Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، این روزها در سیستان و بلوچستان از مشکلات بیماران مبتلا به کووید 19 زیاد می‌گوییم.

از مشکلات غساله خانه ها و آرامستان ها از وضعیت تعطیلی ها که کار و کسب بازاریان را بهم ریخته است.

تنها قشری که این روزها مظلوم واقع شده اند کادر بهداشت و درمان هستند که به سبب اینکه مبادا با آنها برخورد شود جرات تشریح کمبودهای حوزه کاری خود را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می سوزند و میسازند اما وجدان بیدارشان در مقابل کوتاهی ها اجازه سکوت نمی دهد و لاش ارند با رسانه ها ارتیاط بگیرند حتی گمنام اما مشکلات بیمارستانها را تشریح کنند.

رئیس و روسا هم که سعی دارند همه چیز را گل و بلبل نشان دهند، خوش خدمتی به قیمت جان مردم اوج بی انصافی است.

چند روز است که پیام های متعدد از پرستاران و پزشکان مختلف استان به خبرگزاری فارس ارسال میشود که برای سلامت و نجات جام مردم این مشکلات را انعکاس دهید اما نام نبرید... ما دنبال پست و مقام نیستیم فقط نمیتوانیم بی تفاوت باشیم.

یکی از پزشکان عفونی زاهدان می گوید: اگر تخت خالی دارند چرا در چند روز گذشته بارها ریاست دانشگاه و نماینده زاهدان و خاش و سراوان اعلام کردند که تخت های بیمارستانی پر شده است.
اگر تخت خالی دارند چرا سازمان مدیریت به فوریت صد میلیارد تومان برای احداث دو بیمارستان صحرایی اختصاص داده است؟
تخت بدون اکسیژن و پرستار مانند تفنگ بدون فشنگ است، نیاز امروز مردم استان مدیریت صحیح است نه نمایش و صحنه سازی.

یکی از پرستاران بخش کرونا نیز می‌گوید از جمله اشکالات موجود در مدیریت بیماران کرونایی در حال حاضر موار زیر است.
کمبود شدید اکسیژن،  کمبود تجهیزات کمک تنفسی مانند CPAp و ماسک مربوط به انها که هزینه های نسبتا کمی دارند و تهیه انها هم بسیار راحت است،  خستگی کادر درمان خصوصا پرستاران، اطلاع رسانی ناکافی به مردم از طرف دانشگاه و فرافکنی موضوع، اختلاف نظرهای شدید بین مدیران دانشگاه و روسای بیمارستانها در رده های مختلف خصوصا در مورد بیمارستان علی بن ابیطالب، سومدیریت شدید در بیمارستان علی بن ابیطالب اعم از رییس و معاونین که هیچ کدام تجربه مدیریتی کافی نداشته اند.

پرستار دیگری که نخواست نامش فاش شود، کمبود شدید اکسیژن مرکزی، کمبود دستگاه های کمک تنفسی مثلCPAPو BiPAP وماسک های مربوط، عدم حمایت مالی و معنوی از پرسنل ( عدم پرداخت حق کویداز اذر۹۹ )، مانومتروفلومتراکسیژن و کمبود داروهای بیهوشی را از دیگر مشکلات بیمارستانها نام برده است.

در این بین برخی پزشکات پیشنهاداتی برای بهبود اوضاع هم ارائه دادند که از جمله آنها در زیر آمده است

خرید دستگاه های اکسیژن ساز پرتابل،  تهیه دستگاههای کمک تنفسی که هزینه زیادی ندارند و به طور مثال دستگاه CPAP کمتر از ده ملیون تومان و ماسک کمتر از ۱/۵ ملیون تومان قیمت دارد، تشویق پرسنل و پرداخت معوقات انها، به جای پرداختن به افتتاح ساختمان ۳۲۰ که نقایص زیادی دارد و مسئولین دانشگاه فقط به جهت افتتاح در دوران مدیریت خودشان پیگیر آن هستند و از نظر فنی غیر منطقی است باید تمام توان خود را در این زمان به تجهیز بخش های موجود بپردازند تا کیفیت خدمت رسانی بهتر شود.

همچنین پرستار دیگری می گوید: حدود ۱۴ تخت روز گذشته در اورژانس نصب کردند، سایر بخش ها تجهیز نشده فشار اکسیژن در بیمارستان جدید پایین است.

اگر از بخش های مختلف بیمارستان 320 تخت خوابی فیلم گرفته شود کاملا مشخص است که هنوز آماده بهره‌برداری نیست، طبقات بالا هنوز بنایی دارند.

پرستار دیگری می گوید: دیشب ۱۰ تخت در اورژانس اضافه کردند که امروز نشان دهند، تحت خالی دارند، مریضهای سرطانی را به زور مرخص کردن که بکن بخش‌ها خالی هست واکثر مریض های غیرکرونایی به بهانه اینکه ممکن است کرونا بگیریند را مرخص کردند.

یکی دیگر از پزشکان می گوید: با توجه به پیک جدید کرونا و رعایت پروتکل همه پرسنل از تایمکس استفاده میکنند ساعت ۱۳:۳۰تا ۱۴:۳۰ که این امر باعث انتقال سریعتر بیماری میشود و باید حضور پرسنل غیردرمانی به صورت یک سوم و یا یک دوم باشد طبق دستور ریاست دانشگاه، ولی همه پرسنل در محل کار حاضر و این موضوع نیز باعث همه گیری ویروس کرونا خواهد شد.

 

یکی دیگر از پزشکان می گوید: با توجه به پیک جدید کرونا و رعایت پروتکل همه پرسنل از تایمکس استفاده میکنند ساعت ۱۳:۳۰تا ۱۴:۳۰ که این امر باعث انتقال سریعتر بیماری میشود و باید حضور پرسنل غیردرمانی به صورت یک سوم و یا یک دوم باشد طبق دستور ریاست دانشگاه، ولی همه پرسنل در محل کار حاضر و این موضوع نیز باعث همه گیری ویروس کرونا خواهد شد.

در شرایطی که ۲۰ روز است هیچ بیمار الکتیوی بستری نشده تلاش دارند بیماران نسبتا اورژانسی را با تهدید امکان ابتلا به کووید ترخیص میکنند که بگویند ما تخت خالی داریم.

به درخواست خبرگزاری فارس امروز بازدید خبرنگاران از بیمارستان بظاهر آماده 320 تخت خوابی شهید سلیمانی زاهدان انجام شد اما 320 تخت خواب بستری و اماده انصافا وجود نداشت، تخت های بستری از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار نبودند.

میری مدیر بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان بجای پاسخ به خبرنگاران با توضیحاتی که هیچی مطلبی از آن در نمی اید طفره رفت و به بهانه بازدید مسؤولان از این بیمارستان سوالات خبرنگار فارس را بی جواب گذاشت.

 

 

گزارش: سهیل معیری

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زاهدان سیستان و بلوچستان درمان پرستاران همه پرسنل بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد

ایسنا/هرمزگان با حکم مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، سرور کریمی‌پور به عنوان سرپرست بیمارستان خلیج‌فارس معرفی شد.

در پی صدور حکمی از سوی دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان- و انتصاب دکتر سرور کریمی‌پور به سمت سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، مراسم تکریم دکتر فرشته بستان رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس؛ با حضور دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان-، علی علیزاده -مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان-، اسماعیل حاجی‌زاده -دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان-، ارسلان حیدری -رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی هرمزگان-، دکتر فرشته بستان -رئیس سابق بیمارستان خلیج‌فارس- و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در مراسم تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس؛ مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی است که در زمینه بیمه‌ای و درمانی فعالیت دارد و تلاش می‌کند عدالت اجتماعی و توانمندسازی را در جامعه اجرایی کند.

دکتر غلامعباس مومنی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را علاوه بر جامعه هدف، به سایر اقشار جامعه نیز ارائه می‌کند و این امر نیازمند داشتن امکانات مختلف و زیرساخت مناسب است.

مومنی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی مناسب نیازمند داشتن امکانات لازم است که یکی از مهمترین امکانات برای تحقق این امر داشتن نیروی انسانی متعهد و با تجربه است.

وی در خاتمه افزود: اهمیت نیروی انسانی برای هر سازمان بسیار زیاد است و پویایی و توانمندی یک سازمان به نیروی انسانی آن بستگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی