Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: وقتی فقط ۴ ماه گرم سال، برق از بخش خصوصی خریداری شود سرمایه‌گذار با چه انگیزه‌ای ورود کند؟ زور وزارت نیرو به بخش خصوصی می‌رسد و این یک طرفه به قاضی رفتن‌های وزارت نیرو مشکل ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، جعفر قادری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه مصرف سرانه برق در کشور ما پایین است اما شدت مصرف برق بالا است و 5 برابر متوسط کشورهای اروپایی و چین است، اظهار داشت: الان آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی.ام.سی فارس کولرهایی با راندمان بالا برای بخش مخابرات تولید می‌کند که باید کمک کنیم که این کولرها در بخش تجاری جایگزین کولرهای پرمصرف گازی شود و در خود شیراز فردی کولرهایی را تولید کرده که مصرف برق آن یک سوم کولرهای آبی موجود است.

وی با بیان اینکه قبلا وزارت نیرو هر کاری آنجام می‌داد کسری منابع خود را از حساب ذخیره ارزی برمی‌داشت از وقتی حساب ذخیره ارزی تعطیل شد این امکان برای وزارت نیرو فراهم نشده است، افزود: وقتی ما به سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌گوییم فقط 4 ماه گرم سال برق از تو خریداری می‌کنیم و بقیه سال تعطیل کن سرمایه‌گذار با چه انگیزه‌ای بیاید و در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

قادری با بیان اینکه زور وزارت نیرو به بخش خصوصی می‌رسد و این یک طرفه به قاضی رفتن‌های وزارت نیرو این مشکلات را الان ایجاد کرده است، افزود: 14 هزار مگاوات داریم که هنوز سیکل ترکیبی نشده، مبنا می‌گوید من حاضر هستم نیروگاه را به سیکل ترکیبی تبدیل کنم در عوض دو سال سوختی که می‌خواهی مصرف کنی از محل صرفه‌جویی به من بدهید و یک ریال پول هم نمی‌خواهم.

وی گفت: ما در زمینه تکنولوژی مشکلی نداریم مبنا دارد نیروگاه کلاس اف تولید می‌کند منتها این قید و بندها و سیستم‌هایی اداری باعث شده که مشکلاتی ایجاد شود.

قادری اظهار داشت: قانون کار و تامین اجتماعی مشکلات جدی دارد اما برای اصلاح آن مستندات زیادی لازم است و مجلس به تنهایی نمی‌تواند این قانون را اصلاح کند و باید پشتوانه مصوبه هیئت دولت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی از طریق شورای گفت‌وگو موضوع اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی را در دولت مطرح کند و بعد از اینکه مسیر دولت را طی کرد آن وقت نمایندگان نیز می‌توانند در صحن مجلس آن را مطرح کنند، افزود: اگر مجلس این موضوع را الان مطرح کند در همان مراحل اولیه رد می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه لازم است که فضای کسب و کار نیز بهبود یابد تا از آن طریق بهره‌وری سرمایه و نیروی کار بالا برود، افزود: البته اقدامات خوبی در زمینه بهبود فضای کسب و کار در فارس انجام شده است ولی تا پیش از این اقدامات رتبه فارس در این زمینه اصلا مناسب نبود.

وی در مورد مشکلات شهرک‌های صنعتی شیراز و اطراف شیراز، گفت: در اطراف شیراز 4 شهرک صنعتی وجود دارد که مشکل زمین آنها را حل می‌کنیم مشکل برق دارند، مشکل برق را حل می‌کنیم مشکلی دیگری دارند باید این مشکلات به صورت اساسی ریشه‌یابی شود.

کسری برق فارس در پیک مصرف 2500 مگاوات است/ افتتاح سد هایقر در چند روز آینده استاندار گیلان: کاهش خاموشی‌ها نیازمند همراهی مردم در صرفه‌جویی مصرف برق است ضرر و زیان قطعی برق گریبان مردم کاشان را گرفته است

اصلاح قانون کار وتامین اجتماعی مدت‌هاست که روی زمین مانده است

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی مدت‌ها است که روی زمین مانده و همین باعث پایین آمده بهره‌وری نیروی کار شده است اظهار داشت: قانون کار و تامین اجتماعی باید تغییرات اساسی داشته باشد.

جمال رازقی با اشاره به مشکلاتی که خاموشی برق به صنعتگران فارس ایجاد کرده است، گفت: خسارت‌های سخت‌افزاری به تجهیزات و ماشین‌الات صنایع هزینه‌های زیادی برای خرید، تعویض و دستمزد تعمیرات به بخش خصوصی وارد کرده است و از سوی دیگر زمان خاموشی‌ها نامناسب است و در زمان اوج کاری و راندمان یک واحد صنعتی است.

وی یشنهاد کرد: برای خاموشی‌های بخش صنعت برنامه زمانبندی مشخص شود و اطلاع‌رسانی در این زمینه به موقع و موثر باشد و برق دریافتی مشترکان بخش فولاد و سیمان از 10 درصد دیماند مصرفی به 25 درصد افزایش یابد.

رازقی افزود: صنعت برق کشور در هر سه حوزه تولید، انتقال و توزیع صنعتی تکنولوژیک و وابسته به قدرت‌های تکنولوژی بزرگ جهان است و بودن ارتباطات سالم و مطمئن امکان نگهداری و توسعه بسیار سخت و گران‌قیمت است لذا تحریم‌ها تاثیر مستقیم و کمرشکن در صنعت برق دارند و هزینه‌ها را سرسام‌آور می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو تا قبل از دولت نهم با فروش برق و دریافت هزینه‌های آن ابتدا هزینه‌های توسعه، نگهداری و تعمیرات تاسیسات شبکه را برداشته و باقیمانده را به خزانه دولت واریز می‌کرد، خاطرنشان کرد: بعد از آن روال عوض شد و هزینه فروش ابتدا برای پرداخت یارانه نقدی به خزانه دولت واریز می‌شود و دولت بودجه توسعه، تعمیرات و نگهداری را با تاخیر زیاد و قطره‌چکانی به وزارت نیرو تخصیص می‌دهد به طوری که اغلب اوقات تا ماه‌های پایانی سال بودجه تامین نمی‌‌شود.

کلنگ‌زنی اولین شهرک خصوصی در شیراز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از کلنگ‌زنی نخستین شهرک خصوصی در شیراز در زمینی به مساحت 300 هکتار در روز پنجشنبه این هفته خبر داد و گفت: با وجود اینکه امسال با بحران کرونا روبه‌رو بودیم 100 سرمایه‌گذار جدید در منطقه ویژه اقتصادی جذب کرده‌ایم.

مدیرعامل سیمان داراب نیر در این جلسه با بیان اینکه از 14 تیرماه 90 درصد برق فولادی‌ها و سیمانی‌ها قطع شده است، افزود: 10 درصد برای روشنایی کارخانه ما را تامین می‌کند و ما حتی با این 10 درصد نمی‌توانیم تعمیرات انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز  نیز با بیان اینکه قطعی برق علاوه بر خسارتی که به صنعتگران وارد کرده تامین آب را در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بحران روبه‌رو کرده است، گفت: در حالت عادی ما از ساعت 2 بعد از ظهر آبی نداشتیم که به صنعتگران بدهیم حالا با قطعی چندین ساعته برق در ساعت دیگر روز هم برای تامین آب مشکل داریم و منبع‌ها را نمی‌توانیم پر کنیم.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون کار و تامین اجتماعی ایجاد کرده سرمایه گذار وزارت نیرو بخش خصوصی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی با بیان اینکه سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود