Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دختر دهه شصتی در کشور داریم که  یک و نیم میلیون آنها هنوز ازدواج نکرده و بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند که امیدوارم توجه ویژه‌ای  شود تا این یک و نیم میلیون نفر که از حق حیاتی و انسانی خود محروم مانده اند با عظم جدی، شرایط ازدواج برایشان فراهم شود که اگر دیر بجنبیم شرایط ازدواج برای‌شان فراهم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، امیر حسین بانکی پور در مراسم سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) که با  حضور وزیر ورزش و جوانان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی، خیرین و فعالان حوزه ازدواج و مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: ما سعی کردیم در قانون جوانی جمعیت بر روی وام ازدواج جهشی ایجاد کنیم که این وام نسبت به سالهای گذشته و برای عموم جوانان مجموعا ۱۴۰ میلیون و برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال مجموعت ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد. 

وی با بیان اینکه مساله جمعیت در حال حاضر به دو دلیل تاکید بیشتر دارد، ادامه داد: ضرورت ازدواج در دوره ما به دو دلیل اهمیت بیشتری دارد، یکی شرایط نگران کننده فرهنگی جامعه و آسیب پذیری نسل جوان در فضای مجازی است که ما هیچ راهکاری نداریم جز اینکه از نظر ارزش اخلاقی نسل جوان را حفط کنیم و جز اینکه سن ازدواج را پایین بیاریم و جوانان ازدواج به هنگامِ نیاز، داشته باشند. 

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ازدواج را نباید با تشکیل خانواده گره بزنیم، ادامه داد: تشکیل خانواده می‌تواند در سنین بالاتر به خصوص ایام دانشجویی انجام شود. می‌توانیم بر روی الگوهای مختلف مثل ازدواج دانشجویی و عقد طولانی کار کنیم تا بجای نیاز به فضای غلط، در شرایط مساعدی رابطه عاطفی سالم داشته باشند و زمینه  تشکیل خانواده ایجاد شود. چاره ای نداریم باید سن ازدواج را کاهش دهیم و شعار ازدواج بیست ساله ها را بدهیم. 

به گفته بانکی پور، در طرح جوانی جمعیت به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که خوابگاه های ما مملو از دانشجویان متاهل باشد و اینگونه مشکل مسکن نیز تا حدی برایشان حل شود. 

بانکی پور افزود: پیری جمعیت ابربحرانی است که در چند سال آینده نصیب ایران می‌شود که با هیچ یک از بحرانهای تاریخی ایران قابل مقایسه نیست، هنوز خواص و نخبگان فهم درستی از این مساله ندارند که چه خطری جامعه را تهدید می‌کند؛ باید نهضت ازدواج و فرزنداوری را فراهم کنیم و به شرایط فرزندآوری کمک کنیم. 

بانکی پور تصریح کرد: باید الگوی فرزندآوری متحول شود و چاره‌ای جز این نداریم و الا  سیاهچاله جمعیت ما را طی ۳۰ سال می‌بلعد درحالی که اروپا با این مسیر طی ۳۰۰ سال مواجه شد.  اگر در این سیاهچاله بیفتیم تا ۱۵۰ سال نمی‌توانیم نجات پیدا کنیم، باید تمام آحاد جامعه نسبت به این موضوع فهم عمیقی پیدا کنند. 

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اهمیت افزایش جمعیت در جلوگیری از "طمع" سایر کشورها به ایران گفت: سابقه تاریخی ایران نشان داده هروقت ضعیف شد طمع کشورهای اطراف به آن ایجاد شده است. 

بانکی پور با اشاره به اهمیت ازدواج دهه شصتی‌ها گفت: اگر دهه شصتی ها از دست ما بروند باید دو دهه را خرج کنیم تا جبران دهه شصتی ها شود، لذا تا دهه شصتی ها هستند و دوره باروری هست باید شرایط را برای ازدواج و باروی آنها فراهم کنیم و برای این کار پنج، شش سال بیشتر وقت نداریم به شرطی که  اصطلاح هایی نظیر بارداری های ناخواسته و... را کنار بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج دهه شصتی ها بانکی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، با گسترش دامنه اعتراضات جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از فلسطین، موج اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی اینک دانشگاه‌های مختلف کشورهای اروپایی را نیز در نوردیده است.

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت‌های مختلف آمریکا، اکنون دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر کشورهای اروپایی از جمله در فرانسه و انگلیس در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته‌اند.

دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده‌اند

دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه‌ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در حمایت از فلسطین و اعلام حمایت از خیزش دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهادهای دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.

انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی بیانیه‌ای خواستار پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همچنین خواستار محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در حمایت از فلسطین شد.

دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سوال بردند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از سوی پلیس حمایت کرد.

کد خبر 6089400

دیگر خبرها

  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل