Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز فرماندار شهرستان همدان با همراهی تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط با حضور در مسجد کوی نبوت و بازدید از کوچه‌های این منطقه مسایل و مشکلات و مصوبات بازدید قبلی را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار شهرستان همدان در این مراسم گفت: پوشش رودخانه، احداث بلوار سلامت و تغییر کاربری کوی نبوت که با اهتمام جدی مدیریت ارشد استان اتفاق افتاد آغاز طرح توسعه و شروع کار در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی محمدی افزود: این منطقه تا سال گذشته به عنوان یک نقطه جمعیتی حد فاصل شهر و روستا بوده اما اکنون به عنوان یک محله رسمی از شهر همدان در حال ارائه خدمات زیربنایی از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با عنایت به اسناد بالادستی مطالعات لازم را برای این منطقه به نحوی به انجام برسانند که ضمن رفع مشکلات فعلی افزایش جمعیت منطقه را نیز در افق زمانی مشخص مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات زیربنایی مورد نیاز در این منطقه در حال انجام است افزود: برخی از شبکه‌ها و انشعابات موجود نیز نیاز به ساماندهی اصلاح و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

فرماندار همدان تصریح کرد : تغییر کاربری کوی نبوت در کمیسیون ماده ۵ انجام شده و در حال طی مراحل نهایی است اما راه برون‌رفت از مشکل اینگونه مناطق و بسیاری از مشکلات ما در حوزه زمین، مسکن و اجرای طرح ها تسریع در تصویب و ابلاغ طرح جامع شهر همدان است.

وی اضافه کرد: توسعه یک منطقه مسکونی علاوه بر خدمات زیربنایی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیاز به خدمات شهری، بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی  و انتظامی دارد که باید ضمن جانمایی مناسب پیگیری و فراهم شود.

وی از شرکت‌های خدمات‌رسان خواست برنامه خود را برای کوی نبوت اعلام کنند و اظهار کرد: متاسفانه برخی از مشکلات نیز ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز است که ما را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و لازم است همکاری بیشتری از سوی مردم انجام شود.

محمدی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و امور کتابخانه‌ها باید برای این منطقه برنامه مشخص داشته باشند و فعالیتهای فرهنگی تا آن زمان با محوریت امام جماعت و مسجد محله متوقف نشود.

 

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان ساخت و ساز غیر مجاز فرماندار همدان محمدعلی محمدی کوی نبوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ادامه آزادسازی میدان جلوخان در سال‌جاری با تسریع در مراحل انجام عملیات تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح‌الله ابوطالبی در حاشیه بازدید شهردار اصفهان به همراه معاونان از پروژه‌های منطقه ۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است که درصدد هستیم در سال جدید تکمیل شود.

وی افزود: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه تجاری کمرزرین عملیات تخریب چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) انجام و عرصه جلوخان مسجد جامع تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با آزادسازی پاساژهای فوق محور گردشگری و اقتصادی مسجد جامع اصفهان بیشتر جلوه‌گری می‌کند.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) ناشی از توافق‌نکردن صاحبان مشاغل منطقه زودتر باز شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: با توافق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با توجه به مکشوفات انجام شده، امیدواریم به‌زودی عملیات کاوش در گذر کمر زرین به پایان برسد و این معبر با حفظ نشانه‌های آن مجدد بازگشایی شود.

وی گفت: میدان امام علی (ع) روزگاری قلب تپنده اقتصاد شهر و مرکز تعاملات فرهنگی و تجاری بوده است و تلاش می‌کنیم با اقدامات عمرانی و فرهنگی این رونق را به این منطقه بازگردانیم.

کد خبر 750661

دیگر خبرها

  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم