Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (سه شنبه) گفت، ایدئولوژی‌ها خطری برای امنیت ملی هستند و به والدین، آموزگاران و رهبران مذهبی تاکید کرد تا رفتار نوجوانان را نظارت کرده و آنهایی را که نقض قانون می‌کنند، به مقام‌ها گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنگ کنگ از زمان اجرای قانون جدید امنیت ملی از سوی چین به سمت "استبداد" سوق پیدا کرده و تغییراتی را در سیستم سیاسی خود به منظور کاستن از مشارکت‌های دموکراتیک و اخراج افراد "بی وفا به چین" ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در نشست خبری هفتگی خود ناراضیتی‌اش را نسبت به برخی از ساکنان این دولتشهر بابت عزاداری مرگ یک شهروند ۵۰ ساله ابراز داشت که اول ژوئیه سال جاری میلادی و در سالگرد بازگردانده شدن این دولتشهر از زمامداری انگلیس به چین یک افسر پلیس را کشت و بعد خودکشی کرد.

پلیس و مقام‌های امنیتی بر اساس مدارک نامشخص کشف شده از کامپیوتر مهاجم اعلام کردند، مضروب کردن یک افسر پلیس ۲۸ ساله اقدامی تروریستی و حمله انفرادی بوده است. مردم از جمله کودکان روز جمعه به محل حادثه رفتند تا به مهاجم ادای احترام کنند؛ اقدامی که از سوی کری لام و سایر مقام‌های هنگ کنگی به شدت محکوم شد.

کری لام گفت، ساکنان نباید فریب پیام‌هایی را که در فضای مجازی درباره اوضاع به وجود آمده، بخورند.

وی با اشاره به این که خطرات امنیت ملی نه فقط از اقدامات نظم عمومی بلکه از ایدئولوژی ناشی می‌شود، گفت: برای مدتی طولانی، شهروندان هنگ کنگی در معرض ایده‌های نادرستی مانند دسترسی به عدالت از طریق ابزار غیرقانونی قرار داشتند.

این دولتشهر از زمان اعتراضات خیابانی ۲۰۱۹ با درخواست دموکراسی بیشتر و پاسخگویی پلیس بابت خشونت‌های صورت گرفته به جامعه قطبی شده تبدیل شده است. مقام‌ها گفته‌اند که اعتراضات را خارجی‌ها دامن زده و خطری علیه امنیت ملی هستند.

از زمان وضع قانون امنیت ملی جدید چین در هنگ کنگ از سال گذشته میلادی، بسیاری از مخالفان برجسته و شناخته شده این دولتشهر یا به زندان افتاده یا به خارج فرار کرده‌اند. منتقدان می‌گویند، این قانون حقوق و آزادی‌های گسترده مردم را در دولتشهر به شدت محدود کرده درحالیکه حامیان این قانون جدید مدعی‌اند این قانون باعث احیای ثبات شده است.

رئیس اجرایی هنگ کنگ همچنین ادامه داد: اداره‌های دولتی نباید اجازه دهند ایده‌های غیرقانونی از طریق آموزش، انتشار اخبار، هنر و فرهنگ، زیبا سازی خشونت و سایه افکندن بر وجدان مردم به شهروندان منتقل شود. من همچنین از والدین، ‌آموزگاران، مدیران و حتی کشیش‌ها می‌خواهم تا فعالیت‌های نوجوان را رصد کنند. اگر نوجوانی دست به اقدام غیرقانونی زد، باید آن را گزارش کنند.

وی همچنین گفت، تغییرات پیشنهادی برای قانون خصوصی دولتشهر هنگ کنگ تنها رفتار "داکسینگ" غیرقانونی را هدف قرار می‌دهد که شامل به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات خصوصی فردی بدون رضایت افراد است.

صحبت‌های کری لام پس از آن مطرح شد که یک گروه شامل گوگل، فیس بوک و توییتر هشدار دادند که شرکت‌های فناوری در صورت اقدام برای تغییر قوانین حفظ حریم خصوصی ممکن است ارائه خدمات خود را در هنگ‌کنگ متوقف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ رئیس اجرایی هنگ کنگ امنیت ملی کری لام مقام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است