Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «کیوان کاشفی» روز سه‌شنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی گه با حضور مدیرکل گمرک استان در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه علی‌رغم خدماتی که در سال‌های گذشته در مرز پرویزخان ایجاد شده اما برخی مشکلات کماکان پابرجاست، افزود: طرح جامع مرز پرویزخان و ساماندهی به آن اولین و اساسی‌ترین ماموریت گمرک کرمانشاه است و برای اجرای کامل این طرح علاوه بر حمایت‌های اتاق بازرگانی استان، از ظرفیت استاندار و مجمع نمایندگان هم استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تکمیل زیرساخت‌های این مرز تاکید کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها هنوز ادبیات حمل و نقل پایانه‌ها با ادبیات گمرک متفاوت است این در حالیست که باید با توجه به حجم مبادلات مرزی این نقطه، با برقراری انضباط، تقسیم‌بندی، لاین‌بندی و ساماندهی محوطه مرز، کارها را به صورت منطقی انجام داد تا تجار با کمترین مشکلات بتوانند کالاهای خود را صادر کنند.

کاشفی با اشاره به قدمت تجارت و سابقه ۱۰۰ ساله اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد کرمانشاه قطب صادراتی کشور است و با تامین ۴۰ درصد بازار عراق، یکی از اتاق‌های بازرگانی تاثیرگذار کشور هستیم اما تعدد مرزی در این استان نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای فعالیت است در حالیکه کشور ترکیه فقط با یک مرز صادرات خود را به عراق انجام می‌دهد.

وی وجود سامانه‌های متعدد در کشور را هم موجب سردرگمی مردم دانست و تاکید کرد: متاسفانه امروز برای حدود ۲ هزار خدمات دستگاه‌های اجرایی مردم با یک هزار و ۵۰۰ سامانه درگیر هستند و همچنین گزارش‌های قطعی مکرر از سامانه‌های گمرک می‌رسد که نیاز است که سامانه گمرک بدون مشکل به مردم خدمات ارائه کند.

کاشفی بر ارتباط موثر و بیشتر گمرک با طرف‌های عراقی تاکید کرد و ادامه داد : هر چقدر بتوانیم این ارتباطات را بیشتر کنیم موجب تسهیل و تسریع امور می‌شود و می‌توانیم تعادلی بین صادرات و واردات از استان ایجاد کنیم تا بتوانیم واردات را از عراق افزایش دهیم و ابتکار عمل را در برخی از امور در دست بگیریم.

سازمان راهداری متولی تکمیل زیرساختهای مرزی است

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه هم در این جلسه تعدد مرزها را فرصت بسیار خوبی برای توسعه و آبادانی برشمرد و گفت: اکنون که سیاست بر تعدد مرزها بوده باید بتوانیم از این ظرفیت برای فعال کردن بخش های اقتصادی در مرز استفاده کنیم.

«بختیار رحمانی‌پور» با اشاره به اینکه وظیفه گمرک نظارت بر ورود و خروج کالاها است، افزود: تهیه زیرساخت وظیفه گمرک نیست و همه باید سازمان راهداری را به عنوان نهاد متولی مجبور به تکمیل زیرساختهای مرز پرویزخان کنیم.

وی هم از نحوه ارائه خدمات در مرزها ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: باید به سمتی برویم که با طرف‌های عراقی در یک ساختمان واحد خدمات گمرکی را به تجار ارائه دهیم تا همه در یک مرحله این خدمات را دریافت کنند.

در ادامه تعدادی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه دغدغه‌های و مشکلات پیش‌ روی حوزه کاری خود را مطرح کردند.

برچسب‌ها مرز پرویز خان اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز پرویز خان اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت کرمانشاه اتاق بازرگانی مرز پرویزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود