Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@05:40:59 GMT

مهم‌ترین روش‌های مهاجرتی کانادا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۴۸۵۰

مهم‌ترین روش‌های مهاجرتی کانادا

ما در این مطلب به معرفی مختصر این روش‌ها جهت آشنایی کلی شما می‌پردازیم اما، توجه داشته باشید که این روش‌ها جزئیات تعیین کننده زیادی دارند و لازم است حتما با یک مشاور مهاجرتی در این زمینه مشورت کنید.

همانطور که می‌دانید عده زیادی از ایرانیان در کشور کانادا زندگی می‌کنند و بیشتر این افراد در 15 سال گذشته به این کشور مهاجرت نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها معمولا از روش‌هایی همچون مهاجرت کاری، تحصیلی و استارتاپ موفق به مهاجرت و گرفتن اقامت دائم شده‌اند که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

استارتاپ کانادا

مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ کانادا از جمله جدیدترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا است. ویژگی مهم این روش مهاجرتی تک مرحله‌ای بودن آن می‌باشد. درحالی که روش تحصیلی و کاری با یک مرحله به اقامت دائم نمی‌رسند. دومین ویژگی مهم روش استارتاپ این است که متقاضی مهاجرت به همراه همسر و فرزندان زیر 22 سال همگی اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

از ویژگی‌های دیگر این روش می‌توان به سطح زبان نه چندان بالا و ریسک پایین‌تر آن نسبت به بسیاری از روش‌های مهاجرتی اشاره کرد. افرادی که به دنبال اخذ جاب آفر تضمینی هستند و با این دید به مشاوران مهاجرتی مراجعه می‌کنند می‌توانند از روش استارتاپ برای اخذ اقامت کانادا استفاده کنند. چرا که احتمال موفقیت در روش استارتاپ بطور کلی بیشتر است.

روش کار به این صورت است که شما ایده خود را بصورت یک بیزینس پلن، برای شرکت‌های معرفی شده توسط اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کنید. این شرکت‌ها اگر قبول کنند که روی ایده شما سرمایه‌گذاری کنند می‌توانیم درخواست اقامت کنیم.

باید به این نکته دقت داشته باشید که ایده شما باید در شرایط اقتصادی کشور کانادا  قابلیت اجرا داشته باشد و بیزینس پلن ارائه شده باید طوری نوشته شده باشد که مدیران این شرکت‌ها را علاقمند به سرمایه‌گذاری کند.

اگر فکر می‌کنید داشتن ایده تجاری مناسب و نوشتن یک بیزینس پلن خوب از عهده شما برنمی‌آید می‌توانید از کمک موسسه مهاجرتی حلوی استفاده کنید که در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می‌کند.

روش تحصیلی

در این روش برخلاف روش استارتاپ، شما می‌توانید در دو مرحله به اقامت دائم کانادا برسید. ابتدا از یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا پذیرش تحصیلی گرفته و بر مبنای آن برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید. در صورتی که موفق به اخذ ویزا شدید، پس از طی کردن دوران تحصیل می‌توانید وارد پروسه اخذ اقامت کانادا شوید.

از مزایای این روش می‌توان به امکان کار محدود در حین تحصیل و ادغام شدن سریع‌تر در جامعه کانادا اشاره کرد. به هرحال دانشگاه و کالج از بهترین اماکن برای برقرای ارتباط با دیگران و شناخت روحیات مردم کاناداست.

مهاجرت کاری

این روش هم مانند روش تحصیلی یک روش دو مرحله‌ای است. روش کار به این صورت است که ابتدا یک جاب آفر (پیشنهاد کاری) از یک کارفرمای کانادایی می‌گیریم و پس از این که اداره کار کانادا جاب آفر ما را تایید کرد می‌توانیم برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنیم. در نهایت پس از حداقل یک‌سال کار در کانادا می‌توانیم برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنیم.

مزیت این روش این است که شما از همان ابتدای ورود به خاک کانادا در شغل مورد نظرتان مشغول به کار می‌شوید و از همان ابتدا بصورت تمام وقت شروع به کسب درآمد دلاری می‌کنید.

ما در این مطلب بطور سریع و کلی 3 روش پراستفاده و مهم مهاجرت به کانادا را برشمردیم که در 15 سال گذشته ایرانیان زیادی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند اقامت دائم کانادا را بدست آورند. اما همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم روش‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و ممکن است یکی از روش‌هایی که کمتر مورد استفاده عموم مهاجران بوده برای شما بهترین گزینه باشد.

پس در پایان پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هرکاری یک جلسه مشاوره با مشاوران مهاجرتی شناخته شده داشته باشید و سپس برای مهاجرت برنامه‌ریزی و اقدام کنید.

پربیننده ترین آخرین جزییات از اجـرای فوق العاده ویژه فرهنگیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی + لینک ثبت نام چه خبر از پرداخت معوقات فرهنگیان؟ تزریق واکسن کرونا به حیوانات باغ وحش + فیلم کـدام بازنشستگان مشمول رتبه بندی فرهنگیان هستند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهاجرت مهاجرت ایرانیان مهاجرت به کانادا ویزای کار کانادا ویزای تحصیلی روش استارتاپ اقامت دائم روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند

دولت ایرلند از هجوم پناهندگان بیشتر به این کشور برای فرار از اخراج به رواندا در سایه طرح ضد مهاجرتی ریشی سوناک خبر داده و انتقاد شدیدی به این قانون وارد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: با توجه به طرح اخراج پناهندگان به رواندا در انگلیس پناهجویان به طور فزاینده‌ای به دنبال پناهندگی در ایرلند هستند. اما این تنها در دوبلین، پایتخت ایرلند نیست که این اقدامات دولت بریتانیا مورد انتقاد شدید قرار می گیرد.

دولت ایرلند گزارش داد که پناهندگان بیشتر و بیشتری به این کشور می روند. "مایکل مارتین"، وزیر امور خارجه ایرلند در این باره به روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفت: سیاست جنجالی پناهندگی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در حال حاضر بر این کشور اتحادیه اروپا تأثیر گذاشته است. پناهجویان برای اجتناب از اخراج به رواندا به اینجا و در داخل اتحادیه اروپا پناه می آورند.

مارتین گفت: حدود 80 درصد از مهاجران از طریق استان بریتانیایی ایرلند شمالی به ایرلند می آیند. پس از برگزیت، بریتانیا و اتحادیه اروپا توافق کردند که این مرز را باز بگذارند تا از درگیری های جدید در منطقه جنگ داخلی سابق جلوگیری کنند.

تنش های اجتماعی در ایرلند اخیراً به دلیل افزایش مهاجرت ها افزایش یافته است. بین می 2022 و آوریل 2023، بیش از 140000 نفر وارد ایرلند شدند که بیشترین تعداد در 16 سال گذشته است. نیروهای راستگرا ادعا می کنند که مهاجرت بحران حاد مسکن را در این کشور تشدید می کند. از طرفی اعتراضات مکرر از سوی ساکنان وجود دارد.

پارلمان بریتانیا شب سه شنبه با وجود انتقادها ومخالفت ها قانونی را تصویب کرد که در آن رواندا به عنوان کشور سوم امن معرفی شد. این قانون به دولت محافظه کار لندن اجازه می دهد تا پناهجویانی را که به طور نامنظم وارد این کشور آفریقای شرقی شده اند، اخراج کند. آنها باید در آنجا درخواست پناهندگی بدهند.

فعالان حقوق بشر این قانون را نقض تعهدات بین المللی می دانند. دولت ایرلند نیز به شدت از این پروژه انتقاد کرد.

نمایندگان پارلمان آلمان نیز اقدامات ضد مهاجرتی دولت بریتانیا را محکوم کرده بودند. در نامه ای به سوناک، نخست وزیر بریتانیا، 13 سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات، سبزها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی به ویژه از بیانیه دولت بریتانیا مبنی بر اینکه "دیگر نمی خواهد به دستورات موقت دادگاه حقوق بشر اروپا احترام بگذارد عصبانی و نگران بودند.

با این قانون جدید دولت "ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس دیگر نمی خواهد به مهاجرانی که به طور نامنظم وارد این کشور می شوند این فرصت را بدهد که برای پناهندگی در انگلیس درخواست دهند. در عوض، آنها باید بتوانند به رواندا اخراج شوند و در آنجا درخواست پناهندگی دهند و صرف نظر از منشاء واقعی هیچ برنامه ای برای بازگشت آن ها به انگلیس وجود ندارد.

هدف از این مقررات جلوگیری از عبور پناهندگان از کانال انگلیسی مانش با قایق های کوچک است. دولت بریتانیا برای این معامله میلیون ها دلار به رواندا می پردازد. دادگاه عالی انگلیس این پیمان پناهندگی را غیرقانونی اعلام کرد. منتقدان این کشور آفریقای شرقی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

این قانون جدید قصد دارد با اعلام رواندا به عنوان کشور ثالث امن و جلوگیری از درخواست تجدیدنظر در دادگاه های بریتانیا علیه اخراج، حکم دادگاه عالی را لغو کند. سازمان شورای پناهندگان که برای پناهنجویان در این کشور کمپین می کند، از این طرح انتقاد کرد و نسبت به هزینه های بالا، هرج و مرج و رنج انسانی هشدار داده است. این سازمان گفت که دولت به این ترتیب خطر گرفتار شدن ده ها هزار نفر در این سیستم را ایجاد می کند.

بعد از تصویب قانون اخراج پناهندگان به رواندا در پارلمان انگلیس سازمان ملل و شورای اروپایی هم انتقاد شدیدی به آن وارد کرده واین کشور را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

بی توجهی اروپا به پناهندگان در حل بحران پناهندگیافزایش چشمگیر حملات به پناهندگان در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب