Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران با تأکید بر تأثیر کرونا بر کاهش مراجعات، از اهدای خون ۱۳ هزار و ۳۴۲ نفر برای نخستین بار و افزایش ۲۸ درصدی اهداکنندگان با سابقه و مستمر خون از ابتدای سال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، شیوع ویروس کرونا موجب شد تا اهدای خون کاهش یابد و حتی در برخی موارد اهداکنندگان با سابقه که پیش از کرونا در فواصل معین اقدام به این عمل انسان دوستانه می‌نمودند نیز کاهش یافتند و شاهد بودیم که به‌واسطه نیاز خونی که وجود داشت در چندین نوبت مردم دعوت به اهدای خون شدند و نیز در کنار آن از بهبودیافتگان کرونا درخواست شد که اقدام اهدای پلاسما نمایند تا از این فرآورده ارزشمند در جهت بهبود بیماران کرونایی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز به خون همیشگی است اما با گذشت ماه‌ها از شیوع بیماری کرونا و اعلام درخواست‌های مکرر جهت اهدای خون و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدا و نیز بی‌خطر بودن این اقدام در ابتلا به کرونا یا ضعف بدنی همچنان تعداد متقاضیان اهدا به تعداد پیش از شیوع بیماری منحوس کرونا نرسیده است.

 مراکز انتقال خون ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید دارند که کرونا یک بیماری تنفسی است و اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت اما با این حال افراد از ترس ابتلا به بیماری مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون دارند که این امر بر ذخیره‌سازی گروه‌های خونی تأثیر گذاشته است.

مجید مسلمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در استان تهران، با اشاره به افزایش 18 درصدی اهدای خون در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال تابه‌حال در سطح استان تهران 13 هزار و 342 نفر برای نخستین بار اقدام به اهدای خون نمودند که گرچه نسبت به دوره‌های پیش از کرونا با کاهش 6 درصدی همراه است اما در شرایط فعلی با توجه به کاهش همه‌جانبه اهدای خون این میزان از مشارکت قابل قبول است.

وی افزود: در سال جاری 27 هزار و 725 اهدا کننده مستمر با سابقه در مراکز انتقال خون استان تهران خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته بیش از 18 درصد افزایش مشارکت داشته و نشانگر این موضوع است که این تعداد از اهداکنندگان به سوی اهدای خون مستمر پیش می‌روند و بر 41 هزار و 695 نفر اهدا کننده مستمر افزوده خواهند شد.

معاونت اهداکنندگان انتقال خون استان تهران تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در حوزه اهداکنندگان خون مستمر با افزایش 28 درصدی روبه‌رو هستیم که به تداوم و برنامه‌ریزی بهتر خون‌رسانی به بیماران و تضمین سلامت خون کمک می‌کند.

مسلمی ابراز کرد: اهداکنندگان هیچ نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا در هنگام اهدای خون نداشته باشند زیرا که در هنگام ورود به مرکز اهدای خون به اهداکنندگان ماسک و دستکش ارائه می‌شود و ضدعفونی وسایل و تجهیزات به صورت مرتب انجام می‌شود.

ربیعی: اهدای خون یک وظیفه انسانی استرشد 15 درصدی اهدای خون در ماه رمضان سال 1400/ اهدای 214 واحد پلاسماکرونا اهدای خون را 30 درصد کاهش داد؛ فعالیت مرکز اهدای خون شهرری تا 1 بامداد در سومین شب قدر

معاونت اهداکنندگان انتقال خون استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: کلیه وسایل اعم از تخت‌ها و تجهیزات مصرفی پیش و پس از خون‌گیری ضدعفونی می‌شوند، لذا اهداکنندگان نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس انتقال خون استان تهران اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری