Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@03:40:19 GMT

خبر خوش درباره دارایی‌های مسدود شده ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۳۴۵

خبر خوش درباره دارایی‌های مسدود شده ایران

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «هونگ نام-کی» وزیر دارایی کره جنوبی و «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) طی دیدار دوجانبه در «ونیز» ایتالیا توافق کردند در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند.

طبق این گزارش، وزیر دارایی کره جنوبی و وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته طی نشستی در خصوص همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و موضوعات بین‌المللی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دارایی کره جنوبی امروز (شنبه) در این خصوص اعلام کرد که نشست یلن و هونگ نام-کی در حاشیه نشست مقام‌های ارشد مالی و اقتصادی گروه موسوم به گروه ۲۰ (G۲۰) در ونیز ایتالیا برگزار شد.

طبق گزارش یونهاپ، یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف، مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول بود و دو نماینده ایالات متحده و کره جنو بی توافق کردند در خصوص این موضوع با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی به دنبال استفاده از کانال سوئیس به منظور استفاده از بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران برای فروش اقلام بشردوستانه شرکت‌های سوئیسی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

پیش از این در فروردین ماه امسال، «جون سای کیون» نخست‌وزیر سابق کره جنوبی در سفر خود به ایران بر لزوم آزادی سریع دارایی‌های مسدود شده ایران تأکید کرده بود.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

مقام‌های ایران در این مدت به صراحت به کره‌ای‌ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی‌شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به عنوان یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم‌ها نیست.

از طرف دیگرف اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۹ نیز وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اطلاع داده بود که دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهند شد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق آمریکا و کره جنوبی دارایی های مسدود شده ایران دارایی های مسدود شده ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • وزیر اسرائیلی: کل غزه را نابود کنید
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد