Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن فولاد در واکنش به اعمال محدودیت‌های اخیر توانیر در شرایط کمبود برق در نامه‌ای به وزیر صنعت، خواستار بازنگری فوری در تعطیلی فعالیت این صنعت بزرگ بازار سرمایه شد. بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در واکنش به اعمال محدودیت‌های اخیر توانیر در شرایط کمبود برق با ارسال نامه ای به علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: محدودیت‌های اخیر موجب تعطیلی کارخانجات فولاد شده و اثرات نامطلوب بر تنظیم بازار داخلی محصولات فولادی دارد و باعث اخلال در روند صادرات و ارزآوری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که شرکت های فولادی که به تعطیلی اجباری مکلف شده اند از هیچ حمایتی برای جبران هزینه های مالی، بیمه ای و کارگری برخوردار نمی شوند.

با توجه به تفاوت فاحش میان مصرف برق در حلقه های مختلف زنجیره، ضرورت دارد با بازنگری فوری در ابلاغیه اخیر، حداقل امکان فعالیت و تولید برخی خطوط فراهم شود.

میزان مصرف برق زنجیره فولاد صرفاً در حلقه ذوب و فولادسازی بیشتر از سایر صنایع می باشد و سایر حلقه های زنجیره فولاد مصرفی مشابه سایر صنایعی دارند که در حال حاضر مجاز به فعالیت هستند.

بر این اساس و به منظور مدیریت تولید و بازار داخلی و صادراتی زنجیره فولاد در شرایط بحرانی فعلی ناشی از کمبود برق( 3 هفته اعلامی )، پیشنهاد می گردد:

1- حلقه های مختلف زنجیره فولاد (به جز ذوب و فولادسازی) مشابه سایر صنایع از جمله کاشی و سرامیک، آلومینیوم و ...) امکان فعالیت و تولید داشته باشند.

2- کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولادسازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند.

ضمناً این انجمن آمادگی دارد در راستای تامین منافع ملی و کمک به پایداری شبکه برق کشور و با همکاری واحدهای تولیدی، به جای دستور تعطیلی به کلیه کارخانجات زنجیره فولاد، کاهش برق مصرفی مورد انتظار از صنعت فولاد در هفته های آتی را برنامه ریزی و مدیریت کنند./ تسنیم برچسب ها: درخواست ، فولاد سازان ، پایان تعطیلی برق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Oe6

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: درخواست فولاد سازان پایان تعطیلی برق زنجیره فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم