Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در آیین بهره برداری از این واحد مسکونی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان یکی از موفق ترین طرح های نوسازی بافت های فرسوده کشور است که با مشارکت شهروندان و تعامل سازنده مسئولان صورت گرفته است.

مجید جودی با یادآوری سختی کار احیای بافت های فرسوده برای جلب مشارکت مردم تاکید کرد: اجرای طرح های محرک مانند بازگشایی معابر و طرح های بازآفرینی شهری ساکنان بافت فرسوده شهر دوگنبدان را به مشارکت تشویق کرده است که می تواند الگویی برای دیگر بافت های فرسوده کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود گفت: تحقق ساخت یکهزار و۳۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهر دوگنبدان نیازمند افزایش تسهیلات بانکی و بلاعوض است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ هزار و۵۰۰ واحد مسکونی بافت های فرسوده در شهرهای زاهدان، چابهار و مشهد در دست ساخت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این آیین فعالیت های بنیاد مسکن برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان را خوب ارزیابی کرد.
حسین روحانی نژاد بیان کرد: زیباسازی و در عین حال نوسازی خانه  های بافت فرسوده شهر دوگنبدان زندگی شهروندان محلات پایین شهر  را متحول کرده است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین اظهار داشت:برای نوسازی یکهزار و۷۰۰ واحد مسکونی شهر دوگنبدان ۹۷۶میلیارد ریال تسهیلات بانکی و۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

حسین جنتی اضافه کرد:هم اکنون ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر در بافت های فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.

وی ابراز داشت:برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت برای کمک به احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان پیش بینی و در حال انجام است.

جنتی تاکید کرد: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان بوده است.

وی ابراز داشت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری،بازگشایی رینگ ،فرهنگ سرا و مجتمع های تجاری از دیگر برنامه هایی است که در کنار نوسازی واحدهای مسکونی برای بهبود زندگی ساکنان این مناطق اجرا شده است.

وی زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر می کند.

بیش از ۲۵ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن بودند که پیش از اجرای طرح احیای بافت فرسوده در سال ۱۳۹۴ آسیب های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان ساز ساکنان این مناطق را تهدید می کرد .

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد بنياد مسكن انقلاب اسلامی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بنياد مسكن انقلاب اسلامی گچساران کهگیلویه و بویراحمد بنياد مسكن انقلاب اسلامی گچساران احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان بافت های فرسوده ریال تسهیلات واحد مسکونی میلیون ریال بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد از رفع خطر یک واحد منزل مسکونی فرسوده و متروکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی منطقه چهار شهرداری یزد، سید ابوالفضل کشفی اظهار کرد: با وجود تذکرات و اخطارهای داده شده، با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضائی، منزل متروکه‌ای و سایر موقعیت‌هایی که فرسایش یافته بود، تخریب و رفع خطر شد.

وی ضمن تشکر از صبوری اهالی این محل، از شهروندان خواست تا با توجه به مخاطرات آب و هوایی، خانه‌های خود را رها نکنند تا جان ساکنین و اهالی محله و عابرین پیاده به خطر نیفتد.

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد افزود: در غیر این صورت با هماهنگی دستگاه قضا، نسبت به رفع خطر واحد مسکونی اقدام می‌شود.

کد خبر 750207

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد