Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:22:36 GMT

طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۸۳۸۹

طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می‌شود

به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی "تدوین شرح خدمات پیوست فرهنگی و اجتماعی طرح‌های گردشگری" افزود: طرح جامع گردشگری استان یک سند بالادستی در حوزه گردشگری است و از آن در برنامه‌ریزی‌های آتی جهت توسعه صنعت گردشگری استفاده خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری ادامه داد: جهاد دانشگاهی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان کارفرما و دستگاه‌های اجرایی استان، برای اجرای علمی و کاربردی این طرح که چشم‌انداز گردشگری استان را مشخص خواهد کرد، تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر لزوم استفاده از نظرات دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه در تدوین شرح خدمات طرح جامع گردشگری استان تاکید کرد و افزود: در این بازنگری از همه ادارات ذیربط مشورت‌های لازم اخذ و همه نخبگان را در این بازنگری مشارکت داده شده است.

اوچی اردبیلی با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل‌ رسانه‌ها در توسعه گردشگری استان گفت: جهاد دانشگاهی با سه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل ، بین‌المللی قرآن (ایکنا) شعبه اردبیل و خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) شعبه اردبیل آماده همکاری با نهادهای استان برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است.

مشاور عالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: طرح جامع گردشگری استان اردبیل در سال ۱۳۷۸ در پنج جلد توسط دانشکده جغرافیایی دانشگاه تهران و به سرپرستی دکتر محمدتقی رهنمایی تهیه شده بود که بعد از گذشت ۲۲ سال نیاز به بازنگری داشت که این کار با توجه به تجارب ارزشمند جهاد دانشگاهی اردبیل به این نهاد واگذار شد.

قادر تقی زاده ادامه داد:  این طرح در ۱۹ فصل شامل دو فصل مقدماتی، ۱۰ فصل بررسی وضع موجود و هفت فصل شامل ایده‌ها و پروژه‌های جدید جهت توسعه صنعت گردشگری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، به تمام پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره خواهد داشت.

وی از تشکیل ۲۱ کمیته تخصصی جهت بررسی بازنگری طرح جامعه گردشگری استان اردبیل خبرداد و اضافه کرد: در این کارگروه‌ها، فصل‌های این طرح به همراه پیوست ۲ طرح که شامل ۲۱ بند در مورد راهکارهای عملی توسعه صنعت گردشگری است به صورت جدادگانه بررسی خواهد شد.

تقی‌زاده افزود: زیرساخت‌های‌ فرهنگی و اجتماعی به نوعی زیرساخت تمام فعالیت‌های توسعه‌ای است به همین خاطر فعالان صنعت گردشگری باید در این زمینه دوره‌های آموزشی مختلف را طی کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: مهندسی فرهنگی که یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی است باید در بازنگری طرح جامع گردشگری استان مدنظر قرار گیرد.

صغری فرشی با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور افزود: مهندسی فرهنگی تاثیر تعیین‌کننده‌ای در تضمین حیات انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب عظیم فرهنگی خواهد داشت، لذا سرمایه‌گذاری مادی و معنوی جدی و سریع برای اجرای این نوع مهندسی یکی از ضرورت‌های گریزناپذیر است.

وی با بیان اینکه با داشتن برنامه می‌توان ارزیابی و نقاط ضعف و قوت را مشخص کرد، گفت: در طرح جامع گردشگری استان، ظرفیت‌های موجود استان مشخص خواهد شد تا با همفکری و همکاری دستگاه‌های اجرایی  بهره‌برداری از آن‌ها به مرحله اجرا برسد.

فرشی تسریع در تکمیل بازنگری طرح جامع گردشگری استان را مهم دانست و افزود: استفاده از ایده‌ها و پروژه‌های جدید در طرح به منظور تعیین نقشه راه گردشگری استان در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری سازمان جهاد دانشگاهی میراث فرهنگی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سازمان جهاد دانشگاهی میراث فرهنگی گردشگری سازمان جهاد دانشگاهی میراث فرهنگی اردبیل طرح جامع گردشگری استان گردشگری استان اردبیل بازنگری طرح جامع جهاد دانشگاهی میراث فرهنگی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار زهک گفت: ۱۲۰ برنامه در این جشنواره با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی در بین مردم؛ ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آداب و رسوم مردم منطقه سیستان تا پایان سال در این شهرستان برگزار خواهد شد.
دهمرده افزود: برابر تقویم اجرایی رویداد‌های فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرستان زهک در این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه کودکان؛ اجرای سنت‌های باستانی سیستان و اجرای موسیقی محلی به اجرا درآمد.

دیگر خبرها

  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد