Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@05:13:44 GMT

آمار وزیر از مجوز سالانه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۷۱۴۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب سال ۹۸ مجوز چاپ و انتشار گرفت درحالی که این آمار در سال ۹۲ حدود ۶۰ هزار عنوان کتاب بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سید عباس صالحی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ابراز داشت: سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد کتاب‌هایی که مجوز چاپ و انتشار گرفتند تا حدود ۹۰ هزار عنوان کاهش یافت، اما همچنان نسبت به سال ۹۲ و آغاز دولت تدبیر و امید به مراتب بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کرونا ۹۰ هزار میلیارد ریال به فرهنگ و هنر ایران خسارت زد

وی افزود: از آنجا که ذات فرهنگ و هنر با تجمع آمیخته است، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در تمامی جهان بیشترین آسیب را به این حوزه وارد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین برآورد در پایان اردیبهشت ۱۴۰۰، خسارت کرونا به فرهنگ و هنر کشور ۹۰ هزار میلیارد ریال است.

صالحی با بیان اینکه این میزان زیاد خسارت غیرقابل چشم‌پوشی و انکار است گفت: شرایط خاص دولت و مشکلات موجود، بر توانایی دولت در جبران این خسارات تاثیر منفی گذاشت با این حال به منظور پرداخت تسهیلات معیشتی به هنرمندان تا حد توان تلاش شد.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی حداقلی به هنرمندان آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مرحله اول تسهیلات از طریق سامانه کارا هفت میلیارد ریال به هنرمندان پرداخت شد و ثبت نام مرحله دوم نیز در حال انجام است.

صالحی بیان کرد: نوعی دیگر از حمایت‌های این بود که ۶ ماه حق بیمه هنرمندان به حساب بیمه‌شدگان بازگردادنده شد.

وی افزود: ۸۰ هزار نفر در صندوق هنر عضویت دارند که از این تعداد، حدود ۲۰ هزار نفر شاغل در جا‌های مختلف هستند و ۶۰ هزار نفر بیمه شده بیمه هنرمندان هستند.

صالحی هم چنین در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا مرحله به مرحله در حال انجام است گفت: خبرنگاران به عنوان مشاغل پرخطر شناسایی شدند و از اولویت‌های واکسیناسیون هستند.

وی بیان کرد: ثبت نام این افراد در حال انجام است و طی ماه‌های آینده با تامین واکسن، واکسیناسیون خبرنگاران انجام می‌شود.

۲۶۰ شهر در طرح شهر‌های خلاق مشارکت کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مجموع یکهزار شهر ایران، ۲۶۰ شهر در طرح شهر‌های خلاق شرکت کردند و بر اساس قضاوت داورها، شهر‌های خلاق در رسته‌های مختلف انتخاب شدند.

صالحی با اشاره به اینکه در مرحله اول داوری شهر‌های منتخب معرفی شدند و در مرحله دوم نام‌های متناسب به شهر‌های خلاق اطلاق شد ادامه داد: شهر‌هایی که در عناوین مشترک انتخاب می‌شوند، با ادغام با یکدیگر شبکه شهر‌های خلاق را تشکیل می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر شبکه باید حداقل شامل پنج شهر باشد، از این رو تا کنون شبکه‌ای از شهر‌های خلاق در کشور تشکیل نشده است.

صالحی بیان کرد: این عناوین فرصتی برای ارتقای فرهنگ و اقتصاد هنر را در اختیار شهر‌ها قرار می‌دهد و لازم است هم ستاد وزارتخانه و ستاد شهر‌های منتخب از این موقعیت استفاده حداکثری کنند.

وی با اشاره به عنوان سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک گفت: با معرفی آثار سفال و سرامیک سمنان در داخل شهر و در مسیر‌های مسافران می‌توان سفال را به عنوان سوغات و دیدنی فرهنگی و هنری این شهر معرفی کرد.

اقبال سمنان برای دریافت عنوان «پایتخت کتاب ایران» زیاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طرح پایتخت کتاب، به مرور زمان رقابت‌ها سخت‌تر و تنگاتنگ‌تر می‌شود، زیرا تعداد شهر‌ها و طرح‌های خلاقانه ارائه شده به مرور افزایش می‌یابد.

صالحی افزود: شهر سمنان با توسعه فعالیت‌های کتابخوانی و جام باشگاه‌های کتابخوان و همچنین ارائه چند طرح نو و خلاقانه اقبال زیادی برای دستیابی به عنوان «پایتخت کتاب ایران» دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری یک روزه برای حضور در چند برنامه افتتاح و شرکت در همایش پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی فقید حسینی شاهرودی به سمنان سفر کرده است. برچسب ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مجوز کتاب ، صالحی ، سید عباس صالحی ، انتشار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز کتاب صالحی سید عباس صالحی انتشار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت میلیارد ریال شهر های خلاق شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین