Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:16:27 GMT

پروژه اضطراری تامین آب شرب شهر کرمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۴۹۴۴

پروژه اضطراری تامین آب شرب شهر کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، طرح اضطراری تأمین آب شرب شهر کرمان عصر شنبه با حضور استاندار کرمان و جمعی از مدیران به بهره برداری رسید تا پس از چهار ماه تلاش شبانه‌روزی با حفاری ۷ حلقه چاه، ۶ هزار ۸۰۰ متر خط انتقال و هزینه‌کرد ۴۲۰ میلیارد ریال، ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهر کرمان تأمین و بخشی از کمبود آب شرب شهروندان جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی زینی‌وند استاندار کرمان در جریان این افتتاحیه عنوان کرد: تشنگی دشت‌های کرمان به عمق ۴۰۰ متر رسیده و ظرفیت استخراج آب را ندارد و باید به داد آن هم برسیم.

وی از لزوم مهار قطره قطره آب در کرمان گفت و بیان داشت: سند سازگاری با کم‌آبی و در کنار آن طرح آمایش استان به عنوان رویکرد تدوین شده‌اند و باید اطلاع‌رسانی شوند.

استاندار کرمان افزود: دیگر نمی‌توان رویکرد کشاورزی سنتی داشت. با یک صدم آب مصرفی کنونی و با استفاده از تکنولوژی می‌توان مزارع و باغ‌ها را سرسبز نگهداشت.

زینی‌وند ادامه داد: برداشت آب از چاه‌های کشاورزی را باید به سرعت کاهش داد، صنایعی که آب از خلیج فارس برای آنها رسیده باید از چاه‌های آب خداحافظی کنند، رینگ شهر کرمان حتماً باید اجرایی شود، فاضلاب شهری نیز باید جمع‌آوری و برای مصرف صنایع برده شود.

استاندار کرمان گفت: می‌شود هم صنعت و کشاورزی داشت، هم آب را مدیریت کرد و هم به داد دشت‌های کرمان رسید، همه باید پای کار باشند و مهمترین مسئله صرفه‌جویی و مصرف صحیح منابع آبی در اختیار است.

وی همچنین به اهمیت انتقال آب خلیج فارس به کرمان پرداخت و افزود: تأمین اعتبار این خط صورت گرفته و امیدواریم طی یک سال آینده آب به کرمان آورده شود.

کد خبر 5255083

منبع: مهر

کلیدواژه: علی زینی وند استانداری کرمان بحران آب ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قطعی برق شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام عکس استانها شیراز زلزله خشکسالی استاندار کرمان شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین میزان تامین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره آخرین وضعیت میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: طبق نمودار مقایسه درصد تأمین بارش در سال آبی جاری، قزوین با کمتر از ۵۰ درصد تأمین بارش در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان تأمین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به زمان مشابه در بازه زمانی بلندمدت ۳۲.۷ درصد کسری تأمین بارش در سال آبی دارد، افزود: در واقع قزوین از نظر کسری تأمین بارش در سال آبی جاری صدرنشین بین همه استان‌هاست و در مقایسه با معدل کشوری تأمین بارش در کشور که ۱۱.۳ درصد کسری بارش را نشان می‌دهد، قزوین ۲۱.۴ درصد بیشتر هم کسری بارش دارد.

عضو شورای سازگاری با کم‌آبی استان قزوین ادامه داد: طبق نمودار یادشده دو استان سیستان و بلوچستان و یزد بهترین وضعیت تأمین بارش نسبت به وضعیت بلندمدت در بین همه استان‌ها دارند که به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۲.۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت تأمین بارش در سال آبی جاری داشته‌اند.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یا زراعی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارندگی در استان قزوین داشتیم که ۴۸.۳ میلی‌متر از بارش مورد نیاز در سال آبی کامل را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: میزان بارش استان قزوین در یک سال آبی کامل به صورت میانگین ۳۰۷.۱ میلی‌متر است و با وجود زمان اندکی تا پایان سال زراعی جاری پیش رو داریم و فصل پربارش را هم پشت سر گذاشتیم، وضعیت مناسبی در تأمین بارش نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه آب‌های زیرزمینی، زیرسطحی، سدها و در کل منابع آبی وضعیت خوبی نداریم، گفت: به همین خاطر جهاد کشاورزی امسال الگوی کشت خود را عوض و به کشاورزان ابلاغ کرده و برای نمونه کشت خربزه و هندوانه در مناطقی مانند بویین‌زهرا را ممنوع کرده است و در صورت کاشت این محصولات جرم اتفاق افتاده و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 748404

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲