Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:24:07 GMT

شهرداری بندرعباس از رییس شورای شهر نمره ۱۸گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۱۶۸۲

شهرداری بندرعباس از رییس شورای شهر نمره ۱۸گرفت

اسلام باوقار روز دوشنبه در یک نشست خبری ضمن دفاع از عملکرد شهرداری بندرعباس افزود: با وجود تمام موانع و کمبود بودجه، شهرداری بندرعباس طی چهارسال گذشته در تمام حوزه ها به ویژه حوزه عمرانی عملکرد خوبی داشته است.

وی افزوده شدن۶۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل، نوسازی ۳۸۰ دستگاه تاکسی ،ساخت سه سالن سرپوشیده، احداث ۵۰ زمین ورزشی، افتتاح ۹۰ بوستان محله‌ای، راه‌اندازی ۱۴ کیلومتر پیست دوچرخه سواری، افتتاح سه پلاتو و چهار فرهنگ‌سرا، ۱۱ ساختمان اداری شهرداری وسه ایستگاه آتش‌نشانی را بخشی از عملکرد مطلوب شهرداری در دوره چهارساله شورای پنجم اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:ساخت سه بوستان ساحلی، احداث سازمان مدیریت بحران و سازمان سرمایه‌گذاری، آرامستان، احداث و ساماندهی بازار ماهی‌فروشان، بنکداران و میدان میوه و تره‌بار از دیگر مصوبه های شورای پنجم بود که شهرداری آنها را اجرا کرد.

توان نظارت بر شهرداری را نداشتیم

رییس شورای پنجم که آخرین روزهای حضور خود در این نهاد را می گذراند، در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای ارائه گزارشی از عملکرد نظارتی شورا بر شهرداری به عنوان وظیفه اصلی این نهاد گفت: شهرداری پنج هزار و ۵۰۰نفر نیروی حقوق بگیر دارد و شورا توان نظارت بر عملکرد چنین جمعیتی را نداشت اما گزارش های تفریغ بودجه را همیشه داشته ایم.

اعضای شورا ماهانه ۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان گرفتند

رییس شورای اسلامی بندرعباس تنها پول دریافتی اعضای شورا را از محل حق جلسات و کمیسیون دانست و اظهار داشت: مجموع دریافتی اعضا در سال گذشته ماهانه ۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان بوده و هرکدام ماهانه ۱۲۰هزار تومان هم هزینه مکالمه تلفن گرفته اند.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه های هنگفت و میلیاردی برای راهیابی به شورا برای این حقوق چه توجیهی دارد گفت: "هزینه من ۲۵۰میلیون تومان بوده و این پرسش را باید از کسانی که چنین هزینه هایی کرده اند پرسید."

ریزش درآمد شهرداری از عوارض آلایندگی صنایع

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود میزان دریافتی شهرداری بندرعباس از محل عوارض آلایندگی صنایع غرب بندرعباس در سال ۹۹را پنج میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: این رقم در سال ۹۸ حدود ۸۰۰میلیارد ریال بود.

وی درباره دلیل کاهش درآمد شهرداری از این ردیف بودجه ای را خارج شدن بسیاری از صنایع از فهرست صنایع آلاینده دانست و تصریح کرد: متولی تعیین و تشخیص صنایع آلاینده اداره کل حفاظت محیط زیست است و مشخص نیست بر چه مبنایی صنایع از فهرست آلاینده ها خارج شده اند.

آمار مناقشه برانگیز نایب رییس شورا و خروج از نشست خبری

نایب رییس دور پنجم شورای شهر نیز به ارائه بخش دیگری از عملکرد شهرداری بندرعباس پرداخت اما پس از ارائه آماری که موجب مناقشه کلامی گردید، از نشست خبری خارج شد.

مجید عسکری زاده گفت: حدود هشت هزار زن هرمزگانی صنایع دستی تولیدی خود را در بازار آنلاین ایجاد شده توسط مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس عرضه کرده و سال گذشته ۲میلیون دلار درآمد فروش این صنایع‌دستی بوده است.

بحث پیرامون درستی یا نادرستی این آمار و ارقام از سوی خبرنگاران، به خروج وی از نشست خبری منجر شد.

این برنامه با تقدیر از خبرنگاران حوزه شورای شهر در روزهای پایانی فعالیت دور پنجم شورا پایان یافت.

برچسب‌ها شورای شهر عوارض آلایندگی شهرداری بندرعباس هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر عوارض آلایندگی شهرداری بندرعباس شورای شهر عوارض آلایندگی شهرداری بندرعباس هرمزگان بندرعباس شهرداری بندرعباس شورای شهر نشست خبری رییس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعضای شورا باید توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری،  شورایی موفق است که مسائل منطقه را شناسایی و راه‌حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد، چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد خانچی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی روز شوراها اظهار کرد: همزمانی عملکرد شوراها با شروع دولت سیزدهم و تزریق اعتباراتی که سال‌های سال پرداخت نشده بود می‌تواند در کارنامه شورایی‌ها تأثیرگذار باشد، باید در مدت باقی‌مانده کارهای عقب مانده و روی زمین مانده جبران شوند و تحول جدی و اساسی در منطقه ایجاد شود.

وی افزود: باید همه توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه را احصاء کرده و راهکار حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً صبح تا شب دنبال شهردار و برخی مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد و چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اینکه یک شهردار با حضور اعضای شورای شهر پیگیر مسائل است تا بتواند مشکلات را رفع کند لذت بخش است، این شورا قطعاً شورای شهر به معنای واقعی است.

خانچی با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات مردم و توجه به مسائل از نگاه مردم و استفاده از تجارب گفت: باید در کنار مردم بودن تمرین شود و از مردم فاصله گرفته نشود تا موفق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: با تزریق نقدینگی تقریباً معوقات حقوقی به حداقل رسیده است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا شکاف ایجاد نشود؛ باید توجه شود مبلغ عوارض آلایندگی محدود است و نباید به این پول وابسته شد زیرا اگر به این پول وابسته شوند و منابع جایگزین خلق نشود دچار مشکل خواهند شد.

خانچی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای دهه کرامت و اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: از هم اکنون باید برای اربعین حسینی (ع) برنامه‌ریزی شود و فضای شهرها به ویژه روستاها و شهرهایی که در محور طرق الحسین (ع) باید تغییر کند به گونه‌ای که زائران متوجه تغییر شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین عملکرد مسئولان است و در این راستا باید کارها منعکس شود تا نگاه مردم نسبت به ما خوب باشد.

کد خبر 748863

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین