Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - روستای نسل از توابع دهستان رزاب بخش مرکزی در ۹ کیلومتری جنوب شرق شهر سروآباد با چشم‌انداز زیبا در پای کوه واقع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، شهرستان سروآباد از معدود شهرستان‌های استان کردستان است که بیش از 90 درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند، روستاهایی زیبا و با ظرفیت‌های گردشگری که هر سال میزبان مسافران و مهمانانی از داخل و خارج کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای نسل از توابع دهستان رزاب بخش مرکزی در 9 کیلومتری جنوب شرق شهر سروآباد با چشم‌انداز زیبا در پای کوه واقع شده که براساس قبور و آثار تاریخی به‌جا مانده بیش از 500 سال قدمت دارد.

از سروآباد تا روستای نسل به طول 12 کیلومتر آسفالت بوده اما سال‌هاست چندکیلومتری از جاده این روستا خاکی بوده اما قرار است به‌زودی با همکاری بنیاد علوی آسفالت شود تا مردم طعم زندگی را بیشتر بچشند.

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در بازدید از روستای نسل از آسفالت جاده این روستا در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: مقدمات آسفالت مسیر روستای نسل به طول 2کیومتر با همکاری بنیاد علوی آغاز شده  است.

گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ جاده روستای «بیساران» کردستان آسفالت شد‌چشم انتظاری مردم روستای ‌خلیفه‌‌ترخان سنندج برای 2.5 کیلومتر آسفالت / وعده‌هایی که محقق نشد‌ + تصاویر

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک این مهم اتفاق خواهد افتاد و مردم از راه ایمن و مناسب بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با تأکید بر ضرورت آسفالت راه‌های روستایی تصریح کرد: متأسفانه راه‌های روستایی از آسفالت مناسبی برخوردار نیستند که جاده روستای نسل شهرستان سروآباد در همین راستا و با همکاری بنیاد علوی به‌زودی آسفالت می‌شود.

گفتنی است؛ شهرستان سروآباد با جمعیت بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود شده و روستای نسل نیز براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 شامل 190 خانوار با 612 نفر جمعیت است.

انتهای پیام/489/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای نسل بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طارم گفت: به لحاظ طول راه در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

حمیدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان طارم، اظهار کرد: از لحاظ جمعیتی ۹۶ درصد راه‌های روستایی طارم دارای آسفالت هستند و به لحاظ طول راه نیز در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی فاقد آسفالت روستاهایی با جمعیت زیر بیست خانوار هستند و پروژه‌های روستاهای بالای بیست خانوار مربوط به روستاهای زرنی با ۷ کیلومتر، تازه‌کند با ۸ کیلومتر، روستای سرخ‌آباد به طول ۱۳.۵ کیلومتر و مسیر نوکیان به ماسوله است.

او تصریح کرد: پروژه مسیرهای نام برده فعال هستند و به دلیل کمبود اعتبار، با کندی پیش می‌روند و با تامین اعتبار تکمیل خواهند شد. در حال حاضر برای روستاهای زیر بیست خانوار برنامه‌ای وجود ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم آسفالت برخی از روستاهای بالای بیست خانوار همچون هندی‌کندی، گوهر، ارشت و رزه‌بند _ قاضی‌بلاغی آسفالتی با عمر بالای بیست و پنج سال دارند که درصورت تامین اعتبار روکش مجدد خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم