Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدی در دیدار با فعالان ادبی شهر قم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه هنری قم با رویکرد آموزش مستمر و تشکیل محافل ادبی گفت: بابت باشگاه‌ها و گعده‌هایی که در حوزه هنری قم شکل گرفته و در مسیر دوستانه‌شدن فضای بین شاعران و نویسندگان بوده، تبریک عرض می‌کنم.

رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری افزود: فرصتی که در قم وجود دارد و تقریباً در هیچ کجای ایران نیست، حضور غیر ایرانی‌ها است که باید در مسیر گسترش و ترویج زبان فارسی بخصوص در زمینه‌ی ادبیات فارسی غنیمت شمرده شوند، مثلاً نزدیک به ۱۵۰ شاعر پاکستانی در قم وجود دارد که این یک ظرفیت قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با حضور شاعران و نویسندگان در فضای تصریح کرد: متأسفانه ما امروز در انحصار فضای مجازی هستیم. قطعاً یک هنرمند چهره نیست.

عباس محمد در پایان با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه حوزه هنری است، گفت: باید با ادبیات روز رسانه آشنا شویم.

کد خبر 5253276

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه هنری حوزه هنری قم ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قطعی برق شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام مصرف برق خشکسالی یاسوج واکسن کرونا عکس استانها حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «دلال عباس»، استاد دانشگاه لبنان در وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی، معمار تمدن‌ساز» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شیخ بهایی، عالمی چندبعدی، حکیم، فقیه، مفسر، دانشمند علوم ریاضی و هندسه، ادیب و شاعر و دارای دیدگاهی متمایز بود.


وی با بیان این که آثار شیخ بهایی در ایران و جهان اسلام همچنان باقی است، اظهار داشت: آثار شعر و نثر شیخ بهایی، تصویری واضح از تضاد موجود میان واقعیت محیط زندگی شیخ بهایی و موضعی که همگان را به آن دعوت می‌کرد، به ما نشان می‌دهد.

دلال عباس با اشاره به اشعار فارسی شیخ بهایی تصریح کردک اشعار فارسی وی که دارای پیشینه عرفانی بود، نشان دهنده تاثیر  پذیرفتن وی از شعرای فارسی بزرگ است و در اشعار وی برخی از ابیات برخواسته از اشعار منسوب به مولوی از شعرای عارف فارسی یافت می‌شود.



 

 

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان