Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، جلسه هم اندیشی با دبیران مجامع جهادی کل کشور با علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سازمان بسیج اقشار برگزار شد.

زاکانی با اشاره به افتخار حضور خود در جمع جهادگران کشور گفت: جهاد مستمر در گروه های جهادی همیشه بوده است و در این جهاد مستمر باید همیشه تدبیر جدیدی را اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما سرشاخه‌ای به اسم بسیج و بسیجی داریم که در موضوعات مختلف فرهنگ سازی کرده است؛ و در همه میدان‌های انقلاب حاضر بوده است؛ آنچه بر پایه اعتقاد و عقیده است بسیج توانسته احیایش کند. از این رو بسیج آن لوکوموتیو و سازمانی است که به همه بسیجیان جهت و فرهنگ بسیجی را در جامعه انتشار می‌دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حضرت آقا در سال 81 یا 82 در اصفهان فرمودند: بسیج باید متکفل حرکت دادن بدنه فعال جامعه باشد و نباید محدود فقط به افراد و ساختار بسیج شود.

زاکانی تصریح کرد: باید مسیری را در قانون قرار دهیم که همه افراد با اقبال با آن کار کنند.

وی افزود: قانون باید طوری باشد که همه به بسیج پناه بیاورند و تلاش کنند به بسیج برسند، زیرا همه اشخاص، مدیران و افراد مسئول به طبع نیاز و رفتارشان یک روزی می‌روند، اما بسیج همیشه ماندگار می‌ماند.

نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: الزام اینکه بسیج؛ هر روز خود را توانمند کند، بحث مهمی است و طی سال‌های متمادی در همه عرصه‌ها خود را تقویت کرده است.

وی گفت: زمانی که اقبال ایجاد شود، انگیزه هم برای اجرا پیدا می‌شود و در این جهت گروه‌های جهادی و مردم از جان مایه می‌گذارند و خدمت جهادی می‌کنند.

زاکانی افزود: گروه‌های جهادی در جنبه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و غیره در کشور و بین مردم٬ نقش معرفت بخشی و بصیرت بخشی را دارند و در جامعه پیام، ولی امر مسلمین جهان را تبیین می‌کنند.

زاکانی اشاره کرد: همیشه بصیرت افزایی یک عمل سیاسی در گروه‌های جهادی بوده است.

وی گفت: این قانون بودنش ضرورت دارد و حتما باید امکانات و پشتیبانی را برای گروه‌های جهادی فراهم کرد٬ تا اقبال جهادی برای همه فراهم شود و مانعی برای فعالیت جهادگران و دیگران وجود نداشته باشد.

زاکانی اشاره داشت: کارگروهی متشکل از جهادگران و افراد صاحب نظر در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل می‌شود تا بتوانیم قانونی جامع در همه ابعاد داشته باشیم که همه جهادگران و دستگاه‌های اجرایی برای جهاد موثر و زمینه سازی در تمام عرصه‌ها فعالیت داشته باشند.

وی افزود: اداره کشور با مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی محقق می‌شود و کشور  با کمک گروه های جهادی و جریان جهادی در تمام ابعاد تقویت می‌شود و مدیران جهادی وقتی پا به میدان می‌گذارند، باید جهش کار خود را در کار جهادی ببیند.

زاکانی گفت: هر کاری که می کنیم باید در راه تقویت تفکر بسیجی باشد و حق هر کار غلطی را نداریم و اگر از فرهنگ جهادی و بسیجی جدا شویم باید شاهد تحقیر جامعه اسلامی باشیم.

نماینده استان قم در مجلس افزود: دولت آینده در هر سطحی باید نسبت خود با گروه های جهادی را مشخص کند و گروه های جهادی هم باید در ابتدا مطالبه گری را از دولت آینده داشته باشد. ازین رو گروه های جهادی هم برای کمک به دولت ها هیچ زمانی کوتاهی نکرده اند و نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: مدیران آینده باید با فرهنگ جهادی و با کمک گروه های جهادی و مردم در کف میدان تحول ایجاد کنند، ولی متاسفانه کشور ما در برخی دولت‌ها با فرهنگ غربی و مسئولین غرب دوست، اداره شده است و بسیاری از مشکلات را برای آحاد مردم بوجود آوردند که انشالله همه باید به کمک اصلاح اداره کشور بیاییم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گروههای جهادی بسیج سازندگی مرکز پژوهش های مجلس گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود