Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی احمدی فولادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر کشور محسوب می شود و دولتی که از نیروهای انسانی توانمند و متخصص در بدنه خود برخوردار باشد ، قادر است برای هر مشکلی راهکار تخصصی پیدا کندو

وی با اظهار این که ایران از لحاظ نیروی انسانی متخصص و توانمند به تمام معنا ثروتمند است ، گفت : این ثروت وقتی به کار می آید که بتوان از آن استفاده کرد و تنها در اختیار داشتن آن بدون این که استفاده بهینه شود ، ثروت به حساب نمی آید و خسرانش برای کشور و مردم باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی افزود : مطمنا نیروهای متخصص و توانمند زیادی را در کشور در بخش های مختلف داریم که هنوز از ظرفیت آنها استفاده کامل نشده است و پیشنهادم به دولت سیزدهم این است که این نیروها را شناسایی کرده و در دولت و سطوح مدیریتی و جاهایی که نیاز به تخصص دارد به کار گیرد.

وی ادامه داد : اینکه هر دولت نسبت به نیروهای انسانی توانمند و متخصص که هم جناحی خودش نیست ، گارد داشته باشد درست نیست و در این شرایط کشور زیان می بیند. لازم است این رویه تغییر کند تا کشور بتواند از ظرفیت تمامی نیروهای توانمندش استفاده کند چون در غیر این صورت دچار شرایطی می شویم که اکنون در آن قرار داریم ، شرایطی که نیروهای توانمندی به خاطر نگاه سیاسی کنار گذاشته شدند و کشور از توانمندیشان برای حل مشکلات در شرایط سخت تحریمی و فشار اقتصادی و بین المللی محروم شد.

احمدی فولادی تاکید کرد : رفتارهای حب و بغض آلود در گماردن مدیران و نیروها در جایگاه های مختلف و موضع گیری سیاسی تند در این زمینه نمی تواند باعث شود تا کشور به شکوفایی لازم برسد و چه بسا باعث در جا زدن کشور نیز خواهد شد . 

 ااین فعال سیاسی به سابقه دو کشور کره شمالی و جنوبی در بهره گیری از توان نیروهای انسانی توانمند با نگرش سیاسی مختلف اشاره کرد و گفت : نتیجه این شد که اکنون کره جنوبی به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر دنیا و کره شمالی به یکی از نابودترین و ذلیل ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است.

وی با اظهار این که تفاوت دو کره در نوع آب و هوا و حاصلخیزی زمین یا منابع دیگر نبوده است چون هر دو از یک سرزمین مادری به دو قسمت تقسیم شدند ، افزود : ایران ما نیز برای رسیدن به جایگاه مطلوب اقتصادی و دستیابی به اهدف توسعه ای و پیشرفت به تغییر نگاه ها و دیدگاه ها در انتصاب مدیران نیاز دارد تا ظرفیت ها در کنار یکدیگر پازل پیشرفت کشور را تکمیل کنند .

احمدی فولادی گفت : نباید افراد را به خاطر وابستگی و دیدگاه سیاسی شان کنار زد و با نادیده گرفتن توانایی های آنها به نوعی راه پیشرفت و توسعه کشور را پرپیچ  و خم نمود . 

وی افزود : با توجه به اینکه اکنون کشور گرفتار مشکلات اقتصادی عدیده است ، می توان از توان نخبگان اقتصادی از جناح های مختلف برای دریافت راهکارها در این زمینه استفاده کرد تا زمینه خروج از این دست انداز فراهم شود .

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران که خود چندین سال در دهه ۸۰ سابقه مدیر کلی آموزش و پرورش مازندران را در کارنامه دارد ، گفت : طعم موفقیت در کار با به کارگیری نیروهای توانمند را زمانی که مدیرکل آموزش و پرورش بودم چشیدم چرا که در آن زمان با این که دیدگاه اصلاح طلبانه داشتم ، هیچ یک از مدیران بخش های مختلف را تغییر ندادم و مدیران اصولگرا در زمان مدیر کلی ام در سمت های خود باقی ماندند و کار کردند .

وی همچنین با اظهار این که به یمن گسترش تکنولوژی ارتباطات دنیا به یک دهکده کوچک تبدیل شده است ، افزود : در این برهه زمانی که جهان به سمت یکی شدن پیش می رود ، نمی توان با محصور کردن کشور و عدم ارتباط با دیگر کشورها به نتیجه مطلوبی رسید.

احمدی فولادی توضیح داد : وقتی پیشرفت اقتصادی کشور منوط به سرمایه گذاری داخلی و خارجی است ، دیگر نمی تون با گارد گرفتن مقابل دیگر کشورها و بستن درها به روی سرمایه گذاران چه داخلی و خارجی به پیشرفت دست یابیم . وقتی که سرمایه های ایرانی مقیم خارج از کشور ۵۰ برابر بودجه کشور است نمی توان با جاسوس انگاری سرمایه گذاران ، راه پیشرفت کشور را مسدود کرد.

وی ادامه داد : اگر با دنیا سازش نداشته باشیم و کوتاه نیاییم از قافله پیشرفت و توسعه دنیا عقب خواهیم ماند و باید این مساله را لحاظ کرده و در نظر بگیریم .

این فعال سیاسی با اظهار این که شرایط دولت سیزدهم با سایر دولت ها بسیار متفاوت است ، توضیح داد : در حال حاضر هر سه قوه کشور در اختیار یک تفکر سیاسی قرار دارد و در این شرایط توقع مردم برای حل مشکلات بیشتر از گذشته است در نتیجه منتخب مردم باید هم بتواند از نیروهای توانمند برای مدیریت و حل مشکلات استفاده کند و هم راه تعامل با دنیا را بر گزیند.

برچسب‌ها مازندران اصلاح طلبان کارآمدی دولت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران اصلاح طلبان کارآمدی دولت مازندران اصلاح طلبان کارآمدی دولت دولت سیزدهم نیروهای توانمند احمدی فولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از استان‌های محروم کشور است

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با بخشی از مردم تهران، اظهار کرد: استان تهران یکی از استان‌های محروم است به رغم اینکه تهران پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات است، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور همین استان تهران است.

وی‌افزود: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن که دولت دارد، استان تهران مورد توجه قرار گیرد. با این نگاه برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیسی جمهور، باید به استان تهران هم توجه شود، ولی، چون تهران بزرگ است باید منطقه به منطقه این سفر انجام شود و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است