Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان  با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۸۰ خانواده زندانیان نیازمند، تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان کرمان قرار دارند،گفت: براساس تلاش‌های انجام شده از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان، در حال حاضر تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند کرمان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به توسعه کمک‌های خیران به انجمن حمایت زندانیان و نیز توسعه درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان،  زمینه‌ای فراهم شده که تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش قرار گیرند.

موحد با اشاره به این مطلب که خانواده‌های زندانیان نیازمند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بیان کرد: با مشاهده میدانی وضعیت خانواده‌های زندانیان،  نگاه قضات و خیران به حمایت از این خانواده‌ها به میزان بسیار زیادی تغییر می‌کند؛  زیرا بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند در شرایطی به سر می‌برند که با مشاهده این وضعیت دل هر انسانی به درد می‌آید.

او، کمک‌های مالی به خانواده‌های زندانیان را ناچیز دانست و ادامه داد: مستمری‌های ماهانه ارائه شده به خانواده زندانیان جوابگوی نیاز‌های آن‌ها به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی نیست.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر انتخاب یک مشاور اقتصادی به منظور هدف گذاری صحیح‌تر در حوزه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان تاکید کرد و گفت: هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان درصدد هستند که بهترین زمینه‌های قانونی سرمایه گذاری اقتصادی را شناسایی کرده و از این مسیر کمک‌های ارائه شده به خانواده زندانیان را افزایش دهند.

او تمرکز بر فعالیت‌های تولیدی را از رویکرد‌های اصلی انجمن حمایت زندانیان کرمان برشمرد و با اشاره به این مطلب که  طی امسال  بالغ بر یک میلیارد تومان برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند هزینه شده است، تصریح کرد: در استان کرمان همچنین تاکید شده که قضات تصمیم گیرنده و  به ویژه قضات فعال در دادسرا‌ها قبل از صدور حکم نسبت به دیدار با خانواده زندانیان و بررسی وضعیت آن‌ها اقدام کنند تا در نهایت حکم صادره متناسب با جرم متهم و حکمی واقعی و عینی باشد.

موحد با اشاره به فعالیت نهاد‌های حمایتی در کشور از جمله بهزیستی و کمیته امداد، عنوان کرد: متاسفانه شرایط به نحوی است که روز به روز بر مددجویان این مراکز افزوده شده و با توجه به محدودیت‌های مالی و امکاناتی، کار برای این نهاد‌ها نیز دشوار شده است.

او تصریح کرد: نهاد‌های مردمی با دستِ باز و به دور از چارچوب‌های اداری، زمینه مناسب تری برای کمک به افراد در معرض آسیب دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان  بیان داشت: در معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان نیز زمینه‌های مناسبی برای همکاری با مجموعه‌های دست اندرکار در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

او با اشاره به ورود معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان به ساماندهی شهرک صنعتی، عنوان کرد: در این منطقه با  توجه به جمعیت قابل توجه و با جرائم متفاوت و گسترده، اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی منطقه آغاز شده است و با توجه به تدوین سند جامع ساماندهی این منطقه و براساس آمار‌های موجود و بافت جمعیتی آن، منتظر حضور بخش غیردولتی برای توسعه فعالیت‌های حمایتی هستیم.

موحد نیز به لزوم ثبت اطلاعات خانواده زندانیان در سامانه حمایت پرداخت. 

سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان باید به نحوی باشد که ماهانه درآمد داشته باشد تا بتوان کمک‌های لازم را به خانواده زندانیان نیازمند ارائه کرد.

او  توسعه کمک‌های مالی، درمانی و آموزشی را از نیاز‌های خانواده زندانیان محروم دانست و افزود: خیران کمک حال بسیار خوبی برای مجموعه زندان‌ها هستند و تلاش می‌شود که این کمک‌ها در مسیر مشخص در انجمن حمایت زندانیان جذب شده و سپس به زندان‌ها اختصاص یابد تا در زمینه‌های مورد نظر خیران هزینه شود.

در این نشست زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان به منظور کسب درآمد بیشتر و افزایش کمک‌ها به خانواده زندانیان نیازمند، روند احداث ساختمان جدید این انجمن، جلب کمک‌های خیران در حوزه درمانی مددجویان نیازمند زندان‌ها و راهکار‌های تسهیل صدور ضمانت نامه‌های بانکی برای انجمن حمایت زندانیان مورد بررسی قرار گرفت.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان زندانیان جرائم غیرعمد خانواده های زندانیان نیازمند اقتصادی انجمن حمایت زندانیان انجمن حمایت زندانیان کرمان خانواده زندانیان نیازمند خانواده زندانیان استان کرمان خانواده ها زندان ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید

پانته‌آ رمضانی‌نژاد اظهار داشت:  علی خلیل طهماسبی که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی و در بیمارستان لردگان بستری بود، با رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا وی صبح امروز انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار به شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی تصریح کرد: این چهارمین عمل اهدای عضو در سالجاری است.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد