Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@23:01:07 GMT

طالبان طرح صلح به دولت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۹۱۸۲

طالبان طرح صلح به دولت می‌دهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه، تا ماه آینده‌، طرح کتبی صلح را به دولت افغانستان ارائه خواهد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری رویترز گفت: «گفت‌وگوها و روند صلح در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت و انتظار می‌رود که وارد مرحله‌ مهمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی، با اشاره به دور جدید گفت‌وگوهای صلح، افزود: «احتمالا یک ماه طول خواهید کشید تا به مرحله‌ای برسیم که هر دو طرف برنامه‌های کتبی صلح را ارایه کنند. ما در گفت‌وگوهای صلح بسیار جدی هستیم.»

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا، در واکنش به اظهارات ذبیح‌الله مجاهد، گفت که گفت‌وگوهای صلح، تنها راه پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله‌ افغانستان است.

این مقام آمریکایی، گفت: «ما از دو طرف می‌خواهیم برای تعیین یک نقشه‌ راه سیاسی برای آینده افغانستان، وارد گفت‌وگوهای جدی شوند.»

وی افزود که جهان، تحمیل زور توسط یک دولت را در افغانستان نخواهد پذیرفت و مشروعیت و کمک برای هر دولتی در افغانستان، در صورتی امکان‌پذیر است که این دولت احترام اساسی به حقوق بشر داشته باشد.

در همین حال، ناجیه انوری، سخنگوی وزارت صلح افغانستان، به رویترز گفته است که گفت‌وگوهای صلح از سر گرفته شده است.

انوری، افزود: «سخت است که طالبان تا یک ماه آینده طرح کتبی صلح را ارایه کنند؛ اما باید خوش‌بین باشیم.»

این در حالی است که به دنبال آغاز روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، گفت‌وگوهای صلح با بن‌بست مواجه شده و دامنه‌ی جنگ در این کشور گسترش یافته است. شدت جنگ در افغانستان، سبب شده تا شهروندان این کشور به ادامه‌ گفت‌وگوهای صلح بی‌باور شوند.

کد خبر 612690 برچسب‌ها افغانستان طالبان افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان افغانستان گفت وگوهای صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟