Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نامه‌ای منتسب به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  در فضای مجازی درباره نحوه توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی منتشر شده که واکنش‌هایی را در پی داشته است.

موسی احمدی نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: به طور دقیق این نامه را بررسی کردم تاریخ آن متعلق به روز ۲۱ /۴/ ۱۴۰۰ است و پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به نامه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در نامه‌ رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به نوبخت، او خواستار روشن شدن نحوه پرداخت عوارض آلایندگی سال ۱۳۹۸ شده است. در این نامه به صورتجلسات مربوط به ۲۵/ ۷/ ۱۳۹۶ و جلسه‌ای که در سال ۱۳۹۸ داشت‌اند و استناد شده و در آن نوشته شده است عوارض آلایندگی صنایع مستقر در استان بوشهر به تفکیک شهرستان‌های متاثر، وفق در خواست‌های موجود در جلسه تاریخ ۲۷/ ۸ /۱۳۹۸ طبق جدول ابلاغی سازمان محیط زیست و با تایید کمیته موضوع ماده ۴ سیاست‌های حقوقی جلسه ۷ /۱۱ / ۱۳۹۸ توزیع گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوب بوشهر در مجلس یازدهم عنوان کرد: اما نکته قابل توجه و مهم در پیگیری‌های صورت گرفته این است که اعتبارات سال ۱۳۹۸ توزیع شده است و دیگر جایگاهی برای این نامه وجود ندارد.

احمدی بیان کرد: مشخص نیست هدف سازمان برنامه و بودجه از نشر این نامه چیست؟ چنین برداشت می‌شود که محمد باقر نوبخت در روز‌های پایانی دولت در حال ایجاد تنش است.

بیشتر بخوانید

حذف سهم دیر از عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی درست یا غلط؟ عوارض آلایندگی پارس جنوبی کجا هزینه می‌شود؟

او افزود: مطلب دیگر اینکه، صورتجلسه و نامه‌ای که قبل از این در ٢٨/ ١٢/ ١٣٩٨ از سوی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استاندار بوشهر زده شده بود، با پیگیری‌هایی که شورای شهر دیر انجام داد به طور کامل در دیوان عدالت ابطال شده است یعنی این نامه اکنون جایگاهی برای ابطال ندارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مستندات این نامه در دیوان عدالت ابطال شده است و نشر آن نفعی به کسی نمی‌رساند.

احمدی تاکید کرد: آقای نوبخت در روز‌های آخر کاری خود این نامه را به سازمان امور مالیاتی زد که بگوید ما این نامه با آن قانون اجرا کردیم. یعنی این نامه هیچ جایگاه اجرایی ندارد، چون موضوع آن منتفی است و عوارض آلایندگی سال ۱۳۹۸ توزیع شده است.

او گفت: این نامه مربوط به عوارض سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم نیست که بخواهیم حساسیتی نشان بدهیم ضمن اینکه مستندات آن نامه قبلا از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است.

 نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: برای آینده پیگیری‌هایی خواهیم کرد و جلساتی خواهیم داشت تا در برنامه توسعه هفتم و دولت آینده این قضیه را اساسی حل کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلایندگی هوا عوارض آلایندگی نماینده مجلس پارس جنوبی برنامه و بودجه نوبخت سازمان برنامه و بودجه عوارض آلایندگی رئیس سازمان پارس جنوبی سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های شارژ موتور و خودروهای برقی به‌صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گل‌ها و چهارباغ بالا نصب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه امضای قرارداد مشارکتی با مپنا با اشاره به امضای قرارداد راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو ایستگاه شارژ خودرو و موتور سیکلت برقی بین شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری این کلان شهر بنا بر تاکیدات شورای اسلامی شهر، همچنین نیازهای ضروری شهر لازم شد تا در سال جاری تا حدودی از ساختار قبلی خود خارج شود و امروز سبد این سازمان بسیار متنوع است.

وی افزود: این سازمان جدای از مباحث ساختمانی، شرایطی را برای اجرای پروژه هایی همچون پروژه‌های درمانی، زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی حمل‌ونقل، اتوبوس‌های برقی و موتورهای شارژی ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران در این حوزه ورود کنند و ما بتوانیم این مهم را به طور مشارکتی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مباحثی که در کاهش آلایندگی نقش به سزایی دارد، استفاده از موتورها و خودروهای برقی در سطح شهر است، در این راستا سازمان سرمایه‌گذاری تلاش کرده است تا شرایط استفاده از این موتورها را در خصوص جانمایی ایستگاه‌های شارژ این وسیله نقلیه فراهم کند.

حیدری ادامه داد: قراردادی که در حال حاضر شهرداری اصفهان با شرکت مپنا در این خصوص منعقد کرده است، نخستین قرارداد مشارکتی در کشور با شهرداری اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های شارژ به صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گلها و چهارباغ بالا نصب می شود، همچنین سه نقطه دیگر در آینده مشخص و برای نصب این ایستگاه‌ها آماده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در جانمایی ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت و خودروهای برقی به دلیل اینکه همچون جایگاه‌های سوخت فضای قابل توجهی را اشغال می کند، مشکلاتی وجود دارد، از این‌رو باید برای قرار گیری این جایگاه‌ها در محل مناسب بررسی‌های لازم صورت گیرد.

حیدری با اشاره به تبلیغ ایستگاه های شارژ خانگی در پروژه‌های مشارکتی افزود: در مجموع اگر این پروژه‌ها راه‌اندازی شود، در کاهش آلایندگی های حاصل از وسایل نقلیه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به مهندسی خواسته پرداخته‌ایم، گفت: در حال حاضر در حوزه محیط زیست، کاهش آلایندگی و ریزگردها مشکلاتی داریم که برای رفع آن باید به سراغ مردم و سرمایه‌گذاران برویم تا بتوانیم این نیاز ضروری شهر را رفع کنیم.

کد خبر 749400

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد