Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:29:11 GMT

فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه‌ها مسجدمحور شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۲۳۰۵

فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه‌ها مسجدمحور شود

ایسنا/لرستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: از هرگونه پیشنهاد برای هرچه کیفی‌تر شدن فعالیت‌های دینی و مذهبی و فعالیت‌های مناسبتی، استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جلسه‌ هیئت مذهبی آل‌یاسین دانشگاه لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام، به‌صورت شبانه‌روزی مشغول تبلیغات و جنگ نرم علیه تعالیم و مبانی دینی و علیه نظام اسلامی هستند ضرورت دارد فعالیت‌های دینی و مذهبی با رویکردهای اثرگذار و جذاب به‌ویژه برای نسل جوان، در سطح جامعه، بیش از پیش، گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: رویکرد همه‌ ما باید تعمیق در آموزه‌های دینی باشد و تلاش کنیم نسل جوان و دانشجو، هرچه بیشتر با فعالیت‌های دینی و قرآنی، آشنا شده و با این فعالیت‌ها، ‌ انس بگیرند.

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در سخنانی بر مسجدمحور بودن فعالیت‌های دینی، مذهبی و قرآنی تأکید کرد و گفت: از هرگونه پیشنهاد برای هرچه کیفی‌تر شدن فعالیت‌های دینی و مذهبی و فعالیت‌های مناسبتی، استقبال می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت مذهبی آل‌یاسین با مشارکت اساتید و کارکنان دانشگاه لرستان در راستای ترویج و تقویت آموزه‌ها و تعالیمی دینی و مذهبی در سطح دانشگاه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: رویکرد این نهاد، ترویج هرچه بیشتر مبانی و تعالیم دینی در سطح دانشگاه بر اساس سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

حاتمی‌کبودکن گفت: پیروزی قطعی در جنگ نرم با دشمنان، مستلزم تقویت مبانی دینی و مذهبی در جامعه است و هیئت مذهبی آل یاسین با مشارکت اساتید و کارکنان، در این مسیر فعالیت دارد.

یادآور می‌شود، در این جلسه، هر کدام از اعضا، دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای هرچه کیفی‌تر شدن فعالیت‌های دینی و مذهبی بیان کردند و در پایان از فعالان هیئت مذهبی آل‌یاسین دانشگاه لرستان، تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه لرستان مقام معظم رهبری مسجد فعالیت های دینی و مذهبی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شاکری روز شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت رهبر انقلاب غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۶ مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

آقای شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت رهبری خواهند بود.

وی اضافه کرد: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی هم اظهار کرد: این کنگره از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده ولی از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌تری دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و آشناسازی جامعه است، مطرح کرد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر آشنا است اما جنبه‌های قرآنی ناشناخته مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز روشن کند.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش تحکیم نظام اسلامی است، عنوان کرد: این کنگره با بیش از ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روزه و تنها در یک شهر نیست، تصریح کرد: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش یادکرد و گفت: ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب وجود داشت که امروز این مقاله‌ها از مرز ۲۰۰ مقاله گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود