Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز نخست کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران‌زمین در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج، مرکز استان کردستان با حضور علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران افتتاح شد.

 

به گزارش برنا؛  مجموعه عمارت و باغ خسروآباد از شاخص‌ترین بناهای تاریخی استان کردستان در سال 1223 هجری‌قمری در مساحت شش هزار متر مربع ساخته شد و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونسان دوشنبه‌شب در آیین افتتاحیه کاخ موزه خسروآباد گفت، مردم استان کردستان ریشه در تاریخ دارند و همیشه در برهه‌های مختلف حافظ ایران بوده‌اند و کُردها در ایجاد تمدن ایران نقش مهمی داشته‌اند. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران خاطرنشان کرد، مردم ایران دارای تاریخ تمدنی 7هزارساله هستند و بی‌شک در ایجاد تمدن بشری نقش مهمی ایفا کرده‌اند. 

همچنین بزرگترین مجتمع گردشگری غرب ایران در دیواندره روز دوشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران افتتاح شد. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران گفت، افتتاح مجتمع تفریحی، گردشگری، اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره رونق گردشگری در استان کردستان را به دنبال خواهد داشت. 

خبرگزاری ایران پرس گزارشی تصویری از این کاخ موزه به مخاطبان خود ارائه کرده است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کردستان ایران موزه تمدن گردشگری مردم ایران گردشگری افتتاح بناهای تاریخی وزیر میراث فرهنگی کاخ موزه فرهنگ گردشگری و صنایع دستی ایران وزیر میراث فرهنگی استان کردستان کاخ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی