Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شهرستان مهرستان با مساحتی معادل ۶۱۰۱ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر تحت پوشش با نزدیک ترین بیمارستان برای درمان که بیمارستان رازی سراوان می‌باشد، حداقل ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

که مردم این شهرستان با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا تا رسیدن به حداقل امکانات پزشکی، پزشکان متخصص و پرسنل درمانی برای رفاه و تسریع روند درمان باید این مسافت را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی از قبیل «سی تی اسکن»، تجهیزات بخش «ای سی یو»، چشم پزشکی و سونوگرافی مواردی است که مردم مهرستان در تنها بیمارستان موجود در این شهرستان به دنبال آن می‌گردند و از کمبود تجهیزات رنج می‌برند.

کمبود تجهیزات و حتی لوازم معمولی پزشکی برای کنترل بیماری‌ها می‌تواند خطرناک باشد و به همین سبب نباید این موضوع را کتمان کرد. اساسی‌ترین مشکل و نیاز مردم مهرستان پزشک متخصص به ویژه در زمینه زنان و زایمان، اطفال، داخلی و اموراتی مانند سونوگرافی و رادیولوژی است.

وقتی دستگاهی به بیمارستان می‌آید اما متخصصی وجود ندارد که از آن استفاده کند مردم چه کنند

در همین راستا احمد اربابی یکی از شهروندان مهرستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وقتی دستگاهی به بیمارستان می‌آید اما متخصصی وجود ندارد که از آن استفاده کند مردم چه کنند.

وی افزود: نبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در مهرستان بذر ناامیدی در دل مردم می‌کارد.

اربابی بیان داشت: امید است دست اندرکاران و متولیان دست به دست هم دهند و این مشکل را مرتفع نمایند.

گفتنی است، همچنین خبرگزاری مهر در سال ۹۸ گزارشی با عنوان «شهرستان ۷۰ هزار نفری بدون پزشک متخصص / مهرستان بیمارستان ندارد» منتشر کرد که نتیجه اش اعزام هفتگی با حضور چند پزشک متخصص در رشته‌های پایه در شهرستان بود که متأسفانه بعد از چند ماه این طرح هم جمع شد.

از همین رو امید است با سفر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان و انعکاس مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان و اعلام آمارهای درست و شفاف سازی مسئولان ذیربط بخشی از مشکلات استان از جمله شهرستان مهرستان در این زمینه به حداقل برسد.

داشتن بیمارستان خواسته به حق مردم مهرستان است

محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حوزه بهداشت و سلامت شهرستان مهرستان از سال ۷۹ به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر الحاق پیدا کرده است.

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده طی ۳ سال اخیر بخشی از نداشته های مردم مهرستان در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.

دهواری بیان کرد: یکی از درخواست‌ها و مطالبات به حق مردم مهرستان، بیمارستان محلی بخش «آشار» با جمعیتی افزون بر ۲۰ هزار نفر که با موافقت اصولی بهترین هدیه به مردم این منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: احداث ۳ پایگاه جاده‌ای با توجه به شرایط جاده‌ای شهرستان مهرستان امری ضروری است.

فرماندار مهرستان تصریح کرد: بیمارستان «امید» مهرستان با یک ظرفیت مناسب در حال راه اندازی است، بخشی از بخش‌های تخصصی در حال استقرار هستند، تکمیل اورژانس بیمارستان و الحاق آن به ساختمان بیمارستانی موجود از دیگر خواسته‌ها است.

کد خبر 5256320

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان مهرستان بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا اردبیل اراک ایلام عکس استانها حجاب و عفاف سیستان و بلوچستان شهرستان مهرستان مردم مهرستان پزشک متخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب