Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وزیر یمنی با بیان اینکه اتحادیه عرب در کشتار مردم عربی سهیم شده است، خواستار جایگزینی «حلف القدس» (همپیمانان قدس/اعضای محور مقاومت) به جای این اتحادیه شد.

به گزارش مشرق، «احمد القنع» وزیر یمنی در چارچوب برنامه «حلف القدس» (همپیمانان قدس) که شبکه المیادین در پانزدهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه پخش کرد، خواستار گسترده شدن «حلف القدس» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القنع، وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در امور گفت‌وگو و آشتی ملی، امروز دوشنبه در شبکه المیادین گفت، از این پس به جای اصطلاح «محور مقاومت» باید حلف القدس (همپیمانان قدس) را بیشتر بها دهیم و کشورهای ائتلاف‌کننده، آن را یک سازمان جدید قرار بدهند به جای اتحادیه پوسیده عرب که امروز در کشتار مردم عربی شریک شده است.

این وزیر یمنی تأکید کرد، این ائتلاف باید از حد رسانه‌ای که الان المیادین در حال بیان آن است، فراتر رود و عملا شکل بگیرد و توسعه پیدا کند. راه باید باز باشد تا هر ملت یا دولتی که خواست به این ائتلاف ملحق شود.

به گفته این وزیر یمنی نبرد سیف القدس فقط ملت فلسطین را تقویت نکرد بلکه سبب تقویت کلیه کشورهای عربی شد. این نبرد ثابت کرد که آمریکا و اسرائیل و دولت‌های غربی نمی‌توانند کشورهای عضو ائتلاف مقاومت را تجزیه کنند.

این وزیر یمنی با بیان اینکه «حلف القدس نقطه آغازی برای کار علیه رژیم صهیونیستی است» تأکید کرد که یمن توان زدن عمق رژیم صهیونیستی را دارد اما یمن نمی‌تواند چنین تصمیمی را بدون هماهنگی با ائتلاف یا همان حلف القدس انجام بدهد «اما در هفت سال مقاومت در مقابل تجاوز ثابت کرده‌ایم که توانش را داریم که عمق اسرائیل را هدف بگیریم».

القنع درباره خیزش مردم خاک اشغالی فلسطین نیز گفت، دشمن اسرائیلی در چندین سال گذشته موفق شده بود آتش خشم مردم فلسطین را مهار کند اما نبرد اخیر قدس، مقاومت را تجدید روحیه و یادآوری کرد که مسئله قدس مسئله گذرا و موقت نیست بلکه قدس مسئله اول جهان اسلامی است که باید به جایگاه خود بازگردد... اسرائیل در نبرد اخیر ثابت کرد که ناتوان است. امروز مقاومت با مقاومت سال ۱۹۴۸ متفاوت است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جنگ 33 روزه سیف القدس فلسطین اسرائیل آمریکا رژیم صهیونیستی دولت نجات ملی یمن اتحادیه عرب وزیر یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • انتصاب در ساترا/ کریمان جایگزین حسام‌پور شد
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • از فصل دوم جایگزین نقش کژال شدم/ پیشنهادات کاری دیگری دارم اما تصمیم نگرفته‌ام