Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش افغانستان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه نظامی «بگرام» بزرگترین پایگاه در شمال کابل، تدابیر امنیتی این پایگاه را بیشتر کرده است.

وزارت دفاع افغانستان گفت که این پایگاه برای مقابله با اقدامات تروریستی استفاده می‌شد. سخنگوی وزارت دفاع ملی در این باره گفت: «پایگاه بگرام قوی‌ترین محل اداره مدیریت جنگی و جابه‌جایی واحد‌های عمومی نیرو‌های هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

یک افسر ارتشی نیز در این باره گفت: «تا آخرین خون از وطن و ناموس خود دفاع خواهیم کرد.»

هفته گذشته نیرو‌های آمریکا پس از ۲۰ سال این پایگاه نظامی را ترک گفتند.

یکی از ساکنان بگرام نیز می‌گوید: «با خروج نیرو‌های آمریکایی، طالبان اجازه اعمال خشونت در این نقطه را ندارد، این جنگ هیچ مشروعیتی ندارد.»

مقامی دیگر نیز گفت: «به نظرم ما می‌خواهیم که مقامات ارشد دور هم بنشینند، صلح ایجاد شود و افغانستان را آرام کنند.»

روز گذشته یک منبع امنیتی افغانستان به الجزیره اطلاع داد نظامیان آمریکا بدون هماهنگی با دولت افغانستان به سرعت پایگاه بگرام را تخلیه کردند.

«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، نیز بعد از تخلیه کردن پایگاه بگرام ازسوی نظامیان بیگانه از این پایگاه بازدید کرد و ضمن شنیدن اطلاعات افسران افغان که در حال حاضر مسئولیت اداره این پایگاه را برعهده گرفته‌اند، اعلام کرد باید یک تیم بزرگ از چندین وزراتخانه بررسی‌های لازم را انجام دهند تا امکان جابه‌جایی تجهیزات به‌جای مانده در بگرام فراهم شود.

مقامات افغانستان می‌گویند فرمانده جدید ارتش افغانستان در پایگاه بگرام هیچ اطلاع قبلی از تخلیه این پایگاه توسط نیرو‌های آمریکایی نداشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه نظامی تحولات افغانستان نیروهای آمریکایی دولت افغانستان پایگاه بگرام پایگاه بگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع