Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیدا شدن گورهای بدون نشان با بقایای کودکان در مدارس شبانه روزی کانادا موجی از خشم و انتقاد عمومی را در این کشور پدید آورده است.

خبرگزاری میزان - «آلفرد-موریس دو زایاس»، کارشناس بازنشسته سازمان ملل، می‎گوید در میان بحث‌های داغ در مورد جنایات علیه کودکان بومی در کانادا، هنوز هیچ اقدامی برای بازپروری واقعی مردم بومی مورد تبعیض در آمریکای شمالی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اسپوتنیک»، طی ۲ ماه گذشته صد‌ها گور بدون نشان با بقایای کودکان در مکان‌های مدارس شبانه روزی اجباری سابق کانادا پیدا شد که موجی از خشم و انتقاد عمومی را نسبت به دولت کانادا و کلیسای کاتولیک روم در مورد نسل کشی فرهنگی بومیان این کشور به همراه داشت.

«دو زایاس»، می‎گوید «این موضوع اکنون به رسمیت شناخته شده، اما دیر است؛ مانند اینکه یک زخم قدیمی را باند پیچی کنید.»

سیستم مدارس شبانه روزی بومیان کانادا شبکه‌ای از موسسات آموزشی بود که هدف آن جذب اجباری کودکان بومی در جامعه کانادا برای به اصطلاح متمدن کردن آن‌ها تعریف شده بود.

بودجه این موسسات توسط اداره امور بومیان دولت کانادا بین دهه‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۹۰ که توسط کلیسا‌های کاتولیک اداره می‌شدند، تامین شد؛ آخرین نوع از این مدارس در سال ۱۹۹۶ برای همیشه تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: آسیب مدارس شبانه روزی آمریکا برای کودکان بومی کشف بیش از هزار گور بی علامت؛ میراث استعمارگری انگلیس در کانادا

طبق گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا در سال ۲۰۱۵، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از والدین خود جدا شده و در مدارس شبانه روزی مستقر شدند.

برای بدتر کردن شرایط، کودکان بومی مورد بی توجهی، آزار جسمی، کار اجباری، سوء تغذیه، مراقبت‌های بهداشتی ناکافی، تجاوز جنسی و سایر جنایات قرار می‌گرفتند.

طبق آمار رسمی، ۳ هزار و ۲۱۳ کودک بومی در مدارس شبانه روزی کانادا جان خود را از دست داده‎اند؛ برخی بر این باورند که آمار واقعی بسیار بالاتر از این آمار است.

به دنبال این کشفیات گورهای جمعی در ماه می‌ و ژوئن، تعدادی از کلیسا‌های کاتولیک و آنگلیکان در کانادا تخریب یا به آتش کشیده شدند.

همچنین جمعیت معترضان، بنا‌های تاریخی «ویکتوریا» و «الیزابت دوم» را سرنگون کردند.

به گفته کارشناس سابق سازمان ملل، مدارس شبانه روزی تنها بخشی از روند طولانی ۴ قرن تخریب فرهنگ بومیان کانادا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر مدارس شبانه روزی کودکان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)

در حوالی سال ۱۹۰۰، چندین عکاس، از جمله بورلی بنت دابز متولد میسوری و دو مهاجر اروپایی به ایالات متحده، به نام‌های اچ جی کایزر و آلبرت اف جانسون، به آلاسکا سفر کردند.

به گزارش فرارو، در میان افرادی که آن‌ها به استودیو‌های پرتره خود وارد کردند، تعدادی از بومیان آلاسکا بودند که تصاویر خیره کننده آن‌ها بعد‌ها توسط مایکل جی ویلسون یک تهیه کننده بریتانیایی جمع آوری شد.

ریچارد اوندن، رئیس کتابخانه بودلیان در آکسفورد، که اخیراً مجموعه عکس‌های ویلسون را خریداری کرده است، می‌گوید: پرتره‌ها به دلیل صمیمیتشان قابل توجه هستند. اطلاعات کمی در مورد این سوژه‌ها وجود دارد، اما ریچارد پرتره‌ها را به عنوان لحظه‌ای از برخورد و تبادل بین جامعه بین المللی و جوامع اینوئیت که هزاران سال در صلح زندگی کرده اند ارزش می‌گذارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)