Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@05:43:03 GMT

تاراج سواحل جنوب توسط "ژن‌های خوب"

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۰۸۹۳

به گزارش تسنیم، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مراسم نامگذاری بچه فیل آسیایی که در مجموعه ورزشی - تفریحی ارم سبز با حضور مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم سبز، محمودی رئیس محیط زیست استان تهران، پیمان محمدزاده دامپزشک باغ وحش و پرویز قندالی مدیر باغ وحش ارم و جمعی از مدیران شهرداری تهران برگزار شد اظهار کرد: اینکه در روزهای که با خبرهای بد در حوزه محیط زیست و متأسفانه فوت دو عزیز در حوزه رسانه تخصصی محیط زیست و یا ماجرای هورالعظم با عظمت ایران و آتش‌سوزی جنگل‌ها روبرو هستیم یک مجموعه تحقیقاتی توانسته است دستاوردهای مثبتی را در پی داشته باشد و این مسئله جای خوشحالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متأسفانه بارها این مسئله عنایت شده است تصمیماتی که فاقد ارزش محیط زیستی باشند مشکلاتی را در پی خواهند داشت و زمانی که ارزش محیط زیستی مسئله‌ای را از دست بدهیم دیگر به راحتی نمی‌توانیم آن را بدست بیاوریم به قول معروف محیط زیست همانند سرمایه و ثروت و دارایی نیست که جایگزین شود و وقتی آن را از دست می‌دهیم باید با آن خداحافظی کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: به عنوان مثال ما با گونه‌های یونیک شیر ایرانی و ببر مازندران خداحافظی کردیم و دیگر آن را نخواهیم دید و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: برای این مسائل باید برنامه‌ریزی کرد و از ظرفیت و مشارکت مردم در راستای حفاظت از دارایی‌های حوزه محیط زیستی باید بهره برد و این یک نگاه مدیریتی است و این در حالی است که موضوعات و سوژه‌هایی که شاهد آن هستیم شاید در گذشته برای آن اندیشه درستی نبوده است.

وی ادامه داد: در حالی ما با مشکلات مختلف در خوزستان و کم آبی بسر می‌بریم که حیوانات نیز در این منطقه در حال تلف شدن هستند همچنین سواحل جنوب کشور توسط ژن‌های خوب در حال به تاراج بردن است و در واقع ژن‌های خوب وابسته به باندهای قدرت و ثروت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس  ادامه داد: این موارد دردهای امروز کشور است و مسئله‌ای که امروز در مجموعه محیط زیست با آن روبرو هستیم فروپاشی اخلاقی است و باید به این مسئله رسیدگی شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به مشکلات و موانع در حوزه نظارتی و عدم اقدامات لازم در حوزه محیط زیست تصریح کرد: حتما ما این موارد را دنبال خواهیم کرد و به دنبال ایجاد وضعیت مناسب هستیم.

رفیعی در ادامه با اشاره به رویکرد جدید مجموعه باغ وحش ارم خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات متعددی را با فعالان محیط زیست و همچنین مسئولان باغ وحش ارم و با حضور کارشناسان و کارهای کارشناسی برگزار کرده‌ایم و دوستان در این مجموعه پیش از اینکه به دنبال سرمایه در این مجموعه باشند به دنبال کارهای کارشناسی و تحقیقاتی هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: محیط زیست باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است