Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:18:51 GMT

توئیتر تسلیم قوانین جدید هند شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۰۹۷۷

توئیتر تسلیم قوانین جدید هند شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ گفته می‌شود مدیران جدید توئیتر در هند برای وضع قوانین جدید در حوزه IT این کشور منصوب می‌شوند. قوانین IT که از اواخر ماه می‌به اجرا در آمد بر تنظیم و کنترل محتوا در شبکه‌های اجتماعی دلالت دارد و باعث می‌شود شرکت‌ها با سرعت بیشتری برای حذف پست‌ها و اشتراک گذاری محتوا‌ها و منشا پیام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قوانین در پی اختلافات روز افزونی که بین دولت و شرکت رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده پس از همه گیری ویروس کرونا وضع شد.

دولت هند اوایل این هفته در دادگاهی اعلام کرد که توئیتر به دلیل پیروی نکردن از قوانین جدید این کشور، از هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای تولید شده توسط کاربران هندی برخوردار نیست. این پرونده در پی شکایتی که علیه توئیتر توسط یک کاربر که می‌خواست از توئیت‌های توهین آمیز در این پلتفرم شکایت کند تشکیل شد و به دادگاه گفته شد که این شرکت‌ها از قوانین پیروی نمی‌کنند.

فرصت دو هفته ای به توئیتر برای عمل به قوانین هند

توئیتر برای سه قشر جدید فرصت‌های شغلی را در نظر گرفته و سعی می‌کند تا ۸ هفته آینده پیشنهاد کار برای سرخپوستان مقیم را طبق قوانین درخواست کند. روز پنجشنبه دادگاه عالی دهلی نو به توئیتر یک فرصت دو هفته‌ای داد تا انتصابات دائمی مدیران برای تنظیم گری در حوزه اشتراک محتوا را قبل از اینکه مدیران موقت مسئولیت جدی بگیرند، انجام دهد. توئیتر هم به دادگاه هند اعلام کرده است که این روابط اداری را مشخص و افراد را منصوب خواهد کرد.

وزارت فناوری هند پیش از این توئیتر را به دلیل سرپیچی عمدی از قانون به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که همه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید قوانین جدید را رعایت کنند. همزمان با تشدید تنش بین شرکت و مقامات آمریکایی، پلیس هند در هفته‌های اخیر حداقل پنج پرونده را علیه توئیتر یا مقامات آن تشکیل داده است.

در شکایت‌های ارائه شده در دو ایالت هند از مانیش ماهشواری رئیس توئیتر در هند نام برده شده است. ایالت اوتار پرادش در دادگاه عالی هند شکایت‌های وارده به ماهشواری را به چالش کشیده است؛ این در حالی است که دادگاه بدوی او را پس از اتهام به دلیل استفاده از سیستم عامل‌های شرکت برای ترویج نفرت، تبرئه کرد.

بیشتر بخوانید

قابلیت جدید توئیتر برای اشتراک گذاری بیشتر فلیت‌های محبوب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توئیتر شبکه های اجتماعی قوانین جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بختیاری‌زاده: تسلیم نشدن مهمترین ویژگی استقلال بود
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۹/ «دوراهی تسلیم و شکست»
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • ببینید | سحابی مدیرعامل رایمند: قوانین نه تنها به نفع تولیدکننده نیست بلکه به ضرر آن است
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است