Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: تونل کبیر کوه به طول تقریبی پنج هزار و ۶۰۰ متر بزرگترین تونل جاده‌ای کشور است که در حد فاصل دو شهرستان آبدانان و دره شهر قرار گرفته است.

پس از گذشت ۱۱ سال از آغاز عملیات حفاری چند ماهی است که کار لاینینگ تونل شروع شده ولی هنوز برای اتمام پروژه نیازمند تزریق اعتبارات است.

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیاز است

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار دو سال آینده تونل به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله بهادری افزود: تونل کبیرکوه یکی از پروژه‌های با اهمیت است که طول تونل اصلی چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) است.

وی گفت: از سمت شهرستان دره شهر نیز برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه ۶.۵ کیلومتر جاده سازی در حال انجام است که در مسیر نیز ۸ دستگاه تونل دیگر جمعاً به طول یک هزار و ۸۵۰ متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکار در این قسمت مشغول عملیات لاینینگ تونل‌ها است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی متوسط این پروژه ۷۰ درصد است که تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

بهادری بیان کرد: دو قرارداد هم اکنون برای تسریع در روند پروژه تونل کبیرکوه، از سمت ورودی دره شهر یک قرارداد با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان و قطعه خروجی از سمت آبدانان نیز به میزان ۵۶ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: برای اتمام این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، با توجه به نگاه مثبت مسئولان کشوری و استانی به این پروژه، امیدواریم بتوانیم در طول حداکثر ۲۴ ماه آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

پیمانکاران خواستار تزریق اعتبار هستند

در حال حاضر پیمانکاران تونل کبیرکوه خواستار تزریق اعتبار به تونل هستند، درخواست پیمانکاران این است که اعتبار لازم را به پروژه تزریق کنند.

طبق گفته پیمانکاران هم اکنون تورم و نرخ‌ها بسیار بالا است و با توجه به اینکه هزینه کارگاه ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان است، روند اجرای پروژه را با مشکل مواجه می‌کند.

ورود بازرسی استان به پروژه تونل کبیرکوه

مدیر کل بازرسی استان نیز در بازدید از تونل کبیر کوه از نظارت هیئت بازرسی استان بر جنبه‌های مختلف احداث تونل خبر داد.

مهدی اصلانی افزود: هیئت بازرسی اعزامی، بررسی نحوه اجرا و پیشرفت پروژه تونل کبیر کوه همچون سایر پروژه‌ها از چند جنبه از جمله مباحث فنی، میزان و نحوه پرداخت‌ها، مدت زمان اجرا و غیره مورد بررسی قرارداده و پیشنهادهای اصلاحی توصیه و تذکرات و راهکارهای لازم در زمینه‌های مختلف به مبادی ذی ربط از جمله اداره کل راه و شهرسازی به عنوان کارفرمای پروژه ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع هدف همه ما از نظارت و بازرسی‌ها، تسریع در مراحل اجرای استاندارد و با کیفیت پروژه برای توسعه استان و کشور و استفاده نسل‌های آینده است، افزود: آنچه که در وهله اول در این پروژه نمایان است، تأخیر زیاد در اجرا و اتمام و بهره برداری است و مهم‌ترین دلیل آن هم عدم تصویب و تخصیص کامل منابع اعتباری مورد نیاز پروژه بوده است.

مدیر کل بازرسی استان ایلام یادآور شد: این آسیب متوجه بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان است و برنامه ریزان و تصمیم گیران در زمان طراحی، تعریف و تصویب پروژه‌ها، باید این موضوع مهم را مدنظر قرار دهند و از تعداد پروژه‌های مختلف باز و دارای تأخیر جلوگیری کنند.

تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را که نزدیک ۱۸۰ پیچ پرحادثه را دارد حذف می‌کند.

گفتنی است، با ساخت این تونل، نواحی شمال‌غرب و مرکز کشور به بنادر جنوبی استان خوزستان و همچنین عراق و عتبات عالیات وصل می‌شود و خبرگزاری مهر به‌صورت مستمر تا به نتیجه رسیدن این پروژه، با انتشار اخبار، گزارش و… پیگیری مداوم را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 5251771

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی راهسازی ایلام ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل قطعی برق ایلام مجلس شورای اسلامی اراک میلیارد تومان تونل کبیرکوه بازرسی استان تونل کبیر هم اکنون کبیر کوه پروژه ها دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و پیگیری برای تکمیل همه طرح‌های ادامه دارد و این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است.

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، نشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام این نشست اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره ‌که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است‌ و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست