Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در شب ۱۰۰ درصد برق توانستیم عرضه کنیم و دیشب هیچ خاموشی نداشتیم.

قدس آنلاین: رضا اردکانیان وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که میزان مصرف و تولید برق از پنجشنبه هفته گذشته در ساعت ۱۳ نسبت به زمان و روز حال حاضر چه تغییری کرده است؟، اظهار کرد: برق کالایی است که به محض تولید، عرضه می‌شود، اما میزان نیاز از آنچه تولید می‌شود، فاصله دارد و اگر نیاز بیشتر باشد تبدیل به کمبود و خاموشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در هفته گذشته اوج بار ما ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بوده و در حال حاضر ۶۳ هزار و ۳۰۰ است؛ یعنی حدود ۳ میلیون کلیووات ساعت ما کاهش داریم که این کاهش نتیجه تحولاتی است که بخش عمده‌ای از آن سهم همکاری افراد در بهتر مصرف کردن است.

وزیر نیرو افزود: تصمیمات خوبی نسبت به دو روز گذشته گرفته شده که در صدر تصمیمات همکاری صنایع بزرگ است؛ از جمله، انتقال تعطیلات تابستانه به دو هفته اخیر و یا اینکه اگر تعمیراتی ضرورت دارد انجام دهند و دولت نیز حمایت و پشتیبانی از این تصویب نامه کرد و به موجب این تصویب نامه هر اندازه انرژی که در حال حاضر صنایع مصرف نمی‌کنند، ما متعهد هستیم با تعرفه صفر در موعد دیگر سال در اختیارشان قرار دهیم و همین طور این صنایع شامل، مشوق‌های تقسیط مالیات و بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

ارکانیان در خصوص میزان صرفه جویی از محل همکاری صنایع گفت: عددی که با صنایع هماهنگ کردیم، ۴ هزار مگاوات است و ما حدود ۶ – ۷ هزار مگاوات کمبود برق داریم که در حال تلاش هستیم که با همکاری یکدیگر به این عدد برسیم و تا به حال به نتایج خوبی رسیدیم و در شب ۱۰۰ درصد توانستیم عرضه کنیم و دیشب خاموشی نداشتیم و در طول روز نیز ۷۵ درصد توانستیم عرضه کنیم.

او در پایان بیان کرد: در حال حاضر تصمیمات دیگری نیز از جمله تعطیلی پنجشنبه‌ها گرفته شده که این تصمیمات نیز اثرگذار است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزیر نیرو قطعی برق حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ظهر شنبه در آئین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت سومین روز از هفته فرهنگی سنه به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران است که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده است.

سرکوت نجفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح و عصر در معرض دید مخاطبان و علاقمندان است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به مدت یک هفته دایر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ١۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.

کد خبر 6089883

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت