Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهار شنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای این دوره از جشنواره که با توجه به شرایط فعلی کشور به‌صورت مجازی و در صورت بهبود اوضاع بحرانی کرونا، حضوری و مجازی برگزار می‌شود، علاوه‌بر محورهای اصلی آموزش، پژوهش و درمان، دو محور ویژه یکی با موضوع کووید ۱۹ و دیگری با موضوع فرهنگ و هنر، به‌منظور جلب مشارکت مردم به‌عنوان مخاطبان اصلی برای نهادینه‌شدن آموزه‌های طب ایرانی در حوزه اصلاح سبک زندگی، در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در محور آموزش، دانشجو و آموزشگر برتر و در محور پژوهش، یک پژوهشگر برتر بالای ۳۵ سال و یک پژوهشگر جوان برتر زیر ۳۵ سال، فناور برگزیده، مقاله و کتاب برتر معرفی و در محور درمان نیز واحد ارائه‌دهنده خدمات بالینی و درمانگر برتر بر اساس معیارهای تعیین‌شده انتخاب می‌شوند.

در بخش محورهای ویژه، به‌عنوان وجه تمایز دومین جشنواره طب ایرانی نسبت به نخستین دوره آن، برگزیدگانی در ۶ بخش اپلیکیشن، فیلم کوتاه، پوستر و اینفوگرافیک، داستان کوتاه برای کودک، موشن‌گرافیک و عکاسی در راستای شعار جشنواره و با محوریت اصلاح سبک زندگی معرفی می‌شوند که جوایز ویژه‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود.

معیارهای انتخاب در محور کووید ۱۹ نیز با توجه به میزان مشارکت در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در شرایط بحرانی کشور تعیین شده است و همچون دوره نخست جشنواره و با توجه به دستورالعمل ابلاغی، از یک پیشکسوت برگزیده در حوزه طب ایرانی نیز قدردانی می شود. 

یادآور می شود، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس دستورالعمل ابلاغی، ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره را برعهده داشته و دومین جشنواره طب ایرانی، نوزدهم آبان‌ماه، برابر با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» برگزار می‌شود.

همچنین، امکان ثبت نام از بیستم تیرماه از طریق وب‌سایت جشنواره به آدرس http://pmfestival.ir فراهم می‌شود و علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریورماه برای ارسال مدارک خود بر مبنای محور مورد تقاضا، فرصت دارند.

پوستر و وب‌سایت دومین جشنواره طب ایرانی رونمایی شد

در نخستین نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره طب ایرانی، عناوین برگزیدگان هر یک از محورها مشخص و پوستر و وب‌سایت جشنواره رونمایی شد.

در این نشست که با حضور حداکثری اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره طب ایرانی برگزار شد، محورهای جشنواره و شرایط حضور علاقه‌مندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موارد پیشنهادی برای جلب مخاطبان بیشتر و حمایت‌های مادی و معنوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، توسط اعضا مطرح شد.

نفیسه حسینی یکتا، نایب‌رییس شورای سیاستگذاری و دبیر دومین جشنواره طب ایرانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جشنواره در سال ۱۳۹۷ و برگزاری نخستین دوره آن در همدان، گفت: این جشنواره نیز همچون دوره نخست و دیگر جشنواره‌های مرتبط حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، ظرفیتی برای بروز و ظهور توانمندی‌های حوزه طب ایرانی و قدردانی از افراد زحمتکش در این حوزه است.

وی با اشاره به انتخاب دبیران کمیته‌های علمی، اجرایی و نظارت و ارزیابی جشنواره، افزود: پیشبرد اقدامات در کمیته علمی روند خوبی داشته و با زحمات دبیر و اعضای این کمیته مسیر کلی برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی مشخص شده است.

دبیر دومین جشنواره طب ایرانی تاکید کرد: با توجه به ارتباط نزدیک طب ایرانی با سبک زندگی و فرهنگ عمومی جامعه، در این دوره از جشنواره مشارکت مردم و هنرمندان نیز مد نظر قرار گرفته است تا جشنواره‌ای فراگیر درخور مکتب غنی طب ایرانی در سطح تخصصی و هم عمومی، هرچند به‌صورت مجازی با توجه به شرایط موجود، برگزار شود. 

وی از اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص شاخص‌های ارزیابی در هر یک محورها در وب‌سایت جشنواره خبر داد و افزود: جوایز درنظر گرفته‌ شده برای برگزیدگان هر بخش نیز پس از تصمیم‌گیری نهایی، اعلام می‌شود.

در این نشست همچنین روجا رحیمی، دبیر کمیته علمی دومین جشنواره طب ایرانی، به شرح اقدامات انجام‌شده در این کمیته از ابتدای شکل‌گیری پرداخت و هر یک از اعضا نظرات خود را در خصوص روند انتخاب برگزیدگان در هر یک از محورها بیان کردند. در پایان نیز پوستر و وب‌سایت دومین جشنواره طب ایرانی، به آدرس http://pmfestival.ir رونمایی شد.

برچسب‌ها روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار طب ایرانی اسلامی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طب ایرانی اسلامی تهران طب ایرانی اسلامی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شورای سیاستگذاری وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور