Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» اسماعیل حسین زهی در رابطه با دپو سه میلیون تن نهاده‌ دامی در بندر امام خمینی(ره) و مشکلات ناشی از حمل و توزیع آن به سایر نقاط کشور، گفت: یکی از مشکلات که در حال حاضر برای توزیع نهاده‌های دامی وارداتی وجود دارد محل تخلیه آن است. در حالی که بندر چابهار و بندر عباس هم از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، این نهاده‌ها تنها در بندر امام خمینی ( ره) تخلیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: حمل نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) به سمت استان‌های نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان  و سایر مناطق کشور به هیچ عنوان برای کشاورز و راننده صرفه اقتصادی ندارد از طرفی با توجه به اینکه اصطلاحا کرایه مازاد پشت بارنامه به رانندگان تعلق نمی‌گیرد کسی برای حمل بار به بندر امام خمینی (ره) نمی‌رود. ضمن اینکه رانندگان مدعی هستند، مسیر رفت را خالی طی کرده و هزینه حمل و نقل یک طرفه برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی با انتقاد از انحصار گرایی واردات و تخیله نهادهای دامی از بندر امام خمینی (ره) افزود: متاسفانه در حال حاضر انحصار واردات نهاده‌های دامی دست یک دستگاه و یا افرادی خاصی است از این رو دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند؛ اما سوال اصلی در این است که چرا با وجود حمل ارزان تر و سریع‌تر در بنادر دیگر این نهاده‌ها تنها باید در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شوند، بنده معتقدم این شیوه نیازمند بازنگری و تجدید نظر است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نامناسب حمل و نقل کشور، گفت: متاسفانه سال گذشته تنها ۸ درصد حمل و نقل کشور از مسیر ریلی انجام شده و سایر ترددها از مسیر جاده‌ای بوده که شرایط مناسبی را در آن حوزه شاهد نیستیم. ضمن اینکه همواره شاهد افزایش قیمت کرایه حمل و  نقل هستیم؛ بی تردید این موضوع نیازمند بررسی کارشناسی بیشتر بوده از همین جهت پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه موضوع مذکور را در دستور کار کمیسیون قرارداده و بررسی خواهیم کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون عمران نهاده های دامی بندر امام خمینی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد