب است بخاطر این است که با شاخصه های تحول آفرین گفتمان امامت و ولایت در مسیر تمدن سازی حرکت کرده است.

دیلمی ابراز کرد: جامعه ای که در آن روح امام شناسی، ولایت شناسی و شاخصه های آن منطبق با شاخصه های امامت و ولایت نباشد آن جامعه دچار مشکل، انحطاط، انحراف و فساد می شود.

وی بیان کرد: سیره زندگی حضرات معصومین (ع) از هر منظری که بنگریم تحول گراست و باعث بالندگی جامعه می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: ما امروز بیشتر از گذشته در مسیر تمدن سازی نیازمند ترویج و بسط گفتمان امام شناسی در سیر تحولی جامعه هستیم و شبکه نخبگان، اساتید حوزوی، دانشگاه ها و کنشگران فعال فرهنگی، اجتماعی و دینی باید در این خصوص بیشتر ورود پیدا کنند.

دیلمی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و رسالت ما به عنوان یک نهاد انقلابی، قطعاً کارهای فرهنگی و تکریم شعائر دینی و انقلابی، در هر شرائطی تعطیل بردار نیست بلکه با ابتکار، نوآوری و خلاقیت و استفاده از شیوه های نوین تبلیغی، تبیین و ترویج با حفظ دستورالعمل های بهداشتی، پیگیری و عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد سنگر است و هرگز رویکرد و اهداف عملیاتی آن تعطیل نمی شود، تاکید کرد: مسجد سنگر بسط ارزش ها و پایگاه فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی و سنگر مدیریت بحران ها و تحول در جامعه است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: جشن عید غدیر در گلستان با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در مناطق روباز در تفرجگاه ها و پارک ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر خم در پنج کارگروه تخصصی برگزار می شود.

دیلمی گفت: نهضت کمک های مومنانه، توزیع ۱۱۰ هزار غذای گرم با پویش طرح اطعام دهی علوی با همت تشکل های دینی و انقلابی، فضاسازی محیطی، حسینیه مجازی، مسابقات فرهنگی، نقاشی و عکاسی از سفره عید قربان و عید غدیر، مراسم ۱۰ شب در ۱۰ مسجد، کاروان های شادی در محلات، محافل قرآنی و غیره از برنامه های محوری در دهه امامت و ولایت است.

کد خبر 5251723

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل ایلام مجلس شورای اسلامی قطعی برق اراک دهه امامت و ولایت امام شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود