Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اگر کسانی با نگاه عبودیت و بندگی فعالیت کنند دیگر دزدی، اختلاس، سوء‌استفاده، رشوه نباید باشد که ما هر روز شاهد دستگیری فلان مسئول و ارتشا و غیره باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در دوره تربیت و تعالی خانوادگی کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: خداوند بشر را در مکانی به نام زمین اسکان داده که برخلاف همه موجودات که تمام اسباب زندگی‌شان بالفعل مهیا شده است باید برای خود زندگی و ابزار زندگی را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما خودمان باید به‌دنبال شناخت این مکان برویم، مواد و امکانات را برای عمران، آبادانی و سازندگی این مکان و خانه بشناسیم. این یکی از اهداف خلقت است که قرارگاه سازندگی خاتم نیز در این راستا حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: حکومت دینی، نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی یکی از شعارها و وعده‌هایش به مردم همین عمران، آبادانی، امنیت و رفاه بوده است. حضرت امیرالمومنین در آغاز عهدنامه به مالک اشتر چهار سیاست و هدف کلی را ترسیم می‌کند. مالیات بگیرد تا دولت تامین شود، امنیت باید حاصل شود، صالح‌سازی انسان‌ها انجام شود و محل حکومت را باید آباد کند.

محمدی لائینی گفت: اسلام طرف‌دار زندگی در ویرانه و مخروبه و اداره سنتی یک مملکت نیست، اسلام مدرن‌ترین مملکت‌ها را در ابعاد مادی‌اش می‌خواهد و فلسفه خلقت از نگاه قرآن همین است.

وی افزود: آن‌که دنیا می‌خواهد و آنچه که ما می‌خواهیم در یک چیز تفاوت دارد، اینکه آنها دنبال امنیت، رفاه، آسایش، عمران و آبادانی است خوب ما نیز دنبال امنیت، رفاه، آسایش، عمران و آبادانی هستیم. تفاوت در اینجاست که برای دنیا رفاه، آرامش، امنیت، عمران و آبادانی اصل قضیه است اما از نگاه اسلام این‌ها کف قضیه است.

کشف فساد مالی در برق منطقه‌ای استان البرز / ‌مدیرعامل سابق بازداشت شد / متهمان این پرونده 10 نفرندبازداشت 6 کارمند شهرداری شاهین‌دژ به اتهام فساد مالی / در روزهای آینده تعدادی دیگری دستگیر می‌شوندعضو کمیسیون اجتماعی مجلس: اجرای "طرح تعارض منافع" جلوی فساد مالی و رانت‌خواری را می‌گیرد

امام جمعه ساری ادامه داد: از نگاه دین باید از این خانه آباد باید به یک هدف دیگری پرداخت که آن عبودیت الهی و عبادت خداوند بوده که از جمله اهداف خلقت شمرده می‌شود. باید از این رفاه، آسایش باید سکویی برای معراج به عروج بسازیم. هدف عبادت خدا بوده و از عبادت خدا به عبودیت و صالح‌سازی انسان‌ها برسیم.

محمدی لائینی گفت: اگر انسان‌ها به آنجا برسند که بنده واقعی خداوند باشند هدف خلقت تحقق پیدا می‌کند، دنیای امروز روی آزادی مانور می‌دهد و برای ما نیز آزادی خیلی مهم است اما در عین حال عبد و عبودیت نیز مهم است.

وی افزود: بشریت امروز نه خداوند بوده و نه می‌خواهد بنده خدا باشد که همان خوی فرعونیت است، هدف خلقت عبودیت است. انسان صالح از نگاه دین انسانی است که عبد خدا باشد. اگر خانواده‌ها بتوانند انسان عبد تربیت کنند به مسئولیت خود عمل کردند. اگر روحانیت بتوانند از مخاطبان خود عبد بسازند به مسئولیت خود به‌درستی عمل کرده‌ایم. عبد صالح خدا می‌تواند دنیا را متحول کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امام راحل(ره) یک عبد صالح خدا بود که توانست یک دنیا را متحول کند، فردی که عبد  خدا شود به دریای بی‌کران خداوند راه پیدا می‌کند. عمران و آبادانی زمین مقدمه‌ای برای عبادت در این زمین است تا عبد شوی و به رحمت الهی نائل شوی و به دریای بیکران الهی راه پیدا کنید.

محمدی لائینی تصریح کرد: اگر ما توانستیم سازوکار مملکت، مدیریت مملکتی، سازندگی و سیاستگذاری، اقتصاد و تعلیم و تربیت را به‌گونه‌ای ساماندهی کنیم‌که به‌سمت صالح‌سازی و تربیت روح عبادت برود آن‌وقت قرارگاه خاتم یک قرارگاه سازندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی افزود: اینجا اگر کسانی با نگاه عبودیت و بندگی فعالیت کنند دیگر دزدی، اختلاس، سوء‌استفاده، رشوه نباید باشد که ما هر روز شاهد دستگیری فلان مسئول و ارتشا و غیره باشیم. شما در کدام نظام و مملکت فعالیت می‌کنید. اگر این نگاه حاکم باشد که همه عبد باشند آن‌وقت همه چیز اصلاح می‌شود، انسان اگر اصلاح شود، مملکت اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/686/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه عمران و آبادانی محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رسانه‌ها باید فضای تبلیغاتی خود را در این بخش به کار گیرند و ارزش کار را بیان کنند دین اسلام به کارگر اهمیت می‌دهد و مصرف گرایی را نهی می‌کند.

 وی ادامه داد: همگان باید به تولید و اشتغال ترغیب کنند چراکه با نگاهی گذرا می‌توان دریافت که رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) اهل کار بودند.
خطیب جمعه کرج گفت: بخشی از امنیت شغلی کارگران که رهبر معظم انقلاب فرمودند برعهده دستگاه‌های اجرایی است و بخشی هم مردم دخیل هستند که باید مردم گفتمان سازی برای خرید کالای ایرانی به عنوان حاصل کار کارگرایرانی داشته باشند.
وی تاکید کرد: خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه گفتمان غالب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم گفت: ویژگی‌های معلم تراز انقلاب اسلامی را باید در شهید مطهری که خصوصیات ویژه‌ای داشت جستجو کرد.
وی افزود: مهمترین راهبرد انقلاب تربیت نسل عالم با فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت (ع) است؛ فعالان جبهه انقلاب باید مراقب باشند که نظام آموزشی گرفتار اسناد ۲۰۳۰ یا سکولار نشود؛ معلمی جلوه‌ای از هنر الهی است و روز معلم روز تکریم عشق و ایثار است که قامت این قشر در تربیت نسل آینده خم شده است.
وی گفت: معلمی در ایران اسلامی باید همراه با دمیدن روح امید، بصیرت و دشمن شناسی، استکبارستیزی و زیر ظلم نرفتن باشد؛ معلمان باید به نسل آینده غافل نبودن از امور دیگران را آموزش دهند و روحیه تفکر، تعهد و دغدغه مندی را در نسل‌های مختلف تقویت سازند.
نماینده ولی فقیه دراستان گفت: جبهه مقاومت امروز با هوشمندی و دقت هرچه بیشتر راه نفس کشیدن را بر اسراییل بسته و نفس هایش را به شماره انداخته است.
امام جمعه کرج گفت:  عده‌ای قلم به مزد که اعتقاد به هیچ مرامی ندارند وعده صادق را کتمان می‌کنند یا در تلاش هستند امید به آینده را ازبین ببرند ولی آنچه باید گفت این است که موضوع اصلی اثبات قدرت ایران و نیروی‌های مسلح است نه تعداد موشک‌های به هدف اصابت کرده که اگر این نکته برای مردم جا بیفتد بقیه مسائل حاشیه‌ای ارزشی ندارد.
وی افزود: وقتی در انگلیس و سایر کشور‌ها تظاهرات چندین هزار نفری برعلیه صهیونیست می‌بینیم یعنی غزه پیروز است و به رغم بسیج تمام رسانه‌ها علیه فلسطین و پس از این همه جنایات غزه همچنان پیروز است، چون اسلام پیروز است.
نماینده ولی فقیه در ادامه به برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس اشاره کرد و افزود: این دور نیز باید جدی گرفته شود چراکه یک رای هم در انتخابات تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد