Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نهاده‌های دامی به شدت گران و تولیدکنندگان را محدود کرده و دامداران انتظار دارند تا علوفه به درستی توزیع و مدیریت شود تا دچار سوداگری و احتکار نشود. - اخبار استانها -

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به مشکلات دامداران در تولید شیر اظهار داشت: قیمت شیر طبق آخرین مصوبه تنظیم بازار اواخر آبان 99 با قیمت 4 هزار و 500 تومان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آبان 99 تا امروز تورم در نیروی کارگری، حمل و نقل و نهادهای دولتی و علوفه و کاه و کلش داشته‌ایم.

وی افزود: با گذشت 8 ماه از تاریخ قیمت آخرین مصوبه و تورمی که در مراحل تولید و نهادها اتفاق افتاده، نباید انتظار داشته باشیم که گاودار شیر را با قیمت 8 ماه پیش عرضه کند. گاوداران انتظار دارند که براساس قیمت تمام شده و سود معقول قیمت شیر را اعلام شود و کارخانجات لبنیات نیز موظف هستند با همان قیمت شیر را از دامداران خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: متاسفانه این اتفاق نیفتاده و در دو هفته اخیر جهاد کشاورزی در حال پیگیری  و جلسه با تشکل‌ها است تا سریعاً قیمت شیر اعلام شود و تولید ادامه پیدا کند.

ایراندوست تصریح کرد: خوراک گاو از دو جزو اصلی علوفه و کنستانتره یا همان خوراک آماده تشکیل شده، کنستانتره متشکل از دانه جو و کنجاله ذرت و سویا است. این نهاد ارز دولتی می‌گیرد و توسط واردکننده‌ها در بنادر وارد شده و در شهر‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: متاسفانه در این توزیع نیز اشکالاتی وجود داشته؛ از طرفی بار دیرتر از گمرک آزاد شده و از طرف دیگر سیستم حمل و نقل نتوانسته به موقع نهاده را دامدار برساند که این مشکلات در هفته گذشته و جاری در حال برطرف شدن است.

شکایت نمایندگان از وزرای کشاورزی و صمت به دلیل عدم حمایت از دامدارانکمبود نهاده‌ها امید به آینده دامداران شهرستان "پیشوا" را از بین برد + فیلمپیگیری تسنیم نتیجه داد / 6 هزار تن نهاده دامی به دامداران زنجانی تخصیص داده شد

وی اضافه کرد: از سیستم ریلی و ناوگان جاده‌ای کمک گرفته‌ایم تا مشکل توزیع برطرف شود اما گلایه اصلی دامداران از علوفه‌ها است. نهاده‌های دامی یعنی یونجه خشک، کاه و کلش و سیلاژ ذرت به شدت گران و تولید و تولیدکنندگان را محدود کرده است.

ایراندوست با بیان اینکه اعتراضات دامداران در نهاده‌ها مربوط به علوفه است گفت: این علوفه‌ها نه یارانه‌ای و نه سهمیه‌‌ای بوده بلکه از بازار آزاد خریداری می‌کردند که به علت خشکسالی تولید آن کم شده و در جابه‌جایی این نهادها در استان‌ها  نیز خدشه وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دامداران انتظار دارند تا علوفه به درستی توزیع و مدیریت شود تا دچار سوداگری و احتکار نشود یعنی در فرایندی قرار نگیرد تا افرادی آن را به قیمت دولتی بخرند و دپو کنند تا گران‌تر به دامدار به فروشند.

انتهای پیام/163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتظار دارند قیمت شیر نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا پوریافر درباره جزییات تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری با بیان اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلیل باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبح‌گاهی می‌شد. گفت: درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

وی با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که‌ متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود گفت: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: باتوجه به انجام ایمن سازی و تعویض رمپ حدود ۴۳ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان