Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:10:21 GMT

خراسان شمالی استان برتر در سوادآموزی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۶۰۴۵

خراسان شمالی استان برتر در سوادآموزی شد

ملیحه یغمایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان نهضت سوادآموزی در قالب شورای‌عالی پشتیبانی سواد آموزی هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد  استان ها با توجه به شاخص ها و معیارهای استاندارد و محورهای تدوین شده، انجام می دهد.
وی گفت: از جمله شاخص‌های تعیین شده سازمان نهضت سوادآموزی اجرای طرح‌های ابلاغی، خلاقیت و مدیریت، بهبود کیفیت، اجرای مسابقات، مشتری مداری،  گسترش مراکز یادگیری محلی، برنامه‌های عملیاتی و صیانت از سوادآموزی است که این ارزیابی ها در سه دسته سازمانهای دولتی، نهادهای غیردولتی و اشخاص صورت می پذیرد که استاندارخراسان شمالی هم به عنوان استاندار برتر در سال ۹۹ انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.
یغمایی اظهار داشت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌اند.
وی افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به  اینکه بیش ترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال دارد گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶ درصد  دیگر نیز در مناطق روستایی هستند.
وی افزود: با اقدامات انجام شده امیدواریم بتوانیم در رشد آگاهی و توانمند سازی هم استانی ها تاثیرگذار باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با ارسال لوح تقدیری از عملکرد استاندار خراسان شمالی در حوزه سوادآموزی استان تقدیر کرد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی بجنورد استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی سازمان نهضت سواد خراسان شمالی جذب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها