Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:18:02 GMT

آمار موارد مثبت کرونا در کیش ۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۵۹۴۸

آمار موارد مثبت کرونا در کیش ۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا رضانیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی در خصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه اظهار داشت: با افزایش ۲ درصدی موارد مثبت در کیش، آمار بستری‌ها در بیمارستان نیز در این مدت ۲ و نیم برابر رشد داشته است.

وی اضافه کرد: مسوولیت‌پذیری همگانی و عزم اجتماعی نیاز اولیه برای جلوگیری از ادامه این روند است که در مرحله اول باید نسبت به خود و خانواده و اطرافیانمان احساس مسوولیت کرده و حرکت این ویروس در جامعه را کند کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به دستورهای بهداشتی، سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می‌رود.

وی افزود: با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا تعداد مراجعه بیماران کرونایی به بخش‌های بهداشتی درمانی نیز افزایش‌یافته لذا  در دوران کرونا رعایت قرنطینه، پروتکل‌ های بهداشتی و اجتناب از دورهمی‌ های خانوادگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: افراد با مشاهده هرگونه علائم اولیه کرونا(تب ، سردرد، گلودرد ، آبریزش بینی) که در جهش جدید بیشتر شبیه علائم سرماخوردگی است به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی در منزل اکیدا خودداری نمایند زیرا در غیر اینصورت زمان طلایی برای درمان مؤثر و به‌موقع را ناآگاهانه از دست‌داده‌اند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: انتظار می رود مردم در این پیک سه اصل مهم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا که استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب می‌باشد را به‌صورت صحیح  رعایت کنند.

جزیره کیش هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد و از پنجشنبه هفته گذشته محدویت های شدید کرونا از جمله تعطیلی و یا کاهش ساعات فعالیت مشاغل گروه های ۲ تا چهار در این جزیره اعمال شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۹ تیر در این جزیره حدود پنج هزار و ۴۷۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است و ۲۸ نفر در بیمارستان بستری هستند.

تا کنون ۲۴ نفر در این جزیره بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که یک تن آنان کودک چند ماهه است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا کیش هرمزگان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کیش کرونا ویروس کرونا کیش هرمزگان محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی