Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:33:08 GMT

۴ مظنون ترور رییس جمهور هائیتی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۴۰۴

۴ مظنون ترور رییس جمهور هائیتی کشته شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ یورونیوز نوشت: جوونل موئیز، رییس جمهوری هائیتی ساعاتی قبل از این درگیری در جریان حمله شبانه مهاجمان مسلح به منزلش کشته شد. کلود جوزف، نخست وزیر موقت هائیتی گفته است که عوامل ترور رییس جمهوری این کشور «اتباع خارجی و مسلط به زبان های انگلیسی و اسپانیایی» بودند.

لئون چارل، مدیرکل پلیس ملی هائیتی چهارشنبه شب در پیامی تلویزیونی ضمن اعلام خبر کشته شدن چهار نفر از افراد مظنون به مشارکت در ترور جوونل موئیز گفت که نیروهای تحت امر همچنان در حال تبادل اتش با مظنونان به ترور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سه مامور پلیسی که گروگان گرفته شده بودند آزاد شده‌اند، افزود که باقیمانده عوامل ترور یا دستگیر یا کشته خواهند شد.

تاکنون گزارش های بیشتری از هویت و انگیزه عوامل ترور رییس جمهوری هائیتی منتشر نشده است. یکی از رسانه های محلی گزارش داده است که جسد جوونل موئیز در حالی کشف شد که اثر اصابت ۱۲ گلوله بر روی بدن او قابل مشاهده بود.

کلود جوزف روز چهارشنبه پس از ترور رییس جمهوری هائیتی اعلام کرد که تدابیری اضطراری و فوق العاده در سراسر این کشور به اجرا در خواهد آمد. وی وعده داد که قاتلان جوونل موئیز هزینه این اقدام خود را در برابر محکمه قضایی خواهند پرداخت.

مارتین موئیز، همسر رییس جمهوری هائیتی که در جریان ترور همسرش مجروح شده است با هواپیما به شهر میامی در آمریکا منتقل شد.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به اتفاق آراء در بیانیه ای خواستار مجازات عوامل ترور رییس جمهوری هائیتی شد. در این بیانیه از همه طرف ها در هائیتی خواسته شده است که ضمن حفظ آرامش خود از هرگونه اقدامی که به بی ثباتی در این کشور دامن خواهد زد بپرهیزند.

شورای امنیت قرار است روز پنجشنبه در جلسه ای اضطراری که پشت درهای بسته برگزار خواهد شد بحران کنونی در هائیتی را بررسی کند.

جمهوری دومینیکن، کشوری که ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با هائیتی دارد اعلام کرده که به دنبال ترور جوونل موئیز مرز خود با همسایه اش در جزیره هیسپانیولا را بسته است. حدود یک سوم از مساحت غرب این جزیره در دریای کارائیب متعلق به هائیتی است. بین هائیتی و جمهوری دومینیکن به طور رسمی چهار گذرگاه مرزی وجود دارد.

پربیننده ترین حمله موشکی به فرودگاه اربیل + فیلم برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حمله گسترده موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌ الاسد در عراق + عکس واکنش اولیانوف به غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم فلزی توسط ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هائیتی ترور رییس جمهوری جوونل موئیز عوامل ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت