Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:43:35 GMT

رونمایی از ۱۵ نقاشی چهره آیت‌الله حسینی‌شاهرودی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۲۰۰۷

رونمایی از ۱۵ نقاشی چهره آیت‌الله حسینی‌شاهرودی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد چهارشنبه‌شب در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: بسیاری از ملت‌ها و کشورها به شخصیت‌هایشان شناخته می‌شوند.

وی اضافه کرد: اوایل انقلاب اسلامی می‌خواستند اسم شاهرود را تغییر دهند و خبر به امام راحل رسید و ایشان فرمودند، نه چرا تغییر دهید شاهرود، آیت‌الله شاهرودی را دارد و باید به برکت نام او شاهرود بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه این مرجع تقلید شیعیان از افتخارات شاهرود، استان سمنان و کشور است، افزود: بین طلبه‌های نجف اگر می‌خواستند بگویند علم آنها بالاتر است، می‌گفتند پای درس آیت‌الله شاهرودی می‌رویم.

نصیری‌فرد ادامه داد: این مرجع تقلید شیعیان جهان، مرجع روشن فکری بودند که یکی از دلایل آن این است که در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی در عراق مجتمع آموزشی از ابتدایی تا متوسطه برای ایرانیان عراق با تدریس زبان فارسی را تأسیس کردند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از ارتحال آیت‌الله بروجردی مرجعیت برای ۱۰ سال با آیت‌الله شاهرودی بوده است، اضافه کرد: در استان سمنان بالاتر از ایشان تاکنون نیامده است.

دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی با اشاره به برگزاری این کنگره افزود: اصل کنگره در سه مرحله، در قالب دو همایش ملی در شاهرود و مشهد و یک کنگره در قم به علت مرکزیت حوزه‌های علمیه و مرجعیت جهان شیعه برگزار می‌شود.

نصیری‌فرد با بیان اینکه تولیدات کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی با سه هدف انجام شده است، اظهار کرد: ابتدا معرفی آثار آیت‌الله شاهرودی به نخبگان حوزوی و دانشگاهی مدنظر است که ۱۳ عنوان کتاب در ۵۵ جلد منتشر شده و هفت عنوان تألیفات آیت‌الله شاهرودی است که برای نخستین بار چاپ می‌شود؛ بقیه عناوین کتاب‌ها در زمینه شخصیت آیت‌الله شاهرودی است.

وی هدف دیگر را معرفی شخصیت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به عموم مردم عنوان کرد و افزود: علت هم این است که خیلی‌ها حتی مدیران شهرستان شاهرود، ایشان را نمی‌شناسند.

دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی هدف سوم را معرفی آیت‌الله شاهرودی به قشر جوان از بستر و عنصر هنر عنوان کرد و گفت: در این راستا یک کتاب رمان بر اساس زندگی آیت‌الله شاهرودی توسط حاج‌علیان نویسنده برتر کشور با عنوان «گت آقا» تهیه شده است.

نصیری‌فرد وجه تسمیه کتاب را تکه کلام آیت‌الله شاهرودی دانست و افزود: آیت‌الله شاهرودی کلمه «گت آقا» به معنی «آقای بزرگ» را استفاده می‌کردند و مادر آیت‌الله شاهرودی نیز برای رفتن وی به نجف در سال ۱۲۷۶ هجری شمسی شرط گذاشتند که اگر رفتی نجف «گت آقا» شوی.

وی با اشاره به تهیه ۱۰ نمایشنامه رادیویی در ابعاد مختلف شخصیتی آیت‌الله شاهرودی توسط صداوسیمای مرکز سمنان، گفت: دو مستند تلویزیونی با مخاطب هدف نخبگان و عموم مردم نیز تهیه شده که راوی آن آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی است.

دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی از تهیه زندگی‌نامه آیت‌الله شاهرودی به‌صورت کتاب صوتی با عنوان «مقام محمود» هم نام برد و تأکید کرد: در همایش ملی در شاهرود چکیده نخبگانی حضور دارند و نصف تولیدات عملی و هنری این مرجع تقلید رونمایی و بخشی در مشهد و قم رونمایی می‌شود.

نصیری‌فرد از رونمایی ۱۵ نقاشی چهره آیت‌الله شاهرودی که توسط دو هنرمند نقاش شاهرودی به تصویر کشیده شده نیز خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این‌ همایش با حضور خوب مسؤولان و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه هزینه‌کرد این کنگره بسیار پایین است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید الگوی جامعه را معرفی و نیازهای فرهنگی جامعه را برطرف کند و شخصیت‌های مهم و اثرگذار که معرفی نشده‌اند و اثرگذاری آنها شناسانده نشده را باید معرفی کرد.

دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی بیان کرد: این‌ همایش با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان و شهرستان در فضای باز محوطه عمومی شهرداری شاهرود برگزار می‌شود.

نصیری‌فرد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان که با همت وی استارت برگزاری این کنگره زده شد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله اعرافی، آیت‌الله مصباح آملی، جامع المصطفی العالمیه، صداوسیما، امام جمعه و فرماندار شاهرود، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس و شهردار و شورای شهر شاهرود تقدیر کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب شاهرود آیت الله حسینی شاهرودی رونمایی از نقاشی همایش ملی آیت الله شاهرودی استان سمنان نصیری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود