Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان مشتمل بر ۶ واحد تولیدی زیر است: حمل و نقل مواد، سینترسازی، تولید اکسیژن، واحد یوتیلیتی و مواد کمکی، کور هبلند و فولادسازی تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال. 

این مجموعه تولیدی در حوزه صنایع معدنی تاکید دارد که با تمرکز بر حداکثرسازی ارزش افزوده محصولات تولیدی، در تلاش برای ایجاد زنجیره کامل ارزش از معدن تا محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در راستای هدف ایجاد زنجیره کامل ارزش افزوده محصولات تولیدی تا محصول پیشتر بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن جلال‌آباد و کارخانه‌های تولیدی کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن و همینطور کک متالورژی به انجام رسیده بود.

ماشاالله سهراب نژاد افزود: در مجتمع فولادسازی زرند با بهره گیری از انواع تجهیزات پیشرفته، محصولات صادراتی منطبق با برترین استانداردهای جهانی تولید می شود و ظرفیت ارزآوری چشمگیری را برای کشور فراهم می آورد.

به گفته وی در این مجتمع فولادسازی با هدف ایجاد تنوع در سبد انرژی میدکو و کاهش فشار بر شبکه گاز و برق کشور از فناوری کوره بلند استفاده شده که در آن انرژی موردنیاز تولید فولاد از طریق زغالسنگ و کک متالورژی تامین می شود.

سهراب نژاد افزود: با اجرای این پروژه ضمن افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور موجب فعال شدن ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه معادن زغالسنگ داخلی نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام مسئولان بعد از انقلاب اسلامی برای نخستین بار است که تولید شمش فولاد به روش کوره بلند در قالب این مجتمع فولادسازی در کشور افتتاح می شود.

استفاده از روش کوره بلند به علت وجود زغالسنگ در استان کرمان و محدوده شهرستان زرند است تا زنجیره کامل را از ابتدای تامین مواد معدنی تا تولید محصول فولاد ایجاد کنند.

شهرستان زرند ۷۵ کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها فولاد کرمان ایرنا زرند خاورمیانه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد کرمان ایرنا فولاد کرمان ایرنا زرند خاورمیانه ایران مجتمع فولادسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی دانشگاه آزاد اسلامی البرز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در واحد کرج برگزار شد.

دکتر طهرانچی ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی با جمعی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فناوران به گفت‌وگو پرداخت.

این مجتمع با مساحت ۳۹۰۰ متر مربع دربرگیرنده مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مرجع و همکار دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مشتمل بر ۵۱ فضای آزمایشگاهی تحقیقاتی است که در ۷ گروه مختلف ساماندهی شده‌اند.

برق، الکترونیک، هوش مصنوعی، فناوری‌های نوین، شیمی، کشاورزی، کشت بافت، محیط زیست، غذا و دارو، مجموعه کارگاه‌های طراحی و دوخت و تحقیقاتی پزشکی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی است.

گفتنی است ۲۰ عضو هیأت علمی، منتورینگ مجتمع شهید قبادی را در کنار ۳۲ کارشناس آزمایشگاه‌ بر عهده دارند و تمامی فعالیت‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان البرز در قالب ۱۱ آزمایشگاه همکار سازمان‌ها در این مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی فعالیت انجام می‌شود.
همچنین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های خود از مهدکودک سمای واحد کرج بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229098 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری