Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بلافاصله بعد از تولید واکسن در داخل کشور، غربی‌ها تحریم‌های خود در زمینه تأمین واکسن را برداشتند و همین تجربه نشان می‌دهد که تولید بهترین راه رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، 2 خط تولید کولر گازی نیمه‌صنعتی و ماشین لباسشویی بعدازظهر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در یکی از شرکت‌های صاحب‌برند کشور در حوزه تولید لوازم خانگی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به صورت رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ایجاد این 2 خط 25 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده است.

معاون وزیر صمت در آیین افتتاح خط تولید کولر گازی صنعتی اظهار داشت: مهمترین تهدید پیش روی صنعت لوازم خانگی در کشور ما قاچاق کالاست که در این حوزه متاسفانه ضعف‌های فراوانی داریم و به همین جهت سامانه رصد کالای قاچاق را در وزارت صنعت معدن و تجارت راه‌اندازی کرده‌ایم که البته فعالیت این سامانه هنوز کامل نشده است.

عباس تابش قیمت بالای لوازم خانگی تولید داخل را مهمترین محرک برای افزایش قاچاق محصولات مشابه دانست و اضافه کرد: بین افزایش قیمت کالای تولید داخل و افزایش قاچاق کالا ارتباط مستقیمی دارد و باید با ارزان کردن نهاده‌های تولید در این بخش و اعمال برخی بخشودگی‌های مالیاتی هزینه تولید کالای ایرانی را کاهش دهیم تا در نهایت انگیزه خرید کالای قاچاق در میان مردم هم از بین برود.

2مسیر پیش روی کشور برای همکاری با غرب

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تجربه گران‌بهای کشور در حوزه تولید واکسن کرونا عنوان کرد: تا زمانی که واکسن ایرانی کرونا را تولید نکرده بودیم، کشورهای خارجی ما در حوزه واکسن تحریم کرده بودند و جالب اینکه بلافاصله بعد از تولید واکسن در داخل کشور غربی‌ها تحریم‌های خود در زمینه تامین واکسن را برداشتند و همین تجربه نشان می‌دهد که تولید بهترین راه رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران  است.

تابش یادآور شد: جهش تولید به معنای بی‌نیاز شدن از کشور است و هر وقت مایحتاج کشور از طریق تولید تامین شود، ‌خود‌به‌خود تحریم بی‌تاثیر شده و استمرار تحریم به معنای تحریم شدن خود کشور تحریم‌کننده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ارتباط اقتصادی و صنعتی با کشورهای غربی 2 مسیر پیش روی ما قرار دارد که مسیر نخست قبول نشدن شرایط ما از طرف این کشورهای اروپایی و آمریکاست که منجر به تحرک بیشتر تولید ملی و داخلی‌سازی محصولات مختلف می‌شود و در مسیر دوم هم اگر شرایط ما را بپذیرند، آن وقت شرایط همکاری و قاعده بازی را ما تعیین خواهیم کرد.

اعتراف عجیب اروپایی‌ها درباره تحریم ایرانتورم با برداشته شدن تحریمهای بانکی نصف می شود/ نقدینگی در مرز خطرناک 4 هزار هزار میلیارد توماندرخشش علمی ایران در دوران کرونا و تحریم به‌روایت مراکز معتبر علم‌سنجی غربی

جذب سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی اطراف نقاط محروم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به روند روبه‌رشد توسعه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین گفت:‌ با وجود تقاضامحور بودن سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی کاسپین که گل سرسبد شهرک‌های صنعتی استان و کشور به شمار می‌آید، اما در سال گذشته 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نواحی صنعتی پیرامون روستا‌ها و مناطق محروم داشتیم.

حمیدرضا خانپور با اشاره به جذب 22 سرمایه‌گذار در 15 ماه اخیر در نواحی صنعتی استان قزوین افزود:‌ حدود 20 میلیارد تومان سرمایه برای احداث واحدهای صنعتی در 3 ماهه نخست سال جذب کردیم و در ضمن با محور قرار دادن اجرای طرح‌های توسعه در صنایع و کارخانجات صاحب برند در آستانه جذب 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی خرمدشت هستیم.

وی در پایان به تولید محصولات در شرکت لوازم‌خانگی صاحب خطوط تولید کولر گازی و ماشین لباسشویی اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت با تولید 16 محصول مختلف 2 هزار و 130 نفر اشتغال مستقیم و 13 هزار نفر اشتغال مستقیم در استان قزوین و کشور به وجود آورده است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین تحریم هسته ای تولید ملی استانداری قزوین تحریم هسته ای تولید ملی میلیارد تومان سرمایه گذاری لوازم خانگی تولید واکسن نواحی صنعتی صنعتی استان استان قزوین معاون وزیر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید

عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: اجلاس آفریقا را داشتیم و بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین‌المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه‌نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالا‌هایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالا‌های قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشور‌های آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالا‌های ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملاً مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد می‌رسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهم‌ترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزار‌های مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی‌آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می‌دهیم که صادرات محور و دانش‌بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تأسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

علی‌آبادی گفت: رقبای ایران حتما برای ایران مزاحمت ایجاد خواهند کرد. یکی از کار‌های مهمی که باید انجام دهیم ابزار تجارت را فراهم کنیم که مهمترین آن حمل و نقل است. برای شرق و شمال آفریقا نسبت خوبی داریم و طبق دستور رئیس‌جمهور برای غرب و جنوبی آفریقا هم از لحاظ حمل‌ونقل پوشش دهیم که کار‌های سختی است و حتماً انجام خواهیم داد.

وزیر صمت افزود: آفریقا فرصت خوبی برای صنایع دانش‌بنیان ایران است و کشور‌های آفریقایی هم در حوزه آموزش هدف‌گذاری کرده‌اند و ایران باید از این فرصت استفاده کند. همچنین شرکت‌های مهندسی و زیرساخت ایران هم می‌توانند پروژه‌های بزرگی در آفریقا اجرا کنند. کشور‌های آفریقایی علاقه‌مند هستند از خودرو‌های روز استفاده کنند و این فرصتی برای ایران است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد به کسانی در اولویت ارز، ارز بدهیم که به سمت تجارت و صادرات بروند به‌ویژه به مقاصد صادراتی ایران از جمله آفریقا.

علی آبادی همچنین درباره برنامه‌های وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو گفت: ما برنامه گسترده داریم و امسال تلاش خواهیم کرد که ظرفیت تولید را افزایش دهیم. ما به ظرفیت تولید ۵ هزار خودرو در روز رسیدیم و تلاش داریم که این را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است.

وی افزود: در بحث واردات خودرو باید گفت این موضوع را در دستور کار داریم تا به این وسیله تعادل بهتری در تامین تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود بیاوریم و اخبار خیلی خوبی در این زمینه داریم. تاکسی‌های برقی را واردات کرده ایم و مردم می‌توانند ثبت نام کرده و بخرند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت