Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان انتقال خون ایران، گسترش شبکه خون رسانی در سراسر کشور از وظایف و اختیارات سازمان انتقال خون ایران است، این سازمان به منظور تحقق وظیفه ذاتی خود نیازمند توسعه کمی و کیفی مراکز اهدای خون در سطح کشور متناسب با گسترش مراکز بیمارستانی و درمانی است، اگرچه اعتبارات عمرانی انتقال خون صرف احداث و تجهیز مراکز ثابت و سیار در سطح کشور می شود، اما میزان این اعتبارات پاسخگوی نیازهای تعریف شده نیست و انتقال خون ایران همچون بسیاری از سازمان ها و نهادها چشم امید به همت خیرین انتقال خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال های اخیر تعداد تخت های بیمارستانی افزایش چشمگیری داشته است، افزایش تخت های بیمارستانی با افزایش درخواست خون و فرآورده های آن همراه بوده و این در حالیست که به دلیل کمبود فضای فیزیکی تعداد تخت های اهدای خون افزایش چشمگیری نداشته است، از طرفی امکان میزبانی شایسته از اهداکنندگان خون و تکریم آنان در مراکز اهدای خون غیر استاندارد یا کانکسی ممکن نیست.

اهداکنندگان خون سرمایه های اصلی سازمان انتقال خون ایران هستند و چنانچه حضور آنان به دلیل عدم وجود ساختمانی در خور شان فعالیت انسان دوستانه آنها کمرنگ شود بیشترین آسیب متوجه بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن خواهد شد.

۱۵ پروژه در ۱۸ استان

سازمان انتقال خون ایران در ۱۸ استان کشور ۱۵ پروژه عمرانی را در دست ساخت دارد، این پروژه ها از ۱۰ تا بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در صورت تکمیل شدن، زیرساخت مناسبی برای اهداف آینده این سازمان شکل خواهد گرفت. علاوه بر این، سازمان انتقال خون ایران از همت خیرین نیز برخوردار بوده است. آنان آستین همت را با هدف توسعه مراکز اهدای خون به ویژه در شهرستان ها بالا زده و کلنگ هایی را برای کمک به این سازمان عام المنفعه به زمین زدند. در ادامه به معرفی تعدادی از این پروژه های خیرساز می پردازیم.

کلنگ زنی یک پروژه در نهاوند

شهرستان نهاوند با مساحتی در حدود ۱۵۳۵ کیلومتر مربع در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده‌است. جمعیت این شهرستان در آخرین سرشماری رسمی ۱۷۸ هزار نفر اعلام شده است.کلنگ احداث مرکز ثابت اهدای خون شهرستان نهاوند در ۱۲ تیر ماه امسال به زمین خورد. سید سعید شاهرخی استاندار همدان و علیرضا شهبازی نماینده مردم این شهرستان در این آیین کلنگ زنی حضور داشتند. این مرکز قرار است با  ۸ میلیارد ریال اعتبار که از محل اهدایی خیرین تامین شده است احداث شود.

همت مضاعف در نور

شهرستان نور از توابع مازندران جمعیتی قریب به ۱۲۱ هزار نفر دارد. این شهرستان از شمال به دریای مازندران، از شرق به شهرستان آمل، از شمال شرق به شهرستان محمودآباد از جنوب به استان تهران، از جنوب غرب به استان البرز و از غرب به شهرستان نوشهر و شهرستان چالوس متصل است. مازندرانی ها را در سال گذشته۱۲۲هزار و ۳۰۰ واحد خون اهدا کردند و سهم مردم نور ۳ هزار واحد بوده است. مردمان شهرستان نور از مشارکت تحسین برانگیز و نوعدوستی چشمگیری برخوردار هستند اما فضای ناکافی و نامناسب مرکز فعلی مانع از حضور حداکثری آنان است. کلنگ ساخت ساختمان جدید انتقال خون نور با همت مجتبی راودمند در ۸ خرداد ماه امسال به زمین خورد. وی مدیرعامل مجمع مهرگان است و قرار است مرکز اهدای خون این شهرستان را با زیر بنای ۲۳۳ متر مربع و در دو طبقه در محوطه فضای سبز مرکز فعلی انتقال خون احداث کند. اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مرکز ۲ میلیارد ریال است.

ولی اله فرزانه نماینده مردم شهرستان نور و محمودآباد و علی شادمان فرماندار نور نیز در این آیین کلنگ زنی حضور داشتند.

ترنم سخاوت درگیلان

آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ انتقال خون استان گیلان از لوحی پرده برداشت که اندیشه نیک و نوع دوستی شادروان نورالدین مستشاری را در خود نهان داشت. با حضور فرماندار رشت و جمعی از مدیران استانی مرکز جامع اهدای خون شهرستان رشت که مزین به نام و یاد زنده یاد دکتر سیدنورالدین مستشاری، اولین مدیرکل انتقال خون گیلان بود به بهره برداری رسید.این خیر گیلانی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به راه اندازی این مرکز جامع اهدای خون کمک کرد. او پیش از آنکه این مرکز به بهره برداری برسد دعوت حضرت حق را لبیک گفت. سازمان انتقال خون ایران ۷ میلیارد ریال اعتبار را به تجهیز این مرکز اختصاص داد و با راه اندازی مرکز اهدای خون و اهدای پلاکت به روش آفرزیس مجموعه ای ارزشمندی را با نام این خیر نیکوکار ماندگار کرد.

دورود در کانون توجه خیرین

در نوزدهمین روز آغاز سال ۱۴۰۰ مراسم کلنگ زنی احداث مرکز انتقال خون شهرستان دورود برگزار شد.حسین گودرزی نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: یکی از نقایص شهرستان دورود باتوجه به وسعت شهرستان و جمعیت و میزان تصادفات، نبود مرکز انتقال خون بود که با پیگیری های انجام شده زمین ساخت این مرکز توسط شهرداری این شهرستان تامین و هزینه های ساخت توسط آقای زندی فر خیر دورودی تامین شد.

دکتر سیاوش پرندوش نماینده مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در این مراسم ضمن تشکر از خیر این کار بزرگ گفت: مرکز انتقال خون شهرستان دورود جهت سرعت بخشی به امور با توجه به جمعیت شهرستان و رفاه حال مردم احداث می گردد.

این مراسم با حضور دکتر سیاوش پرندوش، نماینده مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در امور عمرانی، دکتر غلامرضا حامدی مدیرکل انتقال خون استان لرستان، حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، خدانظر دریکوند فرماندار دورود و جمعی دیگر از مسئولین استان لرستان و شهرستان دورود برگزار شد..

این بار خیرین در بندر انزلی

بندرانزلی یکی از مهمترین شهرهای گردشگری، از مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطب‌های ورزشی در ایران و در غرب گیلان واقع شده است.این شهرستان بیش از ۱۱۸ هزار نفر جمعیت دارد و پرباران ترین شهر ایران است.

زمین پروژه ساختمان انتقال خون بندرانزلی در سال های گذشته توسط شادروان حسین آرام شیشه برخیر جهت احداث مرکز اهدای خون اهدا شده است . این زمین موقوفه به مساحت ۴۱۴ متر مربع اکنون ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال دارد.کلنگ این پروژه در سال ۱۳۹۳ به زمین خورده و داوطلبین اهدای خون همچنان چشم انتظار تکمیل شدن و بهره برداری از آن هستند.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ايران دورود نهاوند سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ايران دورود رشت سازمان انتقال خون ايران دورود نهاوند سازمان انتقال خون ایران گیلان سازمان انتقال خون ایران شهرستان دورود نماینده مردم میلیارد ریال خون شهرستان اهدای خون کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند

به گزارش قدس خراسان، مصطفی مهدوی ارفع اظهار کرد: میزان اهدای خون این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش داشته است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی افزود: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مهدوی ارفع بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهدا کننده «بار اولی» هستند.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل می داده اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

دیگر خبرها

  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار